י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פיגוע קשה סמוך לחוות גלעד בשומרון: הרב רזיאל שבח הי"ד

רזיאל שבח בן 35 ואב ל-6 ילדים, כונן מתנדב במד"א נרצח הערב מירי מחבלים באיזור חוות גלעד שבשומרון • הובהל במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא אך שם למרבה הצער - נקבע מותו • הלווייתו תתקיים מחר בשעה 13:00 בחוות גלעד

זירת הפיגוע. צילום: רועי חדי
זירת הפיגוע. צילום: רועי חדי



הערב (שלישי) בסמוך לשעה 20:10 התקבל דיווח על פיגוע ירי בין צומת ג'ית, כק"מ לפני הפנייה לחוות גלעד. האדון שהזעיק את כוחות ההצלה הוא נהג הרכב, כבן 35, שנפצע מהירי.

כוחות גדולים של אנשי ביטחון ורפואה הוקפצו לנקודה עליה דיווח הפצוע, שם הוא אותר עם פגיעה באיזור הצוואר כשהוא במצב אנוש.

הנפגע, כבן 35 ואב לחמישה ילדים, פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא באמצעות אמבולנס צבאי כשהוא מעורפל הכרה, למרבה הצער, שם נקבע מותו. הנרצח הי"ד התנדב ככונן רפואת חירום בארגון מגן דוד אדום.

מחקירה ראשונית עולה כי רזיאל הי"ד היה בדרכו לביתו לאחר שביצע קניות. בשלב מסויים, כק"מ לפני הפנייה לעבר חוות גלעד, נפתח לעברו אש מרכב חולף - מנשק אוטומטי, ממנו נפצע. על פי הדיווח של אור הלר מערוץ 10, המחבלים ירו 22 כדורים, בדגש על תא הנהג. רזיאל, הזעיק עזרה, וכאשר חברו אליו הוא היה בהכרה מעורפלת, פונה לבית החולים שם נקבע מותו.

מבית החולים מאיר נמסר כי "הנפגע הגיע לביה"ח ללא דופק, ללא נשימה וללא סימני חיים. הוא הובהל לחדר הטראומה בביה"ח שם בוצעו בו פעולות החייאה מתקדמות ולצערנו למרות המאמצים נקבע מותו".

צילום: אלחנן גרונר הקול היהודי

כוחות הביטחון ובהם צוותי ימ"מ הוקפצו לזירה וסגרו לתנועה את איזור הפיגוע במטרה להקשות על המחבלים להימלט מהאיזור, במידה ואלו עדיין לא נמלטו.

אשתו של הפצוע שהייתה בדרכה לבית החולים אמרה "אנחנו לא יודעים מה המצב. אני מבקשת מכל עם ישראל בשעה הזו להתפלל לרפואתו של בעלי רזיאל בן אילנה".

"יצאתי עם אמבולנס מד"א מהיישוב קדומים הסמוך, הגעתי מהר למקום וראיתי בצד הכביש סמוך למעקה הבטיחות רכב פרטי ועליו סימני ירי" סיפר חובש רפואת חרום במד"א אליישיב רייכנברג.

"בכסא הנהג ישב גבר כבן 35 בהכרה מעורפלת עם פצעי ירי בפלג גופו העליון, אזרחים שגרים ביישוב סמוך ושמעו את הירי הגיעו לסייע, בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהגיע מהר למקום הענקנו לו טיפל רפואי מציל חיים והוא פונה לבית החולים כשמצבו קשה".

במועצת יש"ע הגיבו לפיגוע ואמרו כי רק היום פורסמה רשימת התשלומים אותם מעניקה הרשות הפלסטינית למחבלים ולמשפחותיהם.

"בשנה החולפת שילמה הרשות לאסירים ולמשפחות מחבלים מתאבדים מעל למיליארד שקל במטרה לתמוך בטרור ולהגביר אותו. אנו דורשים מראש הממשלה להפסיק את האווילות הזאת שמקדמת את הטרור במדינת ישראל. אנו סומכים על חיילי צה"ל שיתפסו את המחבלים אשר צריכים לקבל את הדין על מעשיהם. בתוך כך, אנו רוצים לאחל רפואה שלמה לפצוע ומקווים כי ישוב לביתו במהרה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שעבר במקום הפיגוע אמר "דם יהודי אינו הפקר! מספר רכבים לפניי, על ציר גלעד, פיגוע נורא עם תוצאות קשות. עצרנו להגיש עזרה ראשונה וכעת חוזר הביתה. מציאות בלתי סבירה של תת אדם שבא לזרוע הרס. אדוני שר הביטחון זה חייב להיפסק! הנחה את כוחות הביטחון לפעול ביד קשה! הבהר לפלסטינים שעל כל פעולה כזאת הם ישלמו מחיר יקר."

הוא הוסיף: "‏שכן, מכר, תלמיד חכם, ואב לשישה ילדים. קדוש. נשם לידי את נשימותיו האחרונות. קרבן נוסף על מזבח ישוב הארץ בתהליך קשה של גאולה. ערב קשה אבל לא נכנע ולא נחלש. נמשיך להיאחז באדמת ארץ הקודש במסירות ובדבקות. ה' ייקום דמו וישלח לכולנו נחמה".

במגן דוד אדום מבכים על הירצחו של המתנדב: אפי לוי, אחראי כוננים מרחב ירקון בו התנדב עוזיאל הי"ד הוציא הודעה ובה כתב "בשם המנהלים ואלפי המתנדבים שולחים אנו את תנחומינו למשפחת שבח היקרה על רציחתו בדם קר של כונן, חובש בכיר, המתנדב המסור הרב רזיאל שבח הי"ד"

"מסכת חייו של הרב רזיאל ז"ל הייתה עזרה והצלת חיים בלתי פוסקת בכל שעות היממה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב לפיגוע הקשה ואמר "‏הצטערתי מאד לשמוע על מותו של הפצוע בפיגוע בצומת חוות גלעד. מדינת ישראל לא תיתן לטרור להרים את ראשו, ואני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון יביאו את האחראים לדין. לבנו, תפילותינו ומחשבותינו עם המשפחה האבלה, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר: "משתתף בצער הכבד שנפל הערב בשומרון עם פיגוע ירי מזעזע שהסתיים במשפחה עם ילדים יתומים מאבא. סמוך ובטוח שכוחות הביטחון ישימו ידיהם על המחבלים המתועבים ושולחיהם. בכל מקום שלא יהיה - הטרור לא ישיג את מטרותיו ולא ניכנע לו".

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו שליט"א אומר הערב בהתייחסות לפיגוע: "הלב נקרע לרסיסים אל מול דמותו הייחודית, הלבבית והנדירה של הרב רזיאל שבח הי"ד, שמסר בעצמו נפש להצלת חיים ולהרבצת תורה ושמירה על יהדות בארץ ישראל, אב לילדים רכים ותמימים, שנגדעו חייו על ידי מחבל נתעב שחיפש לרצוח כל יהודי באשר הוא. הרב רזיאל מצטרף אל כיסא הכבוד יחד עם קדושי וטהורי ישראל לאורך הדורות שמתו על קידוש השם. העם כולו מחזק את המשפחה ואת הקהילה ברגעים כה קשים, ויהי רצון שיאמר הקב"ה לצרותינו די".

צילום: אלחנן גרונר הקול היהודי







פיגוע ירי חוות גלעד הרוג מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד