י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הצביעות נחשפת: כך התעלם עיתון יתד של נתי גרוסמן מ"גזירת גיוס הבנות" החדשה

גזירת גיוס בנות? בדיקת 'בחדרי מעלה': כך העלים עיתון יתד כשהיה בשליטת נתי גרוסמן את העברת החוק המונע הצהרת שקר של בנות חילוניות לשלטונות הצבא • בעיתון: אזכור שולי ואנמי תוך הבהרה על מהות החוק ומתן דגש מרגיע כי החוק אינו פוגע בבנות חרדיות

עורך יתד נאמן דאז נתי גרוסמן והגרש אוירבך. ברקע: הדיווח
עורך יתד נאמן דאז נתי גרוסמן והגרש אוירבך. ברקע: הדיווח



"גזירת הגיוס" החדשה היא לא כל כך חדשה, היא נידונה כבר שנים, עלתה לראשונה בממשלה בחודש טבת תש"ע, אושרה סופית בכנסת בקריאה שניה ושלישית בחודש אדר תשע"ב, ומתגלגלת בשנים האחרונות בשלבים הסופיים של גיבוש התקנות לחוק בועדת חוץ וביטחון.

כפי שכבר פרסמנו מדובר בחוק שנועד בכדי למנוע שקרים של בנות חילוניות שמתחזות לדתיות. על פי החוק הנוכחי בת חילונית שמצהירה על דתיותה, מקבלת פטור מיידי, ואם נתפס שהצהירה שקר אין שום דרך לצבא לגייס אותה לשירות צבאי, משום שהיא טוענת ש"חזרה בשאלה", החוק כפי שעבר בשנת תשע"ב בכנסת, קובע כי מי שקיבלה פטור מחמת דת אם מתברר שהיא כבר אינה דתיה, יוכלו לגייס אותה.

החוק עבר בוועדת השרים לחקיקה בטבת תש"ע, אז קיימו הח"כים החרדים התייעצות עם מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ובמשך השנים פעלו בכדי לשפר את החוק כך שלא יפגע בבנות דתיות, כאשר הוכנסו בחוק סעיפים רבים לצורך כך. באותו יום, לא הייתה שום התייחסות לכך שהחוק עבר בוועדת השרים.
הצעת החוק עברה בחודש אדר תשע"ב, כאשר חברי הכנסת של יהדות התורה התנגדו לחוק, וחבר הכנסת הרב גפני אף תקף בחריפות את החוק, אולם חברי הכנסת נמנעו מ"לשבור את הכלים" עם הקואליציה בה ישבו.

יום למחרת שהחוק עבר - בי"ט אדר תשע"ב - בעיתון יתד נאמן שבאותם ימים היה בהנהגת נתי גרוסמן ושאר ראשי הפלג, לא הופיעה על כך כלל ידיעה בעמוד הראשון, הידיעה על כך הופיעה רק בעמוד 14 בעיתון, כאשר בראשית הכתבה הודגש בצורה ברורה כי החוק במתכונתו כפי שאושר אינו פוגע כלל בבנות דתיות, אלא רק בבנות שהצהירו הצהרת שקר.

למותר לציין כי שלל מאמרי המערכת באותו יום עסקו בנושאים אחרים לחלוטין - בגשמי הברכה המתחדשים, במעשי הטבח בעולם המוסלמי ובהתנהלות השלטון מול מתקפות הטילים ואזעקות "צבע אדום". אולם, עורך העיתון נתי גרוסמן לא ראה לנכון לכתוב ולו מילה אחת במאמרי המערכת על החוק שעבר אמש שמכונה כיום על ידו ועל ידי הפלג, "גזירת גיוס בנות".

וכך מופיע בעיתון יתד נאמן י"ט אדר תשע"ב, שהיה כאמור בשליטת נתי גרוסמן וראשי הפלג:

תחת הכותרת, "אושרו סופית שינויים מסויימים בחוק גיוס נשים", הופיעה כותרת משנה בה הודגשה כי: "יצויין כי בכל הקשור למתן פטור מגיוס לבנות חרדיות, אין שום שינוי בהסדר הקיים". בכתבה מגוללים את העובדות כפי שנחשפו כאן בשבוע שעבר: "ברוב של 21 תומכים מהקואליציה ומהאופוזיציה מול 5 מתנגדים מסיעות יהדות התורה וש"ס, אישרה אתמול מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית שינוי בחוק גיוס נשים. באופן המשנה את הסטאטוס קוו שהיה נהוג עד היום בנושא הסדר הפטור מגיוס לבנות.

"ואולם", נכתב בעיתון שהיה כאמור בשליטת נתי גרוסמן וראשי הפלג דהיום, "יש להדגיש, כי בכל הקשור למתן פטור מגיוס לבנות חרדיות, אין שום שינוי בהסדר הקיים. וכל בת חרדית שתמסור הצהרה כנהוג, תמשיך לקבל פטור מיידי כפי שהיה עד עתה.

"השינוי שנקבע אתמול במליאת הכנסת. מתייחס לטענה בדבר הצהרה שקרית שניתנה אודות דתיותה של בת, והדרכים להתמודד עם הצהרה כזו", נכתב.

הידיעה בעמוד 14 ביום העברת החוק בקריאה שניה ושלישית





בהמשך הכתבה מובא נאומו של ח"כ משה גפני בפני מליאת הכנסת לפני העברת החוק, בו תקף את הקואליציה וחוקים נוספים מפירי סטטוס קוו שעברו.

בימים שאחרי העברת החוק, לא עסק העיתון בכלל בנושא, והוא התעורר כאמור לראשונה בעיתון הפלס בימים האחרונים.

הדברים עומדים בהשוואה מול זעקות השבר של הפלג כעת מול דיון בועדת החוץ על התקנות לחוק שעבר בשתיקה רועמת, כאשר נערכים כינוסים, נשלחים מכתבים זועקים, עיתון הפלס מתריע בכותרות ראשיות על ה"גזירה הנוראה", תוך הטחת האשמות מופרכות ומגוחכות כי בזמנו, בשנים בהן הועבר החוק, תש"ע- תשע"ב, פעילות חברי הכנסת החרדים באותם ימים נעשתה כביכול ללא התייעצות עם מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.



שער יתד נאמן יום למחרת העברת החוק בקריאה שנייה ושלישית

בתקופה האחרונה נראה כי הפלג מושך את ידיו מ"גזירת גיוס בנים" אשר הובילה עשרות מתלמידי ישיבות הפלג לכלא צבאי לתקופות ממושכות ולהחליפו בגזרית גיוס בנות האטרקטיבית יותר.



מאמרי המערכת ביתד נאמן יום למחרת העברת החוק בקריאה שנייה ושלישית

מגורמים בפלג נמסר: "ממערכת יתד נאמן הותיקה נמסר: כפי שניתן לראות מהעמוד הראשון של היתד - הייתה זו תקופת הדמדומים בחייו של רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל לקראת הסוף עת נלקח מרן לבית עולמו, באותה עת החלה השתלטות עוינת על מערכות העיתון, שבסופה נגזל העיתון מידי ההנהלה הישנה".

"ידיעה זו שעסקה בגיוס בנות כמו אחרים באותה עת, נערכה על ידי אותם גורמים שעומדים היום בעיקשות על איוולתם כי אין כל גזירה ואין חשש לאף בת בן מישראל. וכאז גם היום, אותם גורמים נוהגים בציניות מרושעת בעת שמנסים הם להפוך את רשעתם ולהלבישם על מי שנאבקו בכל שנותיהם ביתד נאמן כדי למנוע את עיוות ההשקפה והדרך המסורה לנו מרבותינו גדולי ומנהיגי הדור האמיתיים".

יצויין כי כאמור, כבר בשנת תש"ע, העברת החוק בועדת השרים הוצנעה בעיתון. המהלך של מרן הגראי"ל זצ"ל בשינוי הבעלות בעיתון יתד נאמן כזכור, הוצנח במפתיע על עורך יתד דאז נתי גרוסמן בחודש סיון תשע"ב - כ-3 חודשים לאחר העברת חוק גיוס בנות הנ"ל, והאירועים המתוארים בכתבה.

באותם ימים ההנהלה פעלה בעיתון כבשלה, כך הותקף בחודש אייר תשע"ב ביתד נאמן יו"ר הכנסת דאז רובי רבלין תקופה אחר שביקר בביתו של מרן הגראי"ל ומרן ביקש את עזרתו להסדרת מעמד בני הישיבות על דברים שאמר במהלך טקס יום העצמאות, צעד שהגראי"ל ראה בו הפרעה להסדרת מעמד בני הישיבות בחוק והיה אחד מהקטליזטורים למהלך של הגראי"ל ביתד נאמן.
פייק גיוס בנות יתד נאמן נתי גרוסמן הפלג צביעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד