י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עושה ביטוח בחברה גדולה? כדאי שתחשוב שוב

חברות הביטוח מפתות את הלקוחות במצעי שיווק אגרסיביים, אך קנסות עתק שהוטלו על החברות מלמדות כי רק סוכן ביטוח יכול לשמור על האינטרס של הלקוח

חנוך הרשוביץ. צילום: בחדרי חרדים
חנוך הרשוביץ. צילום: בחדרי חרדים

לא נעים: עודד שריג, המפקח על שוק ההון והביטוח באוצר, קנס את חברת הביטוח 'הראל' ב-1.6 מיליון שקל על כך שצרפה מבוטחים לביטוח בריאות קבוצתי מבלי שהודיעה להם על כך ומבלי שקיבלה את אישורם לכך.

פרט ל'הראל', הוטלו קנסות גם על חברת הביטוח 'כלל', 'שירביט' ו'הכשרה ביטוח' בשל חריגות מהוראות הפיקוח על הביטוח. 'כלל' שיווקה פוליסה קבוצתית לאובדן כושר עבודה בה היה סעיף מנוגד להוראות המפקח ושתי החברות האחרות הפרו אף הן את ההוראות.

בסך הכל הטיל המפקח קנסות בסכום מצטבר של כ-3 מיליון שקל. גורמים בענף הביטוח אומרים כי "הדבר מוכיח עד כמה יהיה זה שגוי מצדו של המפקח על הביטוח לפגוע בסוכני הביטוח. רק סוכן אישי יוכל לוודא שהאינטרס של הלקוח נשמר".

המפקח על הביטוח שוקל באחרונה את האפשרות לצמצם את עמלות התיווך של סוכני הביטוח, לכאורה על מנת להיטיב עם הלקוחות. חנוך הירשוביץ, מנכ"ל חברת 'הירשוביץ פתרונות' אומר כי בשונה ממה שניתן לחשוב, עמלותיהם של סוכני הביטוח אינן באות על חשבונם של הלקוחות.

"להיפך", אומר הירשוביץ, "העמלה באה מכיסן של חברות הביטוח והיא נועדה על מנת להבטיח את השירות ללקוח. עובדה היא שאחוז התלונות על הביטוחים הישירים ביחס לנתח השוק שלהם גבוה יותר מאשר אחוז התלונות על סוכני הביטוח".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד