י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

התקציב אושר • לאחר מו"מ לילי ארוך: החרדים ביטלו את הגזירות

יש תקציב: לאחר ימים של חששות, הנציגות החרדית הצליחה להסיר את הקיצוץ שתוכנן על ידי משרד האוצר בכספים הקואליציוניים שהובטחו בהסכם הקואליציוני למפלגות החרדיות • מי ניהלו את הקרב הלילי ומהו המסמך שאילץ נתניהו לחתום עליו

צילום: קובי גדעון לע"מ
צילום: קובי גדעון לע"מ



תקציב 2019: אחרי מסע ומתן ארוך אל תוך הלילה, המפלגות החרדיות הגיע להסכמות עם משרד האוצר על ביטול הקיצוצים שהיו צפויים להתקיים בסעיף הכספים הקואליציוניים, שבו כלולים תקציבי מוסדות החינוך, הדתות ועוד. כך מתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

הבוקר (שישי), התקיימה ההצבעה והממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנת 2019. במשך הלילה נמשך המשא ומתן עם משרד האוצר, כשהעמדה החרדית מוצגת על ידי שניים, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר האוצר איציק כהן שנכחו במקום בשעות הלילה וניהלו מאבק חריף ובלתי מתפשר. מנגד, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התנהל טלפונית.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בעקבות דרישת החרדים להכניס את הכספים הקואליציוניים לבסיס התקציב, ראש הממשלה דרש מכל סיעות הקואליציה לחתום על מסמך שבו הן מתחייבות שלא תהיינה דרישות תקציביות בהמשך בדיונים בוועדת הכספים, עוד נקבע כי אם ח"כ יבוא וידרוש הרי שהכסף ירד מהתקציב של סיעתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על אישור הצעת התקציב ואמר: "הממשלה אישרה היום תקציב מצוין וחוק הסדרים מצוין שמבטא את המדיניות העקבית והאחראית שלנו: תקציב שמצד אחד שומר על צמיחה וחוסן כלכלי, ומצד שני דואג לצרכים החברתיים של כל אזרחי ישראל. הממשלה שלנו תמשיך לעבוד יחד לטובת מדינת ישראל עוד הרבה זמן - עד סוף הקדנציה".


שר האוצר כחלון על אישור התקציב

כזכור, השבוע חשף 'בחדרי חרדים' כי משרד האוצר מתכנן לקצץ בתקציב הכספים הקואליציוניים של כלל המפלגות וביניהם תקציבן של יהדות התורה וש"ס שברובו מיועד למוסדות התורה והחינוך החרדיים.

בעקבות כך, בימים האחרונים, מתחת לפני השטח, קיימו הנציגים קרב של ממש מול פקידי האוצר במטרה לבטל את הקיצוץ המתוכנן.

אחד מראשי המפלגות החרדיות אמר השבוע ל'בחדרי חרדים' כי "משרד האוצר חוזר על התרגיל הקבוע שלו בכל ערב אישור תקציב, הוא מודיע על קיצוץ בכספי החרדים, וכשהמפלגות החרדיות מצליחות למנוע את חלקו – העיתונות הכללית מכריזה כי "קיצוץ לנכים, אבל לא לחרדים", אנחנו נלחמים שהקיצוץ לא יפגע בעולם התורה ובמגזר החרדי".

כזכור, שרי ש"ס אריה דרעי ודוד אזולאי נעדרו מישיבת הממשלה שדנה בתקציב, וזאת בשל חילוקי דעות עם משרד האוצר על תקציבי משרדי הפנים והפריפריה. הבוקר פורסם ב'בחדרי חרדים' כי הצדדים הגיעו להסכמות, לאחר מו"מ לילי.
תקציב משדר האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד