י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חסידי סלונים, גור ובעלזא חוששים מאיום חדש: תחנת הכוח

במכתב מציין ח"כ מקלב כי העיר מיושבת בשנים האחרונות באוכלוסייה צעירה, והקמת התחנה תפגע בהם • בהפגנת תושבי העיר אמר חבר מועצת העיר שי זולדן: התחנה תפגע בשכונת רמות דוד החרדית, ובקריות של חסידי סלונים, גור ובעלזא, הנמצאים ראשונים בקרבתם לצומת פלוגות

תחנת הכוח בחדרה, צילום: משה שי, פלאש 90
תחנת הכוח בחדרה, צילום: משה שי, פלאש 90



חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) הצטרף השבוע למאמצים למניעת הקמת תחנת כוח משולבת (גז וסולר), בצומת פלוגות - מאות מטרים בודדים מהקריה החרדית בקרית גת, וקרוב עוד יותר לשטח המיועד לבניית העיר החרדית העתידית 'שפיר'.

במכתב לשר אלקין, קרא חבר הכנסת אורי מקלב לשר להתערב בנושא, ולהביא את הגורמים הרלוונטיים להשתמש בחלופות המיקום הקיימות, כדי למנוע פגיעה באוכלוסיה האזרחית הצעירה המתגוררת באזור.

כזכור, לפני כחודש, יצא חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס בקריאה לשר אלקין, וכתב "מיותר לציין, את הסכנות הרבות הטמונות כתוצאה ממהלך זה, על שלל הבעיות. ברצוני, לבקש את התערבותך, ע"מ לבדוק האם ניתן להעביר פרויקט זה, לאזורים אשר אינם מאוכלסים באוכלוסייה אזרחית".

יש לציין כי חבר מועצת העיר קרית גת, מר שי זולדן פנה במכתב דומה לשר לאיכות הסביבה, זאב אלקין, ובה הטיל את האחריות על ההתנהלות של ראש העיר קריית גת מר אבירם דהרי, ובעקבות כך החליט דהרי לחזור בו ממשיכת העתירה כנגד הקמתה של תחנת הכוח.

בהפגנות תושבי העיר נגד הקמת תחנת הכוח, נאם זולדן, ואמר "למרות התנגדויות גורמי הבריאות והגורמים הירוקים בישראל, החליטה ממשלת ישראל לאפשר לטייקונים, להקים כאן את התחנה המזהמת הזאת. זאת מאות מטרים בלבד מבתי מגורינו. מי שאינו רואה את הסכנה המוחשית שבתחנת הכוח – הינו כסיל הטומן ראשו בחול".

זולדן הוסיף, ואמר כי התחנה עלולה לפגוע בשכונת רמות דוד החרדית, ובקריות של חסידי סלונים, גור ובעלזא, הנמצאים ראשונים בקרבתם לצומת פלוגות.





תחנת כח קריית גת צעירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד