י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מבוכה לסאטמר בלונדון: המוסדות התחייבו ללמד כפירה

סערה בקהילה היהודית בלונדון לאור ההתחייבות של מוסדות חרדים בעיר, בהם מוסדות סאטמר מהרז"ל - ללמד לימודי כפירה בתמורה לתקציבים

חסידי סאטמר בלונדון. צילום אילוסטרציה: דודי בראון
חסידי סאטמר בלונדון. צילום אילוסטרציה: דודי בראון



סערה בקהילה היהודית בלונדון לאור התחייבות של מוסדות - בהם סאטמר מהרז"ל, ללמוד לימודי כפירה בגני הילדים, בתמורה לקבלת כסף מהממשלה הבריטית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בתוכנית ממשלתית בשם: child care – under five שהחלה לפני כ-8 שנים ממנה נהנים כל המוסדות היהודים באנגליה, תוכנית שמתקצבת כל ילד מתחת לגיל 5 ב-5 אלף ליש"ט לשנה, כך שיש מוסדות שמקבלים בתמיכה זו תקציב בסך של יותר מחצי מליון שטרלינג בשנה!

הממשלה דורשת מהמוסדות היהודיים ללמד גם תכנים לא ראויים, כך למשל מוסדות החינוך נדרשים להתחייב שאם מלמדים בחומש בראשית על בריאת העולם, הם יידרשו ללמד במקביל גם על תיאוריית דרווין במקביל, ולומר לילדים כי אלו 2 שיטות אפשריות ולגיטימיות.

מספר מוסדות בלונדון, בהם אף מוסדות קהילת סאטמר מהרז"ל בלונדון חתמו על התוכניות לטענתם בהסכמת בי"ד סאטמר בארה"ב, אולם לאחר שחתמו החלה סערה גדולה בקהילה כאשר כמה מהרבנים במקום הורו למוסדות להפסיק לקבל את התמיכה שמותנית כאמור בלימוד תכני כפירה. בין הרבנים המתנגדים הרב שלום פרידמאן והרב ברוך נתן הלבארשטם מרבני סאטמר מהרז"ל בלונדון.
גזירת החינוך לונדון סאטמר כפירה מהרזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד