ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

תג מחיר • האם גזית ישלם מחיר על דברי ההסתה?

יש דין ויש דיין: שופטי בית המשפט העליון יכריעו אם השדרן גבי גזית ישלם על דברי ההסתה הפרועה • "דברי ההסתה של גזית גרמו לשריפת בתי כנסיות", אומר מגיש התביעה

גבי גזית. שוהה בחו"ל
גבי גזית. שוהה בחו"ל



ביום שני הקרוב, יתקיים דיון בבית המשפט העליון נגד היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין ושדרן הרדיו גבי גזית בגין התבטאויותיו של גזית נגד החרדים. הבג"ץ הוגש נגד ויינשטיין בעקבות החלטתו שלא לאפשר למשטרת ישראל לחקור את גזית בגין הסתה נגד הציבור החרדי.

מדובר בתביעה שהגיש משה שורק, אברך ירושלמי, הלומד בימים אלו משפטים בקריה האקדמאית החרדית. שורק זוכה לתמיכה של עשרות חרדים שיגיעו לתמוך בו ביום התביעה בבית המשפט.

שורק דורש בכתב התביעה להעמיד את גזית לדין על עבירות לשון הרע על הציבור, קריאה למעשי אלימות, המרדה ופגיעה ברגשי דת. בנוסף, הדיון בבית המשפט ייפתח בשעה 9:00 בבוקר ובהרכב השופטים יעמדו אשר גרוניס, עדנה ארבל וחנן מלצר.
במידה ויורשע באחת מעבירות שלכאורה עבר הוא עלול אף לקבל עונש מאסר בפועל.

מגיש התביעה. משה שורקצילום: מגיש התביעה. משה שורק
מגיש התביעה. משה שורק


"האירועים האלימים התרחשו בעקבות דבריו של גזית"

"אין לנו עניין שיעמידו אותו לדין אבל לפחות שיתנו למשטרה לחקור אותו", אומר שורק בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "החלטנו להגיש את התביעה, כשאין ברירה וצריך לעצור את התופעה של התרסה נגד החרדים, יהיה את הראשון שקופץ למים".

לטענת שורק מיד לאחר שנאמרו דבריו של גזית, נשרפו מס' בתי כנסת בירושלים, הושחתו ספרי תורה, ונפגעו מאלימות אזרחים תמימים. "חד משמעית אירועים אלו התרחשו בעקבות דבריו", הוא אומר.

"הציבור צריך להילחם באותם כלים שהם נלחמים נגדנו, אם הם הולכים לפי הספר ומגישים בג"ץ גם אנחנו צריכים ללכת לפי הספר ולהגיש בג"ץ".

גבי גזית, השוהה בחו"ל בימים אלו, סירב להגיב על הידיעה.

דבריו של השדרן גבי גזית שחוללו את הסערה:

"בדיוק ביום שבו העם הזה כולו מתעלה באיזו תחושת פטריוטיות, מתייחד עם הנופלים, מתענג על עצמאות המדינה, תמיד ביום הזה פורצים מתחת לאדמה אל האוויר הנקי הגידולים המצחינים החיים בינינו ומפיצים את ריחם הבאוש".

"זה מתחיל במתנחלים - אלה שיונקים את ביטחונם ועצמאותם הכלכלית מהמדינה, אלה שקיבלו הטבות מפליגות בדיור ובתעסוקה, אלה שחיילי צה"ל יוצרים סביבם חומה של ביטחון - בדיוק אלה מוצאים את היום הזה ראוי להתפרע ולכלות את זעמם הקדוש בפלסטינים".

"זה בסדר מבחינתם, ובזה אין כל חדש, כי זה לחם חוקם, אבל כשמישהו מעז להפריע להם בפוגרום אז הם מפנים את האלימות שלהם אל עבר חיילי צה"ל. פעם הייתי קורא לזה ציניות וגסות רוח, אבל המילים האלה כבר פשטו רגל כי אין בכוחן לתאר את הנפש המתקוממת. ביום העצמאות פורעים יהודים בחיילי צה"ל".

"להגיד לכם את זה שוב? ביום העצמאות פורעים יהודים בחיילי צה"ל. משליכים בהם אבנים, משליכים בהם נרות מלאות בצבע כדי לרסס אותם בצבעים שהם בחרו, מנקבים צמיגי רכבים של צה"ל ופוצעים חייל. איזה מוח יהודי מעוות, איזו מערכת ערכים קלוקלת יכולה להביא יהודי שחי על בור השומן של מדינתו להגיב כך. במקום להגיש לחיילים כיבוד, מנה ליום העצמאות, הם זורקים עליהם אבנים".

"לא טובים מהם ולא גרועים מהם, אלא עלובים ובהמיים כמותם, הם החרדים, שבוחרים להצית את דגל המדינה ביום העצמאות. נניח שחלק מהמתנחלים לפחות משרתים בצבא, נניח שהם משלמים מיסים בצורה כזו או אחרת, אבל החרדים האלה, העלוקות, התולעים האלה, אלה שלא משרתים בצבא אבל עצם קיומם בבתי הדרש והישיבות והכוללים מושתת על היותו של צה"ל מגן העם, החרדים שונאים את המדינה".

"יש להם יראת שמים כלפי הבורא שלהם, שאין להם מושג אגב מה עמדתו לגבי מדינת ישראל, כי מזמן הוא הפסיק לדבר איתם, ובשם אמונות פרימיטיביות חשוכות, שטופות שנאה, הם מבזים את המדינה בכל רגע נתון העולה מלפניהם".

"החרדים האלה נהנים מהקדמה שהביאה להם המדינה: הביאה להם כבישים שנבנו, הם צורכים את החשמל ואת המים ואת הניקיון, רחובותיהם סלולים ומערכת החינוך החשוכה הפרימיטיבית שלהם ממומנת על ידי המדינה".

"החרדים האלה מיוצגים בכנסת על ידי שותפיהם שלא טובים מהם לאמונות הקיצוניות. הם מקדשים עצמות, הם מקדשים שטויות, הם משתמשים בשדות התעופה שלנו בדרכם להפיץ את שנאתם למדינה בכל ארצות העולם וכל ישותם והווייתם לא הייתה יכולה להתקיים אלמלא המדינה הסבלנית הטיפשית הזו הייתה מחזיקה אותם בחיים".

"בתמורה הם לא עומדים בצפירת יום הזיכרון כי זה מנהג הגויים הם אומרים, הם לא מכבדים את הנופלים כי זה מנהג הגויים הם אומרים, ובמוחם שטוף השנאה המפעפעת נגד כל מה שהוא ישראלי הם מפיצים את שנאתם באמצעות שריפת דגל ישראל ביום העצמאות".

"ואנחנו מתבוננים ושותקים, כי אנחנו אומרים: הם כאלה, זאת אמונתם, זה כאילו הקטע שלהם, אבל עד מתי ננהג בהם בסבלנות ובסלחנות שכזו? עד מתי ניתן להם לבזות את הערכים הישראלים האלה שהם שלנו, של כולנו"?.

מתי נבין שאנחנו צריכים לכלוא אותם בשכונותיהם, לנתק אותם מצינור החמצן של הקדמה, להותיר אותם לבד, בעליבותם ובשנאתם"?.

"תפסיקו לנקות להם את הרחובות, כבו להם את החשמל, נתקו להם את המים".

הבה נוותר על המיסים שהם משלמים (ובדרך כלל הם לא משלמים).
אין בהם כל תועלת. הם לא מייצרים כלום, הם לא תורמים כלום, הם לא נוטעים עץ, הם לא שותלים עגבנייה, לא מייצרים היי-טק, הם פרזיטים מן הסוג הגרוע ביותר".

ומצידי - אם זה היה ריאלי - הייתי אורז אותם בחבילה אחת ומשלח אותם לאחיהם הפרימיטיבים בחצרות ברוקלין החשוכות, בקווינס ובכל המקומות ששם הם צריכים להיות, שהאמריקאים יטפלו בהם".

"שם יגורו, בחשכת ימי הביניים, או כאן סגורים בחומותיהם, ללא כל קשר למדינת ישראל, ואז שישרפו להם דגלים כרצונם, שיבזו שם את חיילי צה"ל כרצונם, ושיניחו לנו סוף סוף. שיניחו לנו לקיים מדינה מודרנית, ערכית, נטולת אורח החיים המעוות שלהם".

יש לנו ארץ אחת ובארץ הזו צריכים לגור אוהבי הארץ. אין לנו ארץ בשבילם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד