י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הוארך מעצר הסיקריקים שחשודים כי סחטו חנויות אינטרנט: "משליטים טרור ואימה"

בית משפט השלום בירושלים האריך בשבוע את מעצרם של שלושה החשודים בסחיטה ובאיומים נגד בעלי חנויות 'אינטרנט קפה' בשכונות חרדיות "מדובר בעבירות חמורות אשר שוללות ברגל גסה זכויות יסודיות בסיסיות אלמנטריות של הקורבן" אמרו במשטרה, "הם משליטים טרור ואימה. שימוש בסחיטה ואלימות כדרך שבשגרה"

הפשיטה על משרדי 'טוהר המחנה'. צילום: חיים גולדברג
הפשיטה על משרדי 'טוהר המחנה'. צילום: חיים גולדברג





בית משפט השלום בירושלים האריך בשבוע את מעצרם של שלושה חשודים בסחיטה ובאיומים נגד בעלי חנויות 'אינטרנט קפה' בשכונות חרדיות.

הבוקר דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי חוקרי ימ"ר ירושלים הגיעו במהלך הלילה (שני) לבתיהם של שלושה חשודים בשכונות גאולה ומאה שערים, ועצרו אותם באמצעות צו בית משפט. בבתי החשודים אף נערכו חיפושים והוחרמו טלפונים. כך גם נערך חופש במשרדי 'טוהר המחנה' משם החרימו מחשבים ומסמכים. במהלך המעצרים, מקומיים התגודדו מסביב לשוטרים, שרפו פחים ודרדרו אותם לכביש על מנת לחסום את מעבר ניידות המשטרה. שניים מהם נעצרו.

צילום: חיים גולדברג

על פי חשד המשטרה, במהלך החודש אחרון החשודים סחטו, איימו וגרמו נזקים כבדים לרכוש חנות אינטרנט, במסגרת השתייכותם לארגון 'טוהר המחנה' (מוכר יותר בשם 'משמרת הצניעות'), כמו כן שניים מהם התנגדו למעצר ושיבשו חקירה. "מדובר במספר אירועי תקיפה שונים של המשיבים המשתייכים לארגון "טוהר המחנה", אשר מנפיקים בין היתר הכשר לחנויות אינטרנט" אמר נציג המשטרה בדיון. "על פי החשד, איימו ותקפו חנות שבעליה העז להפסיק את שירותי ההכשר מטעמם, מטעם אותו ארגון".

לעומת זאת, בארגון חותם, נותן הכשרות, אומרים ל'בחדרי חרדים' כי לבקשת בעל העסק בבית ישראל הוסרה ההשגחה, ומבחינתם הסיפור נגמר. "אין קשר בין טוהר המחנה להפגנות, אנו משמשים כמפקחים בלבד באמצעות ארגון חותם" אמרו בארגון ל'בחדרי חרדים' והדגישו כי מזכיר הארגון מירושלים אין לו שום קשר להפגנות. "בעקבות הסרת הכשרות מצד בעלי העסק, נערכו הפגנות של מקומיים, ללא שום קשר לארגון חותם".

במסגרת חקירה סמויה שנמשכה בימ"ר ירושלים, "נאספה תשתית ראייתית מבוססת נגד המשיבים בעבירות המיוחסות להם" ועל פיהם הוציא בית המשפט צווי מעצר נגד שלושת החשודים. המשטרה הגישה לבית המשפט דו"ח סודי בו פירטו את פעולות החקירה שבכוונתם עוד לבצע. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי 'חותם' הסירו את הפיקוח על החנות "קומפיושר" ברחוב העמלים בבית ישראל, ובעקבות כך הסיקריקים הפגינו במקום מזה תקופה.


המעצרים הלילה בירושלים. צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

אדם שהציג את עצמו בשם נועם, פנה לאחרונה לנציג ארגון 'חותם' והביע התעניינות לרכוש את החנות תוך קבלת הכשרות של 'חותם'. "אם אקבל פיקוח חותם - תדאגו שההפגנות ייפסקו?" שאל, ככל הנראה בנסיון להשיג תיעוד מרשיע. גם הפגישה אתמול (ראשון) בבוקר שנערכה בין נועם לבין הנציג מטעם חותם במשרדי טוהר המחנה, ככל הנראה תועדה. בארגון חושדים כי אותו נועם, הינו סוכן משטרתי, שכן במהלך הדיון בבית המשפט נציג ימ"ר התעקש שאין מתלונן בתיק החקירה.

אחד החשודים, תושב מאה שערים בן 52 ואב ל-13 ילדים, נעצר ונערך חיפוש בביתו. לטענת המשטרה, הוא ניסה להעלים את הטלפון וכרטיס הסים שהיו ברשותו, ובחקירה הכחיש את החשדות שהוטחו בו. במהלך הדיון, כך נודע ל'בחדרי', עצור בן 25 שנעצר במסגרת הפרשה ששתק בחקירתו, החל לשיר ולהפריע לניהול הדיון והשופטת הורתה להוציאו אל מחוץ לאולם בית המשפט. בחיפוש בביתו נערך חיפוש, נתפסו מכשירים ניידים. העצור השלישי, בן 29 תושב שכונת גאולה, השיב בחקירה לשאלות החוקרים ושיתף פעולה. יחד עם זאת, במשטרה טוענים כי "יש סתירות רבות בין מה שהוא טוען למה שמצוי בחומר ביהמ"ש ואפשר לראות". בחיפוש שנערך במשרדי ארגון 'טוהר המחנה', נתפסו מחשבים רבים ומסמכים שמצריכים בדיקה.

צילום: חיים גולדברג

"מדובר בעבירות חמורות אשר שוללות ברגל גסה זכויות יסודיות בסיסיות אלמנטריות של הקורבן" אמרו במשטרה, "הם משליטים טרור ואימה. שימוש בסחיטה ואלימות כדרך שבשגרה" וביקשו להאריך את מעצרו השלושה בעשרה ימים. לשאלת עו"ד נדב גדליהו, חוקר המשטרה אישר כי ישנם למעלה מעשרה חנויות ברחבי הארץ שקיבלו את חותמת הכשרות של 'חותם'- וציין כי יותר מ-3 מהן סבלו מתקיפות לאירועי סחיטה. באשר לחשוד בן ה-29 המשמש כנציג 'חותם' בירושלים, אמרו במשטרה כי לגביו "יש חומר מאוד מבוסס בנוגע לתקיפות", אך סירבו לפרט איך זה קשור ישירות אליו.

במהלך הדיון עלה כי בעלי חנויות אינטרנט המבקשים לקבל כשרות 'חותם' על בית העסק, משלמים 10 על כל עמדת מחשב, הסדר המעוגן בחוזה אשר פועל בערים ירושלים, בית שמש, צפת ועוד. "היתה חנות אחת של סאמט בירושלים שהוא חתם איתם על ההסכם, אגב הוא מהקהילה שלהם (חסיד תולדות אהרן א.ש)" אמר עו"ד גדליהו.

צילום: חיים גולדברג

לדבריו, בשלב כלשהוא, החליט סאמט להסיר את כשרות 'חותם' ופנה לשני רבנים מישיבת מיר על מנת לקבל את כשרותם. עו"ד גדליהו אמר כי לנציג טוהר המחנה אין קשר לפעולות אלימות. "להיפך, הם אומרים שהיתה אכן הפגנה מחוץ לחנות של סאמט, שהוא מפעיל אתרים ויש הטעיה מסוימת. אותו סאמט קרה לכמה בחורים בריונים מישיבת מיר הגדולה בירושלים שמאגדת בתוכה המון אנשים מחו"ל, ואלה הרביצו מכות ועשו אירועי תקיפה שימ"ר ירושלים הייתי שמח אם היו חוקרים את זה, אף אחד לא אמר בעניין דבר".

לטענת העצור, נציג חותם, כך נודע ל'בחדרי', לפני שלושה שבועות התקשר אליו רכז מודיעין מחוזי של המשטרה, שאל אותו אם יש לו קשר לאירועים, וזה הכחיש במשך כ-20 דקות. "עשה לו חקירה והניח לו ולא עשה דבר, לא עצר אותו ולא כלום. כלומר 3 שבועות אפשר לשבת לחכות ועכשיו עושים את התפאורה הזו, צריך 10 פעולות מעצר בשבילו" אמר גדליהו. לפני סיום הדיון, המשטרה הגישה לשופטת מסמך בעניין טענות אלו.

צילום: חיים גולדברג

השופטת קרן מילר אמרה כי חומר החקירה מקים חשד סביר המיוחס למשיבים, אולם בשלב זה עוד לא ברורה מידת השתייכותם של שלושת העצורים לארגון חותם וכן היקף מעורבותם בפרשה. "עם זאת יש מקום לאור החשד הסביר הקיים לתת למשטרה להמשיך את החקירה ולבחון את היקף האירועים כפי שיתברר בהמשך".

עוד אמרה, "מובן כי יש לבדוק במסגרת החקירה את הטענות שמעלים המשיבים ובין היתר את טענותיהם לאלימות שהופעלה דווקא מצד אחד מבעלי החנויות". בתום הדיון האריכה את מעצרם של השלושה למשך שבעה ימים, עד ליום ראשון הבא.
טוהר המחנה סחיטה באיומים חנוית אינטרנט סיקריקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד