י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בעלות של 3,000 דולר: טכנאי החשמל ישתמשו במשקפיים חכמים

במסגרת ניסוי, ישמש הפיתוח הטכנולוגי של מיקרוסופט את טכנאי החברה בעבודתם היומית בעת תיקון תקלות • חברת החשמל: "נרצה להגיע לשימוש מלא במשקפיים עד לסוף 2018"

עובד חברת החשמל משתמש במשקפי הולולנס. צילום: שי לוי, חברת החשמל
עובד חברת החשמל משתמש במשקפי הולולנס. צילום: שי לוי, חברת החשמל



חברת חשמל הודיעה הבוקר (ב') כי מהנדסי החברה יתחילו בקרוב לשלב את משקפי המציאות הרבודה של חברת מיקרוסופט - הולולנס - בעבודתם היומית בעת תיקון תקלות. בשבוע האחרון התקיימו סדנאות למידה משותפות לעובדי חברת החשמל ולמומחי הולולנס, כדי לבחון את השילוב של הטכנולוגיה על ידי עובדי השטח ובכך לייעל תיקון של תקלות בזמן אמת. מחיר זוג אחד של משקפי הולולנס הוא 3,000 דולר, אך הם אינם זמינים לשוק הצרכני אלא רק לארגונים ומפתחים. פרטי העסקה בין מיקרוסופט לחברת חשמל לא נמסרו.

משקפי הולולנס, שההכרזה עליהם לראשונה היתה לפני שלוש שנים, מסוגלים לערבב מציאות אמיתית עם מציאות וירטואלית בעיקר למטרות עסקיות, כמו עיצוב מוצרים, תיקון תקלות בשלט רחוק ושימוש בתחום הרפואה לטובת תרגול. במשקפי הולולנס משולבות שש מצלמות קדמיות וחיישן הסורק את הסביבה עליה ניתן ליצור הולוגרמה בתלת מימד של אובייקטים שונים.

אין צורך בחיבור למחשב או לחשמל בעת השימוש - המשקפיים פועלים באמצעות מערכת ההפעלה ווינדוס 10 ומאפשרים עבודת מחשב - כמו קבלת נתונים וביצוע תחזיות על תקלות עתידיות בזמן אמת. בפועל, טכנאים ואנשי תחזוקה יוכלו להרכיב את משקפי הולולנס, שמשקלם מגיע לכשני ק"ג, ולשדר לחדר בקרה את התקלה – וכך לקבל במהירות פתרונות שיופיעו על צג המשקפיים.

לדבריו של יוסי שנק, סמנכ"ל התקשוב של חברת החשמל, הם החלו לבחון את הטכנולוגיה לפני חמישה חודשים, וכיום החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של יישום הפרויקט, במיקוד על תפעול ותחזוקה של מערכת ההולכה והחלוקה.
משקפיים חכמים חברת חשמל חשמלאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד