י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רשת סלולר חדשה בישראל: We

זה המותג של חברת הסלולר של אקספון בבעלות חזי בצלאל. We תצטרף לחמש החברות הסלולריות האחרות, בעלות התשתית: סלקום, פרטנר, פלאפון, HOT מובייל וגולן טלקום. קידומת החברה היא 051 לפי הקצאת משרד התקשורת

חזי בצלאל עם כחלון כשר התקשורת. צילום: רוני, פלאש 90
חזי בצלאל עם כחלון כשר התקשורת. צילום: רוני, פלאש 90



מי שיבצע חיפוש רשתות בטלפון הנייד שלו, יופתע אולי לגלות רשת סלולר חדשה בישראל - We שמה. מסתבר שזהו המותג המסחרי של רשת הסלולר החדשה של חברת אקספון אשר אמורה לעלות לאוויר בעוד חודשים מספר. אקספון החליטה לא להשתמש במותג הקווי שלה, אלא למתג את רשת הסלולר בנפרד. את השם We יכולים לראות על הצג שלהם גם כמה מאות נסיינים שכעת עושים שימוש ברשת החדשה - בחינם. בכך תצטרף We לחמש החברות הסלולריות האחרות, בעלות התשתית: סלקום, פרטנר, פלאפון, HOT מובייל וגולן טלקום. קידומת החברה היא 051 לפי הקצאת משרד התקשורת.

בינואר 2015 התמודדה אקספון של חזי בצלאל במכרז תדרי הדור הרביעי והצליחה לרכוש תדר סלולרי. ביולי 2016 היא חתמה הסכם "שיתוף רשת" עם סלקום. המשמעות היא כי לראשונה 3 חברות יהיו שותפות שוות בהקמה ותפעול של רשת סלולר בישראל: סלקום, גולן טלקום ואקספון. באפריל האחרון, אקספון קיבלה באופן רשמי את הרישיון שלה ממשרד התקשורת, ומאז היא עומלת על הקמת הרשת. הסכם שיתוף הרשתות מחייב אותה בהשקעות הוניות אמיתיות - וזאת בניגוד למפעילות סלולר וירטואליות שרוכשות זכות מעבר ברשת אחרת.

במעמד קבלת הרישיון אמר בצלאל את הדברים הבאים שמהם ניתן ללמוד מעט על התוכניות העסקים של We: "זה היה תהליך ארוך שהתחיל ב-2014 עם צאת המכרז וזכייתנו בתדרים ב-2015. העמדנו ערבויות של למעלה מ-100 מיליון שקל. וכעת אנחנו מוכנים לצאת לדרך. אנחנו נכנסים אחרונים לשוק. יש לזה גם יתרונות: אנחנו יכולים להיכנס בטכנולוגיה הכי מתקדמת. אין לנו גיבנת של חוב. הכל מורכב מהשקעות עצמיות. הכל הון עצמי.

"לכל החברות יש גיבנת היסטורית ואנחנו מהבחינה הזו יותר גמישים. ברור מצד שני שאנחנו חייבים לרצות יותר מכל חברה אחרת באמינות, שקיפות וטכנולוגיה. אנחנו לא פילנטרופים, אבל למרות זאת אנחנו כן רוצים להשאיר משהו באימפקט החברתי.

"חברות התקשורת הן גורם חברתי משמעותי: בחינוך, בחיבור הפריפירה למרכז ואפילו עד קירוב הלבבות בין האנשים. המטרה שלנו זה עסק, אני לא משקר אף אחד, צריך לעשות כסף, אבל עם כל העסקיות אנחנו כן רוצים להיות גם עם המימד החברתי הנוסף".

מיני קבוצת תקשורת

רשת We עתידה לעלות לאוויר עוד במחצית הראשונה של 2018. החברה מבטיחה פשטות ורמה גבוהה של שירות. לחברה לא תהיה דריסת רגל קמעונאית אלא רק שירות אונליין ומבוסס מוקד טלפוני.

את החברה מנהל יעקב נדבורני שהיה שותף להפיכתה של מירס ל-HOT מובייל ולעלייה לאוויר של החברה. זהו הניסיון השני של חזי בצלאל להשיג דריסת רגל בשוק הסלולר המקומי אחרי שהתמודד במכרז תדרי הסלולר בדור השלישי - אך לא הצליח להעמיד את הערבות הבנקאית שעליה התחייב במכרז.

דרכה של We עתידה להיות קלה. התחרות בשוק הסלולר עזה, המחירים נמוכים ממילא, וחברות הסלולר מחפשות מנועי צמיחה חדשים מחוץ לזמן האוויר. יהיה מעניין לראות כיצד החברה מתכוונת לייצר בידול וערך כדי למשוך לקוחות. אחת האפשרויות היא להוזיל את מחירי חבילות החו"ל, מוצר עדיין יקר יחסית, או לכלול אותן ממילא במחיר החודשי הקבוע.

אקספון היא מיני-קבוצת תקשורת. we מצטרפת לפעילות בתחום השיחות לחו"ל שבו אקספון היא שחקנית Low Cost (עם הקידומת 018). אקספון גם ספקית אינטרנט עם כ-200 אלף לקוחות. החברה הביעה עניין להיות אף חברת טלפון קווי כחלק מרפורמת השוק הסיטונאי, עם קו טלפון במחיר מוזל, אבל הרפורמה בעת הזו לא הבשילה.
רשת סלולר חברת אקספון חזי בצלאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד