י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הח"כים: "כך מנענו את הצגתינו כ'סחטנים'"

ראשי המפלגות החרדיות מציגים הישג משמעותי בתקציב 2019 שאושר הלילה - תקציבי עולם התורה והישיבות ייכללו בבסיס התקציב • בהודעתם המשותפת: "בכדי להגן על צרכי הציבור החרדי, החליטו ראשי הסיעות החרדיות לקחת אחריות ציבורית"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



המפלגות החרדיות פרסמו הבוקר הודעה משותפת, שבה הם מתייחסים להישג החרדי הגדול הלילה, בהכנסת תקציבי הישיבות ועולם התורה שהובטחו בהסכמים הקואליציוניים בבסיס התקציב של 2019.

על פי ההודעה, ראשי הסיעות החרדיות ביקשו למנוע כותרות תקשורתיות המציגות את החרדים כסחטנים. בהודעה נכתב כי "בסיכום בין ראשי המפלגות החרדיות עם רה"מ נתניהו נקבע כי כל תקציבי הישיבות ועולם התורה יכללו בבסיס התקציב לשנת 2019 ולא יוחרגו כפי שהתכוונו מלכתחילה באוצר".

"בכדי להגן על צרכי הציבור החרדי ולשמור על מה שנחתם בהסכמים הקואליציוניים, החליטו ראשי הסיעות החרדיות לקחת אחריות ציבורית ולהצטרף לסיכום עם כל ראשי סיעות הקואליציה לפיו לא יועלו דרישות תקציב נוספות מעבר למה שסוכם".

"בכך בוטל הקיצוץ שהוצע בתקציבי הישיבות, תוך ביטול הצורך המיותר להיראות כסחטנים הדורשים שוב ושוב כסף מחדש כביכול, ותקציב המדינה יכלול את כל התחייבות הממשלה כפי שנקבע בהסכמים הקואליציוניים עם הסיעות החרדיות".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף הבוקר לראשונה, כי לאחר מסע ומתן ארוך אל תוך הלילה, המפלגות החרדיות הגיע להסכמות עם משרד האוצר על ביטול הקיצוצים שהיו צפויים להתקיים בסעיף הכספים הקואליציוניים, שבו כלולים תקציבי מוסדות החינוך, הדתות ועוד ועל הכנסת הכספים הקואליציוניים בבסיס התקציב.

עוד נחשף ב'בחדרי חרדים' כי בעקבות דרישת החרדים להכניס את הכספים הקואליציוניים לבסיס התקציב, ראש הממשלה דרש מכל סיעות הקואליציה לחתום על מסמך שבו הן מתחייבות שלא תהיינה דרישות תקציביות בהמשך בדיונים בוועדת הכספים, עוד נקבע כי אם ח"כ יבוא וידרוש הרי שהכסף ירד מהתקציב של סיעתו.

מי שניהלו את המשא ומתן הלילי עם משרד האוצר, הם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר האוצר איציק כהן שנכחו במקום בשעות הלילה וניהלו מאבק חריף ובלתי מתפשר. מנגד, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התנהל טלפונית. בשעות הבוקר המוקדמות כאמור, אישרה הממשלה את התקציב לשנת 2019.

זאת לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף השבוע כי משרד האוצר מתכנן לקצץ בתקציב הכספים הקואליציוניים של כלל המפלגות וביניהם תקציבן של יהדות התורה וש"ס שברובו מיועד למוסדות התורה והחינוך החרדיים.

בעקבות כך, בימים האחרונים, מתחת לפני השטח, קיימו הנציגים קרב של ממש מול פקידי האוצר במטרה לבטל את הקיצוץ המתוכנן.

אחד מראשי המפלגות החרדיות אמר השבוע ל'בחדרי חרדים' כי "משרד האוצר חוזר על התרגיל הקבוע שלו בכל ערב אישור תקציב, הוא מודיע על קיצוץ בכספי החרדים, וכשהמפלגות החרדיות מצליחות למנוע את חלקו – העיתונות הכללית מכריזה כי "קיצוץ לנכים, אבל לא לחרדים", אנחנו נלחמים שהקיצוץ לא יפגע בעולם התורה ובמגזר החרדי".

כזכור, שרי ש"ס אריה דרעי ודוד אזולאי נעדרו מישיבת הממשלה שדנה בתקציב, וזאת בשל חילוקי דעות עם משרד האוצר על תקציבי משרדי הפנים והפריפריה. הבוקר פורסם ב'בחדרי חרדים' כי הצדדים הגיעו להסכמות, לאחר מו"מ לילי.
המפלגות החרדיות תקציב המדינה הסכם קואליציוני עולם התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד