י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מזמינים מחשב נייד מחו"ל? בקרוב תשלמו מאות שקלים פחות

משרד הכלכלה ממשיך במהלכים המיועדים להקל על היבוא האישי. חקיקה חדשה שאמורה להיכנס לתוקף במארס תוזיל משמעותית יבוא של טלוויזיות, מזגנים, מצברים לרכב, מוצרי חשמל וכלי בית נוספים

חבילות דואר. צילום: רויטרס
חבילות דואר. צילום: רויטרס צילום: רויטרס





משרד הכלכלה ממשיך במהלכים המיועדים להקל על היבוא האישי. חקיקה חדשה תפטור את הצרכנים מתשלום דמי בדיקה, המשולמים למכון התקנים בגין מוצרים שחלה עליהם תקינה רשמית של המכון - בעלות של מאות שקלים. תיקוני החקיקה יאושרו סופית על ידי הכנסת במסגרת אישור חוק ההסדרים במארס הקרוב.

בין המוצרים שלגביהם קיימת עמלת דמי בדיקה של מכון התקנים, ניתן למנות שואבי אבק, מקררים, מגהצים, מדיחי כלים, תנורים, כיריים, אופניים, כלי מטבח, מצברים לרכב, מכונות כביסה ועוד.



על פי הערכות משרד הכלכלה, שוק היבוא האישי הסתכם בכ-3.5 מיליארד שקל ב-2017, מהווה כ-4% מהשוק הקמעונאי וצומח בכ-20% מדי שנה. זאת בשעה שבהשוואה למדינות מפותחות המחירים של מוצרי הצריכה גבוהים בכ-19% בממוצע. "החקיקה החדשה תגביר את הרכש בערוצי היבוא האישי בקטגוריה של מכשירי חשמל ביתיים וציוד לבית – דבר שיגביר את התחרות ויביא להפחתת המחירים. קטגוריה זו לדוגמא נחשבת ליקרה בישראל בהשוואה למדינות מפותחות", אומרים במשרד הכלכלה.

המהלך הוא חלק מיישום המלצות ועדת ההיגוי הבין-משרדית להסרת חסמים ליבוא אישי, שהוגשו בספטמבר 2017, ובין היתר המליצה לאפשר לצרכנים ליבוא של עד ל-30 יחידות מאותו פריט - בלי שהרגולציה על יבוא מסחרי תחול עליהם. עוד הומלץ כי הזמנות מזון וקוסמטיקה לא יחייבו אישורים ממשלתיים, וכי מספר מוצרי התעבורה (מוצרים לרכב) המחייבים עצירה במכס לצורך בדיקה יופחת מ-20 אלף בשנה כיום ל–70 בשנה בלבד.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, אמר היום כי "החקיקה החדשה וביטול הצורך במכון התקנים למרבית המוצרים המיובאים לשימוש אישי יפחיתו את הרגולציה, ימנעו תשלום עלויות נוספות ביבוא אישי, יגדילו את מגוון המוצרים ויסייעו בהוזלת יוקר המחיה".
הזמנות מחול רכישה באינטרנט משרד הכלכלה יבוא אישי מכון התקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד