י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האטת האייפונים: iDigital תספק סוללות חדשות

מסוף ינואר תחל הרשת למכור בישראל סוללות במחיר מוזל • אפל הודיעה לפני כשבועיים כי היא מאטה מכשירי אייפון ישנים במכוון, וכעת מתמודדת עם גל תביעות ברחבי העולם

אייפון ישן. צילום: pixabay
אייפון ישן. צילום: pixabay



שבועיים לאחר הסערה שפרצה עם הודאתה של אפל בכך שהיא מאטה בכוונה מכשירי אייפון ישנים באמצעות עדכוני תוכנה, הודיעה היום (שבת) רשת iDigital, כי היא נערכת להחלפת הסוללות לבעלי מכשירי אייפון 6 ומעלה.

על פי הודעה שפירסמה רשת חנויות האלקטרוניקה, מלאי הסוללות המקוריות יגיע לישראל לקראת סוף ינואר, והחלפת הסוללה תתבצע באחת מהמעבדות המורשות שלה - במחיר של 145 שקל למכשיר. המועד המדויק שבו תחל הרשת לספק את השירות יפורסם בקרוב.

במשך שנים טענו משתמשים רבים כי מיד לאחר ביצוע עדכון תוכנה, הם חווים ירידה בביצועים של מכשיר האייפון שבידיהם, אולם אפל מעולם לא הגיבה לטענות אלו. רבים גם האשימו את אפל, לאורך השנים, כי היא עושה זאת במכוון - במטרה לגרום לצרכנים לרכוש מכשיר חדש.

ב-20 בדצמבר הודתה ענקית הטכנולוגיה כי בשנה שעברה אכן שיחררה, כחלק מעדכון התוכנה שלה, פיצ'ר למכשירים מסדרת אייפון 6, 6s, ו-SE, המאט אותם במקרים קיצוניים שבהם קיים חשש לכיבוי פתאומי בתנאים קשים. לטענת אפל, סוללות ליתיום-יון מתקשות להציג ביצועים גבוהים בתנאים קשים כמו קור למשל, או כאשר הסוללה חלשה או פשוט ישנה. התוצאה היא כיבוי פתאומי של המכשיר על מנת להגן על הרכיבים האלקטרוניים שבו. אפל אף הודתה כי חזרה על המהלך עם מכשירי אייפון 7 - בני השנה בלבד - במסגרת עדכון התוכנה האחרון שביצעה - iOS 11.2.

המקרה נחשף באתר רדיט, לאחר שגולש העלה שרשור שבו טוען כי באחרונה החליף את סוללת מכשיר האייפון 6s שלו - ומיד לאחר מכן החל המכשיר לעבוד מהר יותר. יותר מ-1,000 גולשים הגיבו לטענות, ביניהם ג'ון פול, מייסדה של Primate Labs - חברה לניתוח ביצועי תוכנות - שבחן את ביצועי האייפון 7 ו-6s לאחר עדכוני התוכנה האחרונים. פול הצליח להוכיח שמיד לאחר העדכוני של אפל - ירדו ביצועי המכשירים באופן אוטומטי. זאת, אף כי לפני אותם עדכונים - היה תפקוד המכשירים מקסימלי.

בעקבות ההודאה מתמודדת אפל בשבועיים האחרונים עם גל של עשרות תביעות ייצוגיות, שהוגשה כנגדה בכל רחבי העולם, לרבות ארה"ב, קנדה, צרפת, דרום קוריאה וישראל. הבקשה לאישור תביעה ייצוגית בישראל הנה בסכום של 500 מיליון שקל, וכתב התביעה מפרט כי "אפל הפרה את חובותיה הבסיסיות ביותר ביחסים עם המשתמשים, כאשר הסתירה מהם את המידע על ההאטה. מדובר במידע חשוב, ולמשתמשים יש זכות לקבלו מאפל – טרם ביצוע ההחלטה אם להתקין את עדכון התוכנה".

בתביעות השונות מול אפל היא נדרשת לפצות את הצרכנים שרכשו אייפון בשנים האחרונות ושחוו ירידה ביצועי המכשיר, להחליף החינם את הסוללה לצרכנים שידרשו זאת, ואף להשיב את כספם של אלו שרכשו מכשיר חדש בעקבות ההאטה היזומה במכשיר הישן שלהם.
האטת אייפונים סוללות במחיר מוזל עדכוני תוכנה idigital מכשירי אייפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד