י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התוועדות חסידית בבני ברק בהילולת בעל התניא • תיעוד

המונים בכינוס המרכזי בבני ברק לכבוד יומא דהילולא של בעל התניא והשו״ע זי״ע בהשתתפות אדמו״רים ורבנים • אורח הכבוד רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר • התעוררות גדולה בלימוד חסידות

התוועדות חסידית בבני ברק בהילולת בעל התניא • תיעוד



קהל גדול של חסידים ואנשי מעשה מכל גווני הקשת של העיר התורה והחסידות בני ברק גדשו אל אולם האודיטוריום שבשכונת רמת אלחנן בעיר, שם נערך כינוס המרכזי לרגל יומא דהילולא קדישא של הגה"ק רבי שניאור זלמן מלאדי זי"ע, בעל התניא והשו״ע ומייסד חסידות חב״ד, המקום היה צר מהכיל את המשתתפים הרבים שנהרו למקום החל מתחילת האירוע ועד סיומו בהתוועדות חסידים בשעות הקטנות של הלילה.

באמצעות מסכי ענק התחבר הקהל היישר מארה״ב להתוועדות חסידית עם האסיר המשוחרר שלום מרדכי רובשקין, ששיתף את הקהל בכמה סיפורים מתוך המאסר והגאולה המפתיעה בדרך ניסית ומעוררת אמונה וביטחון בכל העולם.



את המשא המרכזי נשא אורח הכבוד רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שבמשך שעה ארוכה הפליא בעובדות וסיפורים על מסירות נפשם של יהודי רוסיה במשך כל השנים, והרינה יקצורו שזוכים כעת בזכות הזריעה בדמעה של האדמו״ר הזקן וכל אדמו״רי חב״ד ואלפי החסידים שהלכו במסירות נפש למען הפצת תורה, חסידות וחינוך יהודי כשר בכל השנים הקשות.

הרב עורר את הציבור ללימוד חסידות באמצעות שיעורים מסודרים ע״י ארגוני לימוד חסידות בבני ברק, והספרים הרבים המתאימים לכל נפש.

במעמד השתתפו אדמור"ים ורבנים בין השאר, רב העיר בני ברק הגרמי״ל לנדא, ואורח הכבוד הגר״ב לאזאר, כ״ק האדמו״רים מאלכסנדר, מחנובקא-בעלזא, נאראל, ביאלא ר"א, שומרי אמונים, אשלג, ראדזין ואופלע.

עוד השתתפו: הגרי"י בלינוב, הגר"מ גולדשמיד, הגר"ז הורביץ, הגרי"י וייס, הגר"י טוביאס, הגר"א לנדא, הגר"י פלדמן, הגר"מ שטרן, הגרש"א שטרן, הגר"א שפירא, הגרח"צ שפירא, הגר"א שרמן ואישי ציבור ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, חבר מועצת העיר בני ברק שלמה קוסטליץ וחבר מועצת העיר בית שמש שמעון גולדברג.



























































































התוועדות חסידית בעל התניא הרב בערל לאזאר שלום מרדכי רובשקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד