י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אסון בתאונה: שני ילדי משפחת ליפניק נהרגו

אבל כבד ירד הלילה על היישוב שבי שומרון, עם התפשטות הבשורה הקשה על מותם של שני ילדי משפחת ליפניק, בתאונת דרכים חזיתית עם רכב פלסטיני, בה גם נפצעו בדרגות שונות, שאר בני המשפחה

זירת התאונה הקשה. צילום: דוברות זקא
זירת התאונה הקשה. צילום: דוברות זקא



התאונה הקשה אמש בשומרון: הותר לפרסום, כי באחד משני הרכבים שהיו מעורבים בתאונה, נסעה משפחת ליפניק מהיישוב שבי שומרון.

בתאונה קיפחו את חייהם שניים מתוך ארבעת ילדי המשפחה, אורי בת ה-12 ע"ה ואחיה רואי בן ה-8ז"ל. ההורים אוהד ושירלי ושני ילדיהם הנותרים, מאושפזים בבית החולים 'מאיר' בכפר סבא - מצבם של האם שירלי והבן אחיה בנימין בן ה-13 מוגדר קשה, לעומת האב אוהד שמצבו מוגדר בינוני-קל ותינוק בן חמישה חודשים, שמצבו מוגדר קל.



כזכור, אמש דווח ב'בחדרי חרדים' אודות תאונת דרכים מחרידה שאירעה, מעט לאחר השעה 23:00, בין שני כלי רכב, ישראלי ופלסטיני בכביש 557. ברכב הישראלי, היו שישה בני משפחה יהודית אחת, זוג הורים וארבעה ילדים. בת 12 ובן 8 נהרגו, האם כבת 35 נפצעה קשה ופונתה במסוק לבית החולים 'מאיר' בכפר סבא. ילד בן 13 נפצע אף הוא באורח קשה. האב נפצע באורח קל עד בינוני ופעוט כבן חמישה חודשים במצב יציב בטיפול נמרץ שאושפזו במאיר.

כעת מתברר, כי הנפגעים ברכב, הם בני משפחת ליפניק מהיישוב שבי שומרון, כאמור.

מחקירה ראשונית של בוחני התנועה בשלב זה עולה כי, רכב ישראלי שנסע מכיוון כללי כפר יונה לכיוון שבי שומרון, התנגש עם חזית הרכב בצד ימין של רכב פלסטיני שהגיע מולו מכיוון שבי שומרון. הרכב הפלסטיני, איבד שליטה לאחר שככל הנראה נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך, פגע במעקה בטיחות נזרק למרכז הכביש וחסם את נתיב הנסיעה של הרכב הישראלי.



משפחת ליפניק. (המסומנים בעיגול נהרגו)צילום: משפחת ליפניק. (המסומנים בעיגול נהרגו)
משפחת ליפניק. (המסומנים בעיגול נהרגו)


מהרכב הפלסטיני, חמישה נפגעים; הרוג, פצוע קשה ושלושה פצועים בינוני. הכביש נחסם לתנועה לשני הכיוונים עד לסיום הטיפול בתאונה. צוותי מד"א, איחוד הצלה והסהר האדום העניקו טיפול רפואי לנפגעים, לצד סיוע של מסוקי צה"ל שהעבירו שני נפגעים לבית החולים מאיר.

"נתקלנו בזירה קשה של תאונה עם מעורבות רכב פרטי ישראלי ורכב פלסטיני" סיפר יהודה האס סגן ראש סניף איחוד הצלה שומרון. "ברכבים היו עדיין לכודים נפגעים במצבים שונים שחולצו ע"י צוותי כיבוי. ביצענו פעולות החייאה על נערה ישראלית שנפצעה באורח אנוש אך למרבה הצער רופא צבאי נאלץ לקבוע את מותה בזירת התאונה".

הפאראמדיקים של מד"א ענת גילגל ותומר פיין סיפרו: "כשהגענו המראה היה מזעזע, ראינו על הכביש 2 כלי רכב מעוכים לחלוטין, המקום היה חשוך, גשום ובוצי. כוח רפואה של צה"ל שהגיע התחיל לטפל בנפגעים ובסיוע אמבולנסים שלנו שהגיעו מהישובים הענקנו טיפול ראשוני לנפגעים וסייענו לחלץ אותם מהרכבים. מסוקים של צה"ל נחתו במקום. לאחר מיון הנפגעים בשטח טיפלנו ב 11 נפגעים, נערה כבת 13 הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, בסיוע פאראמדיקים ורופא צבאי הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ולאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה במקום, ילד כבן 10 היה גם הוא מחוסר הכרה, הוא קיבל טיפול רפואי מהיר ופונה תוך כדי פעולות החייאה בניידת טיפול נמרץ צבאית לבי"ח. אישה כבת 35 פונתה בהכרה כשהיא סובלת מפציעות קשות והשאר במצב בינוני".

מפקד זק"א מחוז שי, גיל ביסמוט, הוסיף "באחד הרכבים היו בני משפחה אחת. לצערי אושר מותם של ילדה כבת 13 וילד כבן 6 אשר ספגו פגיעה רב מערכתית, צוות של זק"א ש"י טיפלו בגופות ובאיסוף הממצאים. סמוך לרכב השני טיפלנו בשני הרוגים פלסטינים שפונו ע"י הסהר האדום".
תאונה קשה משפחת ליפניק שבי שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד