י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

רק ליהודים מגיע עונש מוות? // מאי גולן

האם הם מבינים שכשילדיו היפים, הרכים והטהורים של הרב רזיאל שבח ז"ל יגדלו - הדבר הראשון שהם ירצו לדעת זה על מי שגזל מהם את החיבוק של אבא

רק ליהודים מגיע עונש מוות? // מאי גולן
.



בעוד הדיון על חוק עונש מוות למחבלים התעורר בימים האחרונים כשמצד אחד יפי הנפש שרוצים להיות יותר הומאניים מהאפיפיור מדברים ומגנים, מצד שני יוזמי החוק ומצד שלישי גורמים פוליטיים אינטרסנטים שלא רוצים שלמישהו אחר ירשם הקרדיט הזה במקום להם - מדינת ישראל מאבדת עוד אחד מטובי בניה ועוד יהודי יקר נכנס לכאב השכול הבלתי מתעכל.

"ככה זה" אני שומעת מישהו אומר היום, "כשבורא עולם לא רוצה לכפר על עוונות בצורה קשה מדי הוא לוקח צדיק יסוד עולם אחד ומכפר על רבים..." זה תיקונים של הבריות..." אומר אחר לידו... התערבתי בשיחה ושאלתי: "תגידו, לא יכול להיות שבורא עולם פשוט רוצה שלא נחטא כנגד מה שנכון וצודק. יכול להיות שהוא רוצה שנתקן את העוול בעצמנו..." הם לא כל כך הבינו על מה אני מדברת. גם לי לקח קצת זמן להבין את הכל...

גורמי ביטחון שונים למיניהם טוענים שעונש מוות למחבלים לא יתרום. מעניין. פעילי השמאל בממשלה טוענים שזה חוק חשוך, עוד יותר מעניין. הכי מעניין אותי אם מישהו מהם חושב על ששת היתומים שאביהם הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח באכזריות על ידי בן עוולה מתועב. אם מישהו מהם קולט שהפשע היחיד פה יהיה להשאיר דמות זדונית כזו בחיים.

האם הם מבינים שכשילדיו היפים, הרכים והטהורים של הרב רזיאל שבח ז"ל יגדלו - הדבר הראשון שהם ירצו לדעת זה על מי שגזל מהם את החיבוק של אבא, את ההכוונה שלו, את הליווי שלו בחופתם, והכי הם ירצו לדעת האם מדינת ישראל (בדומה למעצמה הדמוקרטית הגדולה וחזקה ביותר בעולם – ארה"ב), עשתה צדק מלא עם רוצח אביהם. הם ירצו להיות בטוחים שבמותו הכל כך כואב מדינת ישראל הפגינה הרתעה אמיתית ויציבות איתנה בכך שרוצח שכל מאודו להשמיד יהודים – יושמד בעצמו מן העולם הזה, שהרי כל בר דעת יבין שבן עוולה שכזה איבד את זכותו לחיים שניתנו לו פה כאן על האדמה הטובה הזאת.

בניו ובנותיו של הרב שבח בטח לא ירצו לראות את אותו מחבל מפלצתי מקים משפחה לתפארת מתוך כותלי בית הסוהר שמשלם המיסים הישראלי מממן, הם בטח לא ירצו חלילה לראות אותו מוחלף באיזו עסקת שבויים עתידית ובטח ובטח שלא ירצו להביט בעיניו כשהוא עותר לבית המשפט כדי לקבל חופש ומחייך להם בלעג ובבוז של ניצחון – ישר לתוך הפרצוף.

למה ממשלת ישראל לא יכולה פעם אחת לשים אינטרסים וקרדיטים בצד ולהבין את מה שכולנו מבינים - אין בעולם אף מדינה שמתמודדת עם טרור כל יום, כל שעה, כל רגע. אין מדינה בעולם שמוקפת כל כך הרבה אויבים שרוצים להרוס אותה כליל ואין מדינה בעולם שצריכה יותר בדחיפות לחוקק עונש מוות למחבלים - ממדינת ישראל.

למה זה בסדר שרק יהודים יקבלו עונש מוות על ידי טרוריסטים עלובי נפש ולא בסדר שהמדינה הדמוקרטית והנאורה שלנו לא תשכיל להבין שהגיע הזמן לחשוב עלינו קודם, על הביטחון שלנו, על הנראות שלנו ועל קדושת החיים שלנו.

זה לא גזעני, זה לא פאשיסטי וזה בטח שלא חשוך, להיפך, זה הכרחי בכדי לשמור על זכויות האדם בישראל – הזכויות של האזרחים היהודים התמימים שנטבחים על לא עוול בכפם. זו זכות דמוקרטית של מדינה דמוקרטית להגן על עצמה ועל חיי אזרחיה, זה מה שאולי יגרום לכל אותה פסולת אנושית לחשוב פעמיים לפני שהם מבצעים מעשה שטני שמאפיין אותם ורק אותם.
רזיאל שבח מאי גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד