ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

היומונים נגד השבועונים: "להשמר מנגע זה"

מאבק היומונים בשבועונים נמשך: מנהלי הסמינרים בקול קורא משותף נגד השבועונים • המכתב מתייחס בעיקר לאנשי 'משפחה': "המנסים להשפיע לרעה על ידי חלוקתם בחינם"

אילוסטרציה
אילוסטרציה

היומונים - 'יתד נאמן', 'המבשר' ו'המודיע' - מפרסמים הבוקר (ג) מודעה חריפה נגד השבועונים החרדים, עליה חתומים כל מנהלי הסמינרים, מכל קצוות הקשת בציבור החרדי.

מודעות מסוג זה היה ניתן לראות בחודשים האחרונים מעל גבי 'יתד'. מדוע החליטו שני היומונים החרדים להצטרף ולפרסם את המודעה?

ובכן, בחודשים האחרונים פעלו פעילי המאבק נגד השבועונים, כדי להוציא את המכתב אל אוויר העולם. הם עברו מסמינר לסמינר וביקשו את חתימת המנהלים על הקול קורא.

לאחר שהוכתרה המשימה בהצלחה, הם חשבו על דרך לזעזע את מערכות השבועונים ולפרסם את המכתב בכל מקום אפשרי. בשל כך, שילמו הפעילים כסף רב לשלושת היומונים, כדי שאלו יפרסמו את המודעה.

למרות הלחץ האדיר שהפעילו בשעות האחרונות פעילים העומדים מאחורי פירסום המכתב, שלא לאפשר לאתרי האינטרנט או קווי הנייעס לקבל את המכתב לפני פירסומו, 'בחדרי חרדים' חושף את ה'קול קורא':

תחת הכותרת 'כה תאמר לבית יעקב', נכתב: "לאור בקשת מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א להתריע מפני השפעתם של השבועונים, פונים אנו אל תלמידותינו ואל הוריהן..".

בהמשך מפרטים מנהלי הסמינרים כי השבועונים מכניסים אווירה לא טובה ומנסים להשפיע על עיצוב העולם הפנימי בבתיהם של משפחות טובות בציבור החרדי. "המערכת החינוכית של בית יעקב עוקבת בכאב ובדאגה אחר הנזק המצטבר שמביאים עמם כל השבועונים למיניהם. כתבי עת אלו מנסים להשפיע על עיצוב עולמן הפנימי של בנותינו, לעוות את ההשקפה הטהורה ולהחדיר את אווירת הרחוב אל הבית היהודי"

אחת השורות במכתב מופנית דווקא לעבר השבועון הפופלוארי 'משפחה', המצליח לאיים, ככל הנראה, על הפעילים הלוחמים נגד השבועונים, והכריז כי יוציא לאור גם חינמון רב תפוצה: "אין מזרזין אלא למזורזין ובפרט כאשר מנסים להשפיע לרעה על ידי חלוקתם בחינם, ונתחזק ביתר שאת לשמור על פתחי ביתנו מנגע זה". נכתב.

לסיום כותבים המנהלים: "בנותינו היקרות אל תוותרו על הזכות לסנן גם מה שמתדהר בתואר 'חרדי'. אנא היענו לקריאה להוציא אל מחוץ לתחום את כל השבועונים ואמצעי התקשורת שרוח חכמים אינה נוחה מהם כל עיקר".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד