י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרב נחרץ: להפסיק לקחת תקציבים מהמדינה

משבר מוסדות החינוך החרדים באנגליה עולה שלב. אב"ד סאטמר קובע נחרצות במכתב שפרסם ביממה האחרונה, כי אין לקחת תקציבים מהממשלה אם היא תמשיך לכפות את תוכן הלימוד: "שהיום אומר עשה כך ולמחר עשה כך עד שיאמר לו לך עבוד עבודה זרה ח"ו"

ילדי סאטמר במחנה הנופש בהרי הקטסקילס
ילדי סאטמר במחנה הנופש בהרי הקטסקילס



גזירת החינוך באנגליה: רב קהילת סאטמר נגד הממשלה.

רב קהילת סאטמר של הפלג מהרי"י באנגליה מורה לבעלי המוסדות שחתמו על התצהיר בו התחייבו ללמד את הילדים גם על האפשרות שהעולם נברא מפיצוץ וחלילה לא על ידי הקב"ה, "תפסיקו לקחת תקציבים". הרב נותן ארכה לפיתרון המשבר מול ממשלת אנגליה, אך מבהיר שאם זה לא יצליח, המוסדות חייבים להפסיק לקחת כסף.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', חסידי סאטמר באנגליה נמצאים בדילמה קשה סביב תקציבי החינוך הניתנים למוסדות החינוך לילדים עד גיל 5, מנהלי המוסדות חתמו לפי דרישת השלטונות על טופס בו התחייבו ללמד בצורה "שיוויונית" בין בריאת העולם לאבולוציה.

ביממה האחרונה מתפרסם מכתבו של הגה"צ רבי ברוך נתן הלברשטאם אב"ד קהילת סאטמר מהרי"י בלונדון, שאולי יפתור להם את הדילמה. הרב הלברשטאם מגלה במכתב, את דעתו הנחרצת נגד התוכנית וכי הוא מורה למוסדות להפסיק לקחת תקצוב ממשלתי, עם זאת הוא נותן ארכה מסוימת למוסדות לנסות להסדיר את העניין מול השלטונות, ורק במידה והממשלה לא תוותר, אז להפסיק לחלוטין לקחת כסף.

וזה לשון המכתב:

לכל חברי קהלתינו הקדושה כ"א בשמו הטוב יבורך.

הן ידוע לכל השערורי' שנתהווה לאחרונה שנתגלה שעל הקאנטראקט עם המוסדות כתבו הממשלה שאם ילמדו בריאת שמים וארץ ע"י הקב"ה לא יתנו תמיכה להמוסד, וכשנתוודע הדבר להנהלת הת"ת
נשתוממו, ובקשו להורות להם המעשה אשר יעשו.

וע"ז הורינו להם שאם הממשלה עומדת בדעתה להגיד דעות בעניני אמונה נפסיק לגמרי לקבל מהם שום תמיכה, שהיום אומר עשה כך ולמחר עשה כך עד שיאמר לו לך עבוד עבודה זרה ח"ו.

על כן על משמור זה נעמוד איתן כחלמיש ולא נרתע מפני כל, ומי שענה לאבותינו בעת צרתם יעמוד לימינינו בזכותם, ונפרסם בכל העולם שאמונתינו הצרופה המקובלת לנו ירושה מאברהם יצחק ויעקב, אינו עומדת למכירה וכל רוחות שבעולם לא יזיזו אותנו אפי' זיז כ"ש מנקודה של יו"ד מתורתינו ואמונתינו הקדושה אפי' על מנהג קל.

ופשוט שכוונתם להעבירינו על הדת היל"ת ה"י ואפי' על ערקתא דמסאני מחוייבין למסור נפש, וזכות אבותינו ורבותינו הקדושים שדבריהם הם נר לרגלינו יעמד לנו בעת צרה, והקב''ה יפיר עצת אויבינו שלא ישלטו בנו ח"ו ויניחנו לעבוד את ה' כאשר עם לבבינו בדרך המסורה לנו מדור דור עדי נזכה בקרוב לגאולה שלימה במהרה דידן אמן.

הכו"ח י' שבט תשע"ח לפ"ק
הק' ברוך נתן הלברשטאם







מדובר בתוכנית ממשלתית בשם: child care – under five שהחלה לפני כ-8 שנים, ממנה נהנים כל המוסדות היהודים באנגליה, תוכנית שמתקצבת כל ילד מתחת לגיל 5 בחמשת אלפים ליש"ט לשנה, כך שיש מוסדות שמקבלים בתמיכה זו תקציב בסך של יותר מחצי מליון שטרלינג בשנה!

כאמור, לאחר שנודע כי המנהלים חתמו על הסכמתם ללמד את הילדים דברי כפירה, קהילות שונות בלונדון חוששות מהבאות.
סאטמר מוסדות חינוך ממשלת אנגליה אבולוציה הרב ברוך נתן הלברשטאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד