י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סגן השר מש"ס נלחם על הביטוח וגרר זעם

על רקע הויכוח עם ח"כ משה גפני: סגן השר איציק כהן נאבק בדיון התקציב בממשלה על תקציב לביטוח האברכים שיזם • ב'יהדות התורה' כועסים

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
צילום: Yonatan Sindel/Flash90 צילום: Yonatan Sindel/Flash90



קרב בתוך קרב: ישיבת הממשלה על דיוני תקציב 2019 נמשכת מהבוקר, הקרב החרדי שנחשף כאן ב'בחדרי', על תקציבי הכספים הקואליציוניים, הדתות והישיבות - בעיצומו.

אלא של'בחדרי חרדים' נודע, כי מלבד המאבק על התקציבים שהובטחו בהסכם הקואליציוני עם ש"ס ויהדות התורה, סגן שר האוצר איציק כהן נאבק בישיבת הממשלה על תקציב לתוכנית הדגל שלו 'ביטוח חיים לאברכים', זאת למרות התנגדותו החריפה של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

בעקבות כך, גורמים ב'יהדות התורה' זועמים ואומרים ל'בחדרי', כי "בזמן שאנחנו נלחמים על החלב והלחם שלנו, יש כאלו שנלחמים על יוזמות שאין בהם ממש".

כזכור, יוזמת הביטוח של סגן השר כהן עוררה סערה בימים האחרונים, לאחר שח"כ גפני תקף אותו בחריפות, לדברי גפני, "היוזמה תפגע בתקציב הישיבות, ותאפשר למשרד האוצר לנגוס בתקציב לנושאים נוספים ותפגע במשפחות האברכים. אסור להסכים בשום אופן למדרון החלקלק הזה שסופו מי ישורנו".



צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90צילום: צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90


גפני הוסיף לתקוף את היוזמה, "תקציב הישיבות הוא תקציב שמעולם לא נגעו בו, ולראשונה רוצים לתת למשרד האוצר לגעת בזה, היום בשביל ביטוח חשוב, ומחר להכשרה מקצועית, ומחרתיים לגחמות נוספות שפקידי האוצר ירצו להכריח אברכים, וזו פגיעה אידיאולוגית", אמר והוסיף כי "תקציב הישיבות הוא נמוך ואיננו מכסה את כלל ההוצאות, ולקת מזה כסף למטרה חשובה ככל שתהיה היא בלתי מתקבלת על הדעת. מה גם, שדובר עד כה שיביאו כסף תוספתי עבור הביטוח, ומתברר שהדבר לא נכון אלא מעוניינים לקחת כסף מתוך תקציב הישיבות".

מנגד, בתגובה לגפני אמר סגן השר כהן ל'בחדרי חרדים' כי "טענותיו של גפני משוללות יסוד. החמור שגפני יודע שהוא מטעה את הציבור ואת ציבור האברכים שממתין בקוצר רוח להשקת התוכנית".

כהן הוסיף כי "אל מול גפני עומדים כל חברי הכנסת החרדים שמשתוממים מהתנהגות המחפירה של גפני".
משה גפני איציק כהן תקציב ביטוח חיים לאברכים ביטוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד