י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של טבע לדרגת "זבל"

חברת דירוג האשראי הורידה את דירוג טבע מ-Baa3 ל-Ba2 - דרגת השקעה ספקולטיבית • תחזית הדירוג יציבה

  • כ"ו טבת התשע"ח
עובדי טבע מפגינים בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
עובדי טבע מפגינים בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



חברת דירוג האשראי מודיס הורידה אמש את דירוג האשראי של טבע (7,227 +7.5%) מתחת לדרגת השקעה, אל תחום ההשקעות הספקולטיביות, אולם תחזית הדירוג יציבה.

מודיס הורידה את דירוג האשראי של טבע מ-Baa3 ל-Ba2. דרגת Baa3 היא הדירוג האחרון ברמת דירוג השקעה, ומכאן שבעקבות הורדת הדירוג היום נכללות האג"ח של טבע בקטגוריה של השקעות ספקולטיביות, דבר שיקשה על החברה למחזר את החוב.

"הורדת הדירוג של טבע לדרגה ספקולטיבית משקפת את האתגר של ניהול נטל חוב משמעותי תוך התמודדות עם תקופה ממשוכת של שחיקה ברווחים", אמר סגן נשיא מודיס, מוריס בורנסטיין, בעת ההודעה על הורדת הדירוג.

"בעוד שתוכנית הארגון מחדש של העלויות בטבע תסייע חלקית בפיצוי על הירידות, הסיכון ביצוע גבוה. בנוסף, אנו מאמינים כי הירידה ברווחי קופקסון ועסקי הגנריקה בארה"ב תהיה חמורה, וכי צמצום משמעותי של המינוף אל מתחת ליחס חוב/EBITDA של פי ארבע ידרוש מספר שנים", הוסיף בורנסטיין.

בחודש אוגוסט הורידה מודיס הורידה את דירוג האשראי של טבע בדרגה אחת מ-Baa2 ל-Baa3, והותירה תחזית דירוג שלילית - שמשמעותה היתה כי מודיס צופה שמהלך הדירוג הבא שתבצע יהיה הורדת דירוגה של טבע פעם נוספת, כפי כקרה כעת.

מניית טבע נסגרה בעלייה של 1.4% במסחר בוול סטריט ביום שישי.
דירוג אשראי טבע מודיס דירוג השקעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד