י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בקרוב תשלמו פחות על מוצרי חשמל, תמרוקים ובגדים

שר האוצר חתם על הצווים שיביאו לביטול המכס על מוצרים רבים, בהם מוצרי הלבשה וחשמל • הפסד ההכנסות לקופת המדינה בגין ביטול המכסים עומד על כ-543 מיליון שקל

חנות צעצועים. צילום: pixabay
חנות צעצועים. צילום: pixabay



שר האוצר, משה כחלון, חתם היום (ב') על הצווים שיביאו לביטול המכס על מוצרים רבים בהם מוצרי הלבשה ומוצרי טקסטיל נבחרים, מוצרי תאורה, מוצרי חשמל ביתיים וחלקיהם ובהם מקררים, מקפיאים, תנורי חימום ובישול, מערבלי מזון ועוד. כמו כן, יבוטל המכס על תמרוקים וקוסמטיקה, צעצועים ואביזרי ספורט. על הפריטים חל כיום מכס שנע בין 6% ל-12% - שבוטל כעת.

ביטול המכס ייכנס לתוקף כבר בימים הקרובים בהוראת שעה שתוקפה עד לסוף 2018. הפסד ההכנסות לקופת המדינה בגין ביטול המכסים עומד על כ-543 מיליון שקל, שמתווספים לביטול מסי קנייה על מוצרי אלקטרוניקה בהיקף של 245 מיליון שקל, עליהם חתם כבר שר האוצר בחודש שעבר. הצווים ייכנסו לתוקף עם פרסומם ברשומות.

הצווים נחתמו במסגרת התוכנית הכלכלית "נטו משפחה", שמטרתה להקל על יוקר המחייה בישראל. בתום הוראת השעה ייבחנו אפקטיביות הצו ומידת השפעתו בהתחשב באילוצים פיסקליים בהכנת תקציב המדינה ל-2019.

כחלון אמר כי "חתימת הצווים והשלמת המהלך הם המשך ישיר של המדיניות שלנו - להפחית מסים ומכסים, להחזיר את עודפי הגבייה לאזרחים ולהצמיח את המשק. 2018 היא שנת תקציב רביעית ברציפות של הפחתות מיסים ומכסים עבור האזרחים. המהלכים האלה מסייעים גם ליבואנים הקטנים והבינוניים וגם לצרכני הקצה".
משה כחלון ביטול מכס קופת המדינה מס קנייה נטו למשפחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד