י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לאיש אין גבול: טראמפ התבטא בצורה מכוערת

טראמפ התבטא אתמול בשפה מכוערת ובוטה כנגד המהגרים ומדינותיהם, מה שעורר השתאות גם בקרב תומכיו

טראמפ הגזים. צילום: רויטרס
טראמפ הגזים. צילום: רויטרס



הנשיא טראמפ הפך למתוסכל מאד ביום חמישי (אתמול) בדיון לגבי מהגרים ממדינות עולם שלישי כמו האיטי, אל סלבדור ומדינות מאפריקה, טראמפ כעס על כך שארה"ב מקבלת מהגרים מהמדינות הללו ושאל "למה אנחנו מקבלים את כל האנשים האלה מהמדינות... שמגיעים לכאן?".

אנו נמנע מגולשנו את ההתבטאויות הגסות, שהדהימו גם את תומכיו המורגלים לסגנונו - מילים גסות ומכוערות שאינן מתאימות לנשיא ארצות הברית.

טראמפ הציע כי ארצות הברית צריכה להביא יותר אנשים ממדינות כגון נורבגיה. זאת לאחר שנפגש ביום רביעי האחרון עם ראש הממשלה הנורבגי.

הוושינגטון פוסט מדווח כי פקיד בכיר בבית הלבן, הציע שארה"ב תביא מהגרים ממדינות אסיה כי הם מסייעים לארצות הברית כלכלית יותר ממהגרים מאפריקה.

בדיון על המהגרים תקף הנשיא את המחוקקים שרוצים להביא אנשים מהאיטי ואמר כי "המהגרים מאותה מדינה חייבים להיות מחוץ לכל עסקה של הבאת מהגרים, למה אנחנו צריכים עוד מהאיטי? תוציאו אותם מהעסקה של המהגרים".

המחוקקים שהיו בדיון נדהמו מההערות של טראמפ. דובר מהבית הלבן הגן על עמדתו של טראמפ בנושא ההגירה מבלי להתייחס ישירות לדבריו ולשפה הקשה עם מילים בוטות נגד מהגרים מהאיטי ואפריקה.

"פוליטיקאים מסוימים בוושינגטון בוחרים להילחם למען מדינות זרות, אך הנשיא טראמפ תמיד יילחם למען העם האמריקני", אמרה דוברת הנשיא ראג' בהצהרה שפורסמה לאחר פרסום הידיעה.

"הנשיא טראמפ נלחם למען פתרונות קבועים שהופכים את ארצנו לחזקה יותר על ידי קבלת אנשים ממדינות אחרות שיכולים לתרום לחברה שלנו, ושיביאו לצמיחה של הכלכלה שלנו ויוכלו להשתלב לתוך האומה הגדולה שלנו". הוסיפה.

כזכור, טראמפ אמר לאורך קמפיין הבחירות שלו שנושא ההגירה ישתנה אם יבחר לנשיא, והבטיח לבנות חומה לאורך הגבול המקסיקני ולחתוך את העלייה החוקית בחצי, טראמפ אכן מקיים את מה שהבטיח ונלחם בהגירה הלא חוקית, כשמחלקה לביטחון המולדת הגבירו את המעצרים של מהגרים לא חוקיים, כולל מעצרים בעשרות חנויות ברחבי ארה"ב.
דונלד טראמפ מהגרים נשיא ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד