י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

השופטת צפתה בסרטון אלימות עם רעולי פנים ושיחררה את החשוד

סרטון שהביא בתחילת השבוע למעצר אחד החשודים באלימות וסחיטת חנות אינטרנט בשכונת מאה שערים סמוך ל'מיר' - שיכנע את השופטת, לשחררו • אך המשטרה לא נכנעת. בית המשפט המחוזי יכריע היום בעניין העצורים בפרשה • כל הפרטים

החנות על רקע הפשקווילים ומעצר. צחלום: חיים גולדברג
החנות על רקע הפשקווילים ומעצר. צחלום: חיים גולדברג





פרשת החשד לסחיטת חנות אינטרנט בשכונת מאה שערים על ידי משמרת הצניעות באמצעות אלימות: בית המשפט שחרר היום את ד', אחד החשודים בפרשה, זאת לאחר שהשופטת צפתה בסרטון תיעוד פריצת רעולי פנים אל החנות והפעלת אלימות. ד' מתועד כמי שעומד בצד.

השחרור עוכב עד מחר בשעה 10, לאחר שהמשטרה מבקשת לערר למחוזי על ההחלטה. במקביל, עו"ד גדליהו ערר למחוזי על מעצר שלוש האחרים, ביניהם אביו של ד', שמעצרם הוארך עד ליום ראשון.

הפרשה, שפורסמה לראשונה בראשית השבוע ב"בחדרי חרדים", עוסקת בחנות אינטרנט ברחוב סמוך לישיבת 'מיר', שחדלה מקבלת פיקוח והכשר מארגון 'חותם' המופעל על ידי הוועד לטוהר המחנה - השם הרשמי של הגוף שהוכר בעבר בכינוי משמרת הצניעות. "אציין כי 'טוהר המחנה' היא עמותה חוקית שמתנהלת בכל חלקי הארץ" הבהיר נציג המשטרה בדיון.

יצויין כי הסרטון המדובר שהביא לשחרור, בתחילת השבוע גרם יחד עם טענות לראיות נוספות, לשופטת להאריך את המעצר בתחילת השבוע.

הפגנה השבוע מחוץ לחנות האינטרנט. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

כזכור, ביום שלישי השבוע, ד' בן 29 שהגיע למגרש הרוסים כדי להעביר בגדים לאביו י', נעצר - בחשד למעורבות באותה פרשייה בה חשוד אביו - שמעצרו הוארך עד לשבוע הבא.

בדיון היום, המשטרה אמרה שיש להם פעולות חקירה לבצע וביקשו להשאיר את החשוד במעצר לשישה ימים נוספים "מחשש לשיבוש". לדברי נציג המשטרה "הניסיון מעלה שאנשים קל להם יותר להתלונן כאשר המשיב במעצר ולא במעצר בית".

לקראת סיום הדיון, השופטת מילר אמרה כי אין חולק שהתרחשו הפגנות מחוץ לחנויות שאינן מפוקחות, וכי החשוד היה מעורב בהפגנות אלו ואף חילק עלונים העוסקים באינטרנט לא מפוקח. "תחילה הוצג לי על ידי המבקשת קשר של המשיב לפעילות שהתבצעה באחת החנויות ובה נראים חשודים הזורעים הרס בחנות ואף מפעילים אלימות. עם זאת, בדיון היום, הוצג לי הסרטון ומתברר כי המשיב אינו חלק מחבורה זו" אמרה.

כמו כן, הוצגו בפניה פשקוולים שלדבריה ייתכן והינם סחיטה באיומים, אך "לא הוצג לי כל קשר בין המשיב לבין פשקווילים אלו". בשלב זה, אמרה השופטת "איני סבורה כי קיים חשד סביר מספיק לצורך הארכת מעצר של ממש" והחליטה לשחררו למעצר בית בבית שמש עד ליום רביעי הבא עם אישור יציאה ל-3 תפילות ביום, תוך איסור יצירת קשר עם כלל המעורבים בעניין, הפקדה של 2,000 ש"ח וערבות אישית וצד ג' של 5,000 ש"ח.

פשקוויל שחילק החשוד מחוץ לחנות המחשבים

"מדובר בפרשה לפיה על פי החשד נסחטו באיומים בעלי חנויות הנותנים שירותי אינטרנט על מנת שיפעילו אצלם פיקוח של ארגון בשם 'חותם'" אמרה השופטת קרן מילר מבית משפט השלום בירושלים.

במהלך הדיון, אמר נציג המשטרה כי העצור הוא "פעיל דומיננטי" ואף לא מכחיש זאת. "הוא מחלק פלייארים ופשקווילים בנוגע לאותם מעסיקים" אמר, והציג לבית המשפט סרטון "רואים כי הם עוקרים, שוברים וגורמים לנזק רב לחנות" הוסיף החוקר.

הסרטון שהוצג לבית המשפט, כך נודע ל'בחדרי חרדים', הוצא מתוך מחשב שנתפס במשרדי טוהר המחנה במהלך הפשיטה - אולם שם מעריכים כי מדובר בסרטון שהתקבל בתפוצת מייל.

נוכח החשד כי העצור לחץ על בעל חנות האינטרנט להחזיר את הכשרות של 'חותם', אמר החשוד לשופטת "לא לחצתי. באתי בחוץ, בעל החנות יצא אליי ושאל אותי על מה אנו מפגינים. הסברתי לו שאין לו פיקוח והוא אמר שאם הוא יקבל את הפיקוח נלך אמרתי לו שכן וזהו. הוא הגיע אליי. לא אני באתי אליו". עוד הוסיף, "העדה החרדית אינה קשורה לטוהר המחנה".

יחד עם זאת במשטרה חושדים כי לא מדובר רק במחאה לגיטימית אלא באלימות. "הנה נכנסים רעולי פנים" הציג החוקר וידאו לבית המשפט, "באותה חנות שגרמו נזק בחנות, הוא עומד בפתח ולא נותן לאנשים להיכנס, אלא לפעילים ששוברים והורסים ואז אומר שהוא היה בחוץ ולא נכנס. זה לא נכון".

כאמור, במקביל, היום יתקיים דיון בבית משפט המחוזי בירושלים, בנוגע לשלושת העצורים מתחילת השבוע. לטענת עו"ד נגב גדליהו, לא מדובר בהתארגנות של ארגון 'חותם' תחת 'טוהר המחנה', אלא התארגנות מקומית של תושבים מאחר והרבנים הורו לבעלי עסקים לקבל את הכשרות - ומי שאינו מוכן לקבל את הכשרות נערכת התארגנות של הקיצוניים להפגין - ללא קשר לארגון.

החנות המדוברת. צילום: חיים גולדברג

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לראשונה, השבוע בלילה שבין ראשון לשני, חוקרי ימ"ר ירושלים פשטו על בתיהם של חשודים בהשתתפות בהפגנות ונזקים שנגרמו לחנות מחשבים בשם "קומפיושר" ברחוב העמלים בבית ישראל, שהפיקוח מטעם 'טוהר המחנה' הוסר ממנה. שלושה מהדרושים לחקירה נעצרו ובהם נציג ארגון 'חותם' שנמצא תחת 'טוהר המחנה', גם שם נערכה פשיטה והוחרמו מחשבים ומסמכים.

על פי חשד המשטרה, במהלך החודש אחרון החשודים סחטו, איימו וגרמו נזקים כבדים לרכוש חנות האינטרנט, במסגרת השתייכותם לטוהר המחנה. "מדובר במספר אירועי תקיפה שונים של המשיבים המשתייכים לארגון "טוהר המחנה", אשר מנפיקים בין היתר הכשר לחנויות אינטרנט" אמר נציג המשטרה בדיון אתמול. "על פי החשד, איימו ותקפו חנות שבעליה העז להפסיק את שירותי ההכשר מטעמם, מטעם אותו ארגון".

אדם שהציג את עצמו בשם נועם, פנה לאחרונה לנציג ארגון 'חותם' והביע התעניינות לרכוש את החנות "קומפיושר", תוך קבלת הכשרות של 'חותם'. "אם אקבל פיקוח חותם - תדאגו שההפגנות ייפסקו?" שאל, ככל הנראה בנסיון להשיג תיעוד מרשיע. גם הפגישה בתחילת (ראשון) שנערכה בין נועם לבין הנציג מטעם חותם במשרדי טוהר המחנה, ככל הנראה תועדה. בארגון חושדים כי אותו נועם, הינו סוכן משטרתי, שכן כפי שדווח ב'בחדרי', במהלך הדיון בבית המשפט נציג ימ"ר התעקש שאין מתלונן בתיק החקירה.

ביום שני השבוע, הנהלת חסידות 'תולדות אהרן' אליה משתייך בעל חנות האינטרנט, פרסמה מחאה נגד בעלי החנות בטענה שהם שמסרו את שמות המתנכלים למשטרה. תחת הכותרת "מחאה נמרצת" כתבו בהנהלת המוסדות: "חרדנו לשמוע כי קמו אינשי דלא מעלי לפרוץ גדרי הקדושה בכל מיני דרכים עקלקלות, והגיעו עד לדיוטא התחתונה למסור לערכאות את העומדים על משמרת הקודש, ונתקיים בנו 'מהרסיך ומחריביך ממך יצאו'".

"כידוע ארגון 'חותם' קיבל תמיכה מרבנים הגאונים מכל גווני הציבור החרדי, ומכל העומדים על המשמר כל קהילות הקודש, ועל כולם מרבותינו מרנן ורבנן הגאוה"צ הביד"ץ שליט"א אשר סמכו ידיהם עליהם, וכפי שכבר פורסם מטעמם שכל 'חנות מחשבים' מחוייב להיות תחת פיקוח 'חותם'".

לסיום כתבו בחסידות, שכאמור בעל העסק משתייך לקהילתם, "אנו מוחים נמרצות נגד מעשיהם הנלוזים של פורצי הגדר, והננו להודיע בזה שבעזהשי"ת יטופל העניין בכל החומר שבדבר. והשי"ת יהא בעזרנו שיתקדש שם שמים על ידינו מעתה ועד עולם".
טוהר המחנה כשרות חותם בית המשפט תיעוד וידאו משמרת הצניעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד