י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הקדיש של הילד היתום בן ה- 11: הלוויה מצמרת לאושי שניצר ז"ל

קהל רב השתתף בהלוויתו של האברך הרב אוש שניצר ז"ל שנפטר אמש (מוצ"ש) בתאונת דרכים טראגית בכביש 5 • "כותלי בית המדרש יוכיחו שבנה והקים בעשר אצבעותיו מקום של תורה ותפילה. ואומר לך בדמיך חיי", דמעו המספידים • תיעוד כואב

מסע הלוויה היום באלעד
מסע הלוויה היום באלעד



המונים ובתוכם תושבי אלעד ליוו הבוקר למנוחות את משגיח הכשרות הרב אשר אנשיל (אושי) שניצר ז"ל בן 34 שנהרג אמש לאחר צאת השבת, בתאונת דרכים קטלנית בכביש 5 (חוצה שומרון) בעת שרכב על אופנועו.

מסע הלוויה יצא מבית המדרש של חסידי באבוב - 45 ברחוב רבי חייא בעיר שם השתתפו מאות תושבים ורבני העיר.

ראשון המספידים היה הגאון הרב שטרנבוך רב חסידי באבוב - 45 בירושלים שהספיד בבכי תמרורים "כותלי בית המדרש יוכיחו שבנה והקים בעשר אצבעותיו מקום של תורה ותפילה" הרב שטרנבוך סיים בבכיות נוראיות את הספדו ואמר שאינו מסוגל לדבר יותר.

לאחר מכן הספידו המרא דאתרא הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן שביכה את האבדה והטרגדיה שפקדה את העיר. "דיבר איתנו אדוני ארץ קשות ויאמרו איש אל אחיו מה זאת עשה אלוקים לנו, והקב"ה יושב אתנו בצער כמו שהיה בזמן גלות מצרים והרמב"ם שהיום היארצייט שלו אומר שאם לא צועקים ואומרים שזה דרך העולם זה מדת אכזריות, תאונת דרכים זה לא מקרה, אלא תביעה של הקבה בנו, וצריך להתחזק להרגיש את הכאב של השני, ולתקן את הקרירות שיש היום בכל העניינים, בפרט בימי השובבים בתורה ובקדושה ובצניעות ובבן אדם לחברו, אש השריפה צריך לחמם את הקרירות".

הגאון רבי יעקב שאול לייזר רבי חסידי צאנז באלעד ורב השכונה דיבר בשבחו של הנפטר שזכויות רבות לו שהקים שטיבלא'ך באלעד ואלפים אמרו אמן יהא שמיה רבה והתפללו במניין בזכותו.

(צילום: משה חזן)

גאב"ד 'שערי הוראה' הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן יילל בבכי בהזכירו את הפסוק "ואעבר עליך ואראך מתבוססת בדמיך. ואומר לך בדמיך חיי" וסיים כי לב יודע מרת נפשו וביקש מהציבור להתחזק הן בנושאים שבין אדם למקום והן בנושאים שבין אדם לחברו

בסיום ההספדים ביקשו מהציבור לחתום על הוראת קבע לקיום ולהחזקת האלמנה ושבעת היתומים על ידי קופת העיר אלעד.

"מי מאיתנו לא הכיר את אושי? את האיש והיכולות? השיחות? השמחת חיים? האמונה בצדקת הדרך? טוב הלב? העזרה לכולנו? מי לא היה חבר של אושי?? היום משפחתו של אושי צריכה את העזרה שלנו! יחד נעשה הכל למזער את הטרגדיה של אושי ומשפחתו" אמרו העסקנים.

זעקות שבר ובכי נשמעו מהמוני המלווים בעת אמירת הקדיש על ידי הילד היתום הקטן בן ה- 11.

(הקדיש במסע הלוויה)

צילום: איציק מן ואשר מושקוביץ

























אושי שניצר אלעד טרגדיה הלוויה קדיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד