י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המסר שהיומונים מעבירים ל'פלג הירושלמי'

ברקע הכנסים שמקיים בימים האחרונים 'הפלג הירושלמי' נגד תקנות שימנעו את גיוס הבנות הנחשדות כי מצהירות על שמירת הדת באופן כוזב, בשלושת היומונים החרדים מעבירים להם מסר, כי תיקון הנוכחי נעשה על פי הנחיית הגרי"ש אלישיב זצ"ל

כנס של הפלג הירושלמי בעבר
כנס של הפלג הירושלמי בעבר



שלושת היומונים החרדים 'המבשר', 'המודיע' ו'יתד נאמן' פרסמו הבוקר (רביעי) ידיעה זהה על הדיון שהתקיים אמש (שלישי) בסוגיית פטור לבנות מגיוס בצה"ל על רקע דתי. בין השורות הם שיגרו מסר לתלמידיו של הגר"ש אויערבך שטוענים נגדם: תיקון החוק הנוכחי נעשה על פי הנחיית הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

בפתח הידיעה נכתב: "הועדה המשותפת המונה עשרה חברי כנסת, החברים בוועדות חוץ וביטחון וחוקה ומשפט, התכנסו אתמול לאור בקשת משרד הביטחון, לדון בתקנות שהוכנו על ידם וזאת כפי שנדרש בתיקון שנעשה בשנת תשע"ב בחוק שירות בטחון". כתבו היומונים.

"במרכז הדיון", "הוצגו שאלות בעיקר לנציגי הצבא על ההתנהלות הנוכחית, שישנם מקרים רבים בהם בנות אשר מבקשות לקבל פטור משירות צבאי אינן נענות, למרות שתצהיר מטעמן לפני דיין נשלח בדואר רשום לשלטונות הצבא ובכל זאת הן אינן מקבלות את הפטור לפי החוק. טענה זו, חזרה ונשנתה הן על ידי הח"כים החרדים והן על ידי הח"כים שמייצגים את הציבור הדתי לאומי.

היומונים כתבו בנוסף: "כפי שנמסר, בשנת תשס"ט – תש"ע, וגם לפני כן, ניסו הממשלות דאז להביא תיקון לחוק שירות בטחון, אודות הצורך והאופן של טיפול בבנות שהצהירו על הכרה דתית, אי נסיעה בשבת ושמירת כשרות ולמרות זאת נמצאו מצהירות כזב.

"האופן בו ביקשו הממשלות לטפל היה בדרך של מתן סמכות לקצין לתשאל ולחקור בת שמצהירה בפני דיין, ונתגלה כהצהרת כזב. להצעה הזו הייתה התנגדות תקיפה מצד הנציגות החרדית, בטענה שייווצר מצב שבידי כל קצין מהצבא יהיה סמכות לשלול פטור משירות מבנות ישראל, לאור טענותיו של הקצין".

"לאור זאת, הניחה הממשלה בתאריך כ' טבת תש"ע, 6.1.10 הצעת תיקון לחוק שירות בטחון, שבו הותנה שתהייה סמכות בידי ועדה לבדוק את הטענות באם יש אמת בטיעונים שמדובר בבת שהצהירה כזב ועל כן יהיה ניתן לשלול ממנה את הפטור שקיבלה על ידי ועדה מיוחדת. באותו תיקון לחוק שהונח כאמור, דובר שהתיקון יהיה כהוראת שעה לשלוש שנים, ובנוסף על כך נאמר בתיקון לחוק שהוא לא יופעל אלא רק אחרי שיאושרו התקנות לחוק בוועדות הכנסות.

כאמור, הודגש כי הכל נעשה בהנחיית הגרי"ש אלישיב: "בפועל דנה הכנסת בתיקון החוק לאחר כחודש וחצי מאז שהונחה ועבר בקריאה ראשונה בח' אדר תש"ע, 22.2.10 ולאחר מספר דיונים בוועדות הכנסת ובהתאם להנחיותיו של מרן פוה"ד הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, תיקון החוק הנ"ל אושר ועבר בקריאה שניה ושלישית בתאריך י"ח אדר תשע"ב, 12.3.12, אך התקנות עדיין לא קיבלו את אישור ועדות הכנסת".

"מטעם סיעת יהדות התורה נתבקשנו למסור", נכתב הבוקר ביומונים החרדים, "שחברי הכנסת המכהנים מטעמה מצביעים לפי הנחיות שהם מקבלים ממועצות גדולי התורה, או מועדת הרבנים שמטעמם, כך גם חברי הסיעה נהגו לפני כחצי שנה כאשר אושרו התקנות לחוק שירות בטחון המסדיר את מעמדם של בני הישיבות, וקודם לכן על עצם התיקון לחוק בנושא לומדי התורה, כך נהגו לאורך כל הדרך חברי הכנסת, וככה אף הם ינהגו בכל הקשור לנושא הנ"ל".

לסיום נכתב: "חברי הכנסת החרדים, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ח"כ אורי מקלב וח"כ יואב בן צור נשאו דברים תקפים בגין הזכות לקבלת פטור לכל בת שהיא בהכרה דתית, ועומדת בתנאים שע"פ ההצהרה. כמו כן השתתף סגן השר מאיר פרוש שהציג במהלך השעתיים של הדיון שאלות בפני נציגי הצבא".

כזכור, במהלך השבוע קיים 'הפלג הירושלמי' שורת כנסים בנושא, בירושלים, בני ברק ובית שמש.
גיוס בנות הפלג הירושלמי היומונים החרדים רבי יוסף שלום אלישיב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד