ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

צפו בתיעוד • דרעי וגפני הבטיחו לטיבי: לא נתמוך בחוק המואזין

ח"כי ש"ס ויהדות התורה התחייבו לחברי 'הרשימה המשותפת' שלא יצביעו בעד חוק המואזין במידה והוא יקודם • טיבי: "הבנות יש לקיים. זה חוק מג'נון. יש אנשים הזויים שלא מפספסים שום הזדמנות להכניס שתי אצבעות לעיניים של הציבור הערבי"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



צפו בתיעוד • ש"ס ויהדות התורה התחייבו לחברי 'הרשימה המשותפת' שלא יצביעו בעד חוק המואזין, במידה והוא יקודם לקריאה שניה ושלישית, כך עולה מתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' מדיון שהתקיים הבוקר בועדת הכספים.

בעיצומו של הדיון ביקש ח"כ אחמד טיבי לעלות את סוגיית חוק המואזין: "אתמול והיום פורסם כי הקואליציה החליטה להניע ולקדם חוק הזוי שקוראים לו חוק המואזין. אני רוצה לנצל את העובדה שהשרה שאחראית על הקשר עם הערבים ושאתה מבחירי חברי הכנסת כאן נציג הסיעות החרדיות יהדות התורה, אני רוצה התחייבות כאן שהחוק הזה לא יקודם ביום רביעי בועדת חוקה".

לדבריו של טיבי, "א', הבנות יש לקיים, ב' זה חוק מג'נון. אנשים הזויים. יש אנשים שלא מפספסים שום הזדמנות להכניס שתי אצבעות לעיניים של הציבור הערבי, בואו נעצור אותם".



גפני: "הבטחות יקויימו".

טיבי פנה לח"כ יצחק וקנין ואמר לו: "הבטחות - יקויימו. דיברתי גם עם הבוס שלך אתמול, הוא גם יקיים. אתם והם".

וקנין: "הבטחתי לך שאצביע רק טרומית ובשאר ההצבעות לא אצביע".

גפני מסביר לנוכחים: "אין דיונים בנושא. היה בחדשות אתמול שביום רביעי הבא מתחיל דיון בועדת החוקה על זה, ודיברנו - מה שדיברנו, ואמרתי לו שהבטחות יקויימו. ואמר חבר הכנסת וקנין שהצבענו בטרומית, אבל לא נצביע".

טיבי שנרגע מההתחייבות של גפני ווקנין פנה לוקנין ואמר: "הבטחת לי ש'תחתך ידי ולא אצביע', ואני כמובן רוצה שהיד שלך תשאר שלמה".

כזכור, לאחר שהצעת החוק אושרה בועדת השרים, הגיש שר הבריאות דאז ח"כ יעקב ליצמן ערר בטענה כי היא תפגע בצופרי השבת. לבסוף ההצעה אושרה בקריאה טרומית.

לאחרונה, נחשף ב'בחדרי חרדים' כי ח"כ גפני הציע לח"כ טיבי 'דיל', על פיו, הרשימה המשותפת תעדר בהצבעה על חוק המרכולים, ובתנאי לכך, המפלגות החרדיות לא יצביעו בעד חוק המואזין. ההצעה נדחתה בטענה ש'לכל שבת יש מוצאי שבת', וכי החרדים תמכו בחוק המואזין בטרומית.

בפועל שניים מחברי הכנסת הערבים לא נכחו באולם המליאה בעת ההצבעה על חוק המרכולים בקריאה טרומית. בהמשך, כזכור, החוק אושר סופית. כעת עולה, כי גפני ודרעי התחייבו שלא לתת יד לקידום חוק המואזין.
חוק המואזין המפלגות החרדיות חרדים הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד