י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הגר"ע יוסף: "שמאלנים - אלה כולם מלאכי חבלה"

במהלך שיעורו אמר נשיא מועצת החכמים: "הקדוש-ברוך-הוא דן את בני אדם, יש לאדם מלאכים מימין ומשמאל. הימניים תמיד מלמדים זכות. השמאלנים, חובה"

הגר"ע יוסף: "שמאלנים - אלה כולם מלאכי חבלה"
יעקב כהן

אמש (מוצ"ש), במהלך שיעורו השבועי, התבטא הגר"ע יוסף בחריפות אודות המשתייכים לשמאל של המפה הפוליטית, כשהוא מכנה אותם "מלאכי חבלה".

"הקדוש-ברוך-הוא דן את בני אדם, יש לאדם מלאכים מימין ומשמאל. הימניים תמיד מלמדים זכות. השמאלנים, חובה. גם פה יש לנו שמאלנים, אלה כולם מלאכי חבלה", אמר, כשהוא ממשיך ומשבח את הימין: "יש לנו ימנים, אנשים יראי שמים, הולכים על פי התורה. לכן כל אחד ואחד צריך לסגל לו מלאכים ימניים. ימין, כן. לא ליכוד - מלאכים ימניים, לתורה, אלה למעלה, והם ילמדו עליו זכות בראש השנה, ביום הדין. עומדים שם מלאכים שירחמו עליו, הקדוש-ברוך-הוא יבוא וימתיק את הדינים, יכתוב עליו לחיים טובים ולשלום".

בתקשורת כבר עורכים השוואה בן הגר"ע לבנו, הרב יעקב יוסף, שנעצר בשל הסכמתו לספר 'תורת המלך' ומזכירים התבטאויות בספר.

לגופם של דברים חובה להזכיר כי השקפתו הבסיסית של הגר"ע היא כי עבור פיקוח נפש אפשר ומותר לעשות ויתורים, אלא שבשנים האחרונות, בעקבות תוצאות הסכמי אוסלו, הפכה ש"ס לימנית יותר. כך אירע שכאשר ביקש נתניהו להקפיא את השטחים הסכימה ש"ס בתחילה להקפאה זמנית, אך כאשר נידון המשכה התנגדה בתוקף.

לפני מספר שבועות, בראיון עם איציק סודרי, מי שמנהל מפגשים של חרדים עם אישים מטעם יוזמת ז'נבה הסביר, כי למרות שש"ס אינה עומדת רשמית מאחוריו, הרי שגם היא אינה מתנגדת לעצם קיומן של שיחות ההסברה, שמטרתן להעמיק את הידע במהות הסכסוך.

לפני כשבועיים אף נשלח ח"כ יצחק ועקנין לבודפסט, לשיחות דומות עם אנשי יוזמת ז'נבה. גם במקרה זה ש"ס הרשמית לא הזדהתה עם המפגשים, אך עצם שליחתו של ח"כ מטעמה העיד על כך שהיא גם לא מטילה וטו על הסיפור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד