י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפו: המתעד הערבי צילם גם השבת: "עובדים כרגיל. הממשלה צוחקת עליכם"

שבועיים לאחר שחוק 'מסורת ישראל' עבר בקריאה שניה ושלישית. גם היום, 'רכבת ישראל' המשיכה לחלל את השבת ולבצע עבודות שאין בהן פיקוח נפש בעיצומה של השבת הערבי תיעד ואמר: "הנה עובדים כרגיל לא מעניין אותם שוב דבר. הממשלה צוחקת עליכם, תמשיכו להיות פראיירים" צפו בתיעוד הבלעדי

צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים
צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים



על רקע המאבק על חוק המרכולים ושבועיים לאחר שחוק 'מסורת ישראל' עבר בקריאה שניה ושלישית. גם היום, 'רכבת ישראל' המשיכה לחלל את השבת ולבצע עבודות שאין בהן פיקוח נפש בעיצומה של השבת. "בחדרי חרדים" עם תיעוד וידאו בלעדי.



גם הבוקר התייצב 'המתעד הערבי' הקבוע שתיעד בחודשים האחרונים את עבודות הרכבת בשבת וגרר לסערה רבתי שהביאה לדברי גורמים פוליטיים, להתפטרותו של שר הבריאות לשעבר ח"כ יעקב ליצמן.

בתיעוד שבוצע הבוקר במחלף ההלכה בת"א נראות עבודות תחזוקה ותשתית על קו מסילת הרכבת. במהלך התיעוד נשמע הערבי אומר לחבריו החרדים: "היום שישי לינואר 2018. הנה עובדים כרגיל לא מעניין אותם שוב דבר. הממשלה צוחקת עליכם, תמשיכו להיות פראיירים".

לדבריו, "כנראה שחברי הכנסת שלכם יש להם כל מיני קומבינות, כל אחד - עושה חשבון לכיסא שלו, לא מעניין אותם לא שבת ולא שום דבר, הכל צחוק. גם המנהיגים שלכם, גם חברי הכנסת שלכם עושים ממכם פראיירים, כל הכבוד".

כזכור, השבוע הייתה אמור לעלות להצבעה במליאת הכנסת הצעת החוק שמבקשת להאציל סמכויות שר לסגן שר, במטרה לסלול את הדרך לחזרתו של ליצמן למשרד הבריאות. אולם, ברגע האחרון הצעת החוק ירדה מסדר היום לאחר שהצעת חוק המרכולים ירדה אף היא מסדר היום בגלל העדר רוב קואליציוני.

ליצמן עצמו הבהיר כי הוא לא מתכוון לחזור למשרד הבריאות, אף לא בתפקיד סגן שר, כל עוד חוקי השבת, המרכולים ומסורת ישראל לא עוברים בקריאה שניה ושלישית. כעת נותר רק להעביר את חוק המרכולים, לאחר שחוק מסורת ישראל עבר ואושר.

אולם, המבחן של ליצמן יהיה, חזרתו למשרד הבריאות בעוד שברקע חילול השבת על ידי רכבת ישראל ממשיך באין מפריע. האם הוא ידרוש ליישם את מטרות חוק 'מסורת ישראל' ולצמצם את העבודות בשבת או שהוא יסתפק בעצם העובדה שהחוק עבר. ימים יגידו.
רכבת ישראל חילול שבת יעקב ליצמן חוק המרכולים מסורת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד