ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

זעזוע: ספר מיסיונרי חולק לניצולי שואה ובראשו ברכה נלהבת של יו"ר הסוכנות

יד לאחים בפנייה דחופה להנהלת הסוכנות, למשרד התפוצות ולקהילות יהודיות בעולם: "לא יעלה על הדעת שהגופים הרשמיים של מדינת ישראל נותנים יד לספר מסיונרי בוטה" • קריאה לשרנסקי להתנער מהספר ולבטל את ברכתו

הספר המסיונרי. צילום: יד לאחים
הספר המסיונרי. צילום: יד לאחים



תדהמה וזעזוע. ניצולי שואה מכל רחבי הארץ ובני משפחותיהם הציפו בימים האחרונים את יד לאחים בפנייה מהולה בזעם גדול. הניצולים סיפרו כי באירוע מטעם 'עמותת ניצולי מחנות הריכוז והגטאות בישראל' בתל-אביב, בשיתוף עם הקרן הקיימת לישראל, קיבלו במתנה את הספר 'הגרסא של יחזקאל' מאת יואל רוזנברג.

שמו של יואל רוזנברג מוכר היטב ליד לאחים כמיסיונר נוצרי נודע וגם הספר הנוכחי שזור בקטעים מיסיונריים לא מעטים. למרבה התדהמה, בראש הספר מופיעה ברכה אישית של יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי, הממליץ על הספר ועל מחברו, במילים אלו: "הסופר ג'ואל רוזנברג סופר מוכשר וחבר נאמן של מדינת ישראל וכל עם ישראל. הוא מבין טוב את הבעיות במזרח התיכון, מבין בזה יותר טוב מכל שאר סופרים אמריקניים. בשל כך הספר הזה מאוד מרגש, נבואי ופשוט בלתי נשכח".

ביד לאחים הצביעו השבוע על קטעים קשים ביותר המופיעים בספר, שאת רובם ככולם לא ניתן לצטט כלשונם אך המכנה המשותף של כולם הוא היותם בעלי אופי מיסיונרי מובהק. כך, למשל מצוטטת אחת מגיבורות הספר כפונה אל אותו האיש בשמו ואומרת: "אני צריכה אותך. אני כל כך מצטערת שלא הגעתי אליך קודם" עפ"ל.

ביד לאחים מיהרו לשגר פנייה דחופה אל יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי. הרב שמואל ליפשיץ מיד לאחים פנה אל יו"ר הסוכנות במכתב המצטט את פסקאות הבישור המיסיונרי המופיעות בספר ופורש את דמות העומד מאחוריו. "הפונים אלינו", נאמר במכתב, "קבלו כי המילים שלך הכתובות על הספר, יש בהן כדי לגרום לאדם

התמים לפתוח את הספר ולקרוא בו, ובכך להיות שותף למסע הצייד המיסיונרי של רוזנברג".

"הכיצד יושב ראש הסוכנות היהודית נותן המלצה לספרות מיסיונרית בוטה?", תמה הרב ליפשיץ ודורש: "בקשתנו כי תחזור בך מההמלצה על הספר, וזאת כדי שלא לתת יד למיסיונרים העושים כל שביכולתם, כדי להמיר את דתם של יהודים – לנצרות".

מיד לאחים נמסר כי הפנייה ננקטה במקביל גם אל משרד התפוצות ולקהילות יהודיות ברחבי העולם לבל ייעשה שימוש בספר זה לנוכח ברכתו הנלהבת והתמוהה של יו"ר הסוכנות לו. "לא יעלה על הדעת שהגופים הרשמיים של מדינת ישראל נותנים יד לספר מיסיונרי בוטה", נאמר בפנייה.

תגובת יו"ר הסוכנות לדברים טרם נתקבלה.
יד לאחים מסיון ניצולי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד