י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אבישי בן חיים במסע בעקבות הרב עובדיה • תיעוד

הדוקטור אבישי בן חיים, הפרשן לענייני חרדים ב'ערוץ 10', יצא הערב (חמישי) לסיור 'ליל שישי' עם קבוצת חילונים - בעקבות תחנות חייו ומשנתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל • הם סיירו בבית ילדותו בשכונת בית ישראל, המשיכו לבתי הכנסת הקטנים בהם נהג הרב עובדיה למסור שיעורים באוזני בעלי בתים ופועלים פשוטים, ועלו לקברו בבית החיים סנהדריה

אבישי בן חיים במסע בעקבות הרב עובדיה • תיעוד

 


הדוקטור אבישי בן חיים, הפרשן לענייני חרדים ב'ערוץ 10', יצא הערב (חמישי) לסיור 'ליל שישי' עם קבוצת חילונים - בעקבות תחנות חייו ומשנתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

הסיור החל בבית ילדותו של הרב עובדיה בשכונת בית ישראל, דרך המכולת של אביו שאליה הגיע הרב עזרא עטיה ראש ישיבת 'פורת יוסף' כשגילה שאביו של הרב עובדיה דורש שיעבוד במכולת במקום להגיע ללימודים והצהיר כי הוא יישאר לעבוד במקום הילד עובדיה כדי שזה ילך ללמוד.

לאחמ"כ המשיכו לבתי הכנסת הקטנים בהם נהג הרב עובדיה למסור שיעורים באוזני בעלי בתים ופועלים פשוטים, כולל הצצה מהחלונות למחזה הקסום של תרבות הפנאי החרדית: באים בערב ללמוד תורה.

בהמשך ביקרו בבניין שבו ייסד הרב עובדיה ישיבה ספרדית ('אור תורה') כבר בשנת 1954 תוך ביקורת חריפה של הרב עובדיה הצעיר בין 34 על ותיקי הרבנים הספרדים שאינם מרימים את הגאווה הספרדית "צעיר אנכי לימים .... אם זקני תלמידי חכמים פרדים שלנו מתנמנמים ולצערנו יש גם ישנים החלש יאמר גיבור אני", אמר מרן.

המשך הסיור היה אל בית הכנסת מוסאיוף כולל מקום מחבואו של מפקד האצ'''ל מנחם בגין. בנוסף ביקרו בבית הכנסת המיתולוגי 'היזדים' מעוז דרשות מוצאי השבת המפורסמות של הרב עובדיה. משם המשיכו לביקור בישיבתו של זקן המקובלים הרב יצחק כדורי זצ"ל.

הקבוצה הגיע גם לחפלה אצל הקצב הפרסי בשוק הבוכרים ומשם המשיכו לכביש בר אילן, כאשר הדוקטור בן חיים פרס בפניהם את תפיסתו המתונה של הרב ולסיום עלו לקברו של הרב עובדיה יוסף.

את הערב חתמו במסעדה החרדית מאירת הפנים ומספקת החוויה החרדית האולטימטיבית ''הדר גאולה', סביב שולחנות ערוכים במאכלי שבת.

 










אבישי בן חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד