י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגר"י אפרתי ל'בחדרי': "לא קיבלתי שום מינוי מהגר"ח קנייבסקי בנושא הגיוס"

בניגוד לפרסומים כי הגר"ח קנייבסקי מינה את הגר"י אפרתי לעסוק בנושא "גיוס בנות", מכחיש הערב הרב אפרתי ל'בחדרי' את הדברים באופן נחרץ • בנוסף, אומר חיים כהן כי בעשור האחרון לחייו לא עסק הגרי"ש אלישיב כלל בנושא הגיוס ושלח את ההכרעות בנושא לגראי"ל שטיינמן

הרב אפרתי. צילום: יעקב נחומי
הרב אפרתי. צילום: יעקב נחומי



בלעדי: בניגוד לפרסומים כי הגר"ח קנייבסקי מינה את הגר"י אפרתי לעסוק בנושא "גיוס בנות", מכחיש הערב הרב אפרתי את הדברים באופן נחרץ, באמצעות מקורבו חיים כהן, חבר מועצת העיר ירושלים ונאמנו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל. חלק מהדברים אף הובנו ממה שנכתב אתמול ביומונים החרדים.

הערב, הגר"י אפרתי מעביר ל'בחדרי חרדים' באמצעות מקורבו חיים כהן, הבהרה נחרצת וחריגה ומבקש ממנו לפרסם את הדברים הבאים:

הפרסום אודות כך שהוא מונה להיות שליחו של הגר"ח קנייבסקי בסוגיית הגיוס – אינו נכון כלל ועיקר. הרב אפרתי ביקש להבהיר נחרצות כי הוא כלל לא מתעסק כיום בסוגיה הזו ואין לו כל קשר אליה, "לא קיבלתי כל מינוי מהגר"ח קנייבסקי בסוגיית הגיוס", אמר היום לחיים כהן.

בנוסף, כזכור, אתמול נכתב ביומונים, יתד נאמן, המבשר והמודיע, כי תיקון חוק שירות הביטחון המתייחס לסוגיית פטור לבנות משירות צבאי עבר בשנת תש"ע בקריאה ראשונה בכנסת, בהנחיית מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

הפרסום בא בעקבות הדיון שהתקיים השבוע בכנסת ואשר צפוי להתקיים שוב בימים הקרובים - על תקנות החוק. אמש, דנו הח"כים מ'דגל התורה' על הסוגיה בבתי הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין.

בנוסף, אמר הגר"י אפרתי כי בשנת תש"ע – 2010, לא שוחח בנושא הגיוס עם מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל – אפילו פעם אחת.

כהן מוסיף ל"בחדרי חרדים" כי על פי עדותו האישית, בעשור האחרון לחייו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, הוא כלל לא עסק בנושא הגיוס וכי כל השאלות עלו על שולחנו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

כאמור, ביומונים החרדים, פורסם אתמול כך: "בפועל דנה הכנסת בתיקון החוק לאחר כחודש וחצי מאז שהונחה ועבר בקריאה ראשונה בח' אדר תש"ע, 22.2.10 ולאחר מספר דיונים בוועדות הכנסת ובהתאם להנחיותיו של מרן פוה"ד הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, תיקון החוק הנ"ל אושר ועבר בקריאה שניה ושלישית בתאריך י"ח אדר תשע"ב, 12.3.12, אך התקנות עדיין לא קיבלו את אישור ועדות הכנסת".

כפי שכבר נכתב ב"בחדרי חרדים" שרבוב שמו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ביומונים החרדים, נעשה במטרה להעביר מסר לתלמידיו של הגר"ש אוירבך המתנגדים נחרצות לתקנות החוק הצפויות לעבור בקרוב - בגושפנקה של הח"כים החרדים.

בשל כך נטען כי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל - הוא זה שגיבה את הח"כים החרדים עוד בעת ההצבעה על החוק בקריאה ראשונה, וזאת במטרה להשתיק את המתנגדים. הערב כאמור, אומר הגר"י אפרתי ל'בחדרי חרדים' באמצעות חיים כהן – כי הגרי"ש לא דיבר על כך עמו בנושא בשנת תש"ע. כאמור, כהן אף מוסיף כי מרן הגרי"ש אלישיב לא עסק בנושא הגיוס בעשור האחרון, והעביר את כל הנושא להכרעתו של מרן הגראי"ל שטיינמן.
הרב יוסף שלום אלישיב הרב אהרן לייב שטיינמן הרב יוסף אפרתי גיוס בנות חיים כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד