ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

באמצעות אפליקציה חדשנית: נחשפים נתוני ההאזנה לתחנות הרדיו החרדי

פרסום ראשון: באמצעות אפליקציה חדשנית של חברת MBER 'בחדרי' יחשוף מדי יום את הרגלי ההאזנה לתחנות הרדיו החרדיות שעד היום הסתמכו על סקרים. מהי המהדורה המרכזית המושמעת ביותר? תוכנית השירים האהובה ביותר? תוכנית הצהרים בעלת הרייטינג הגבוה ביותר? כל הפרטים בפנים

באמצעות אפליקציה חדשנית: נחשפים נתוני ההאזנה לתחנות הרדיו החרדי
מדד רייטינג יומי הרדיו החרדי







עד לאחרונה, יכלו תחנות הרדיו להעריך רק על פי סקרים חצי-שנתיים את שיעורי ההאזנה לתוכניות הרדיו השונות. כיום באמצעות אפליקציה חדשנית, נחשפים המספרים מאחורי הרגלי ההאזנה של הציבור החרדי לתחנות הרדיו החרדיות.

בזכות הטכנולוגיה החדשה ניתן יהיה לראות מידי יום באתר 'בחדרי חרדים' את מדד הרייטינג היומי לכל תכנית ברדיו החרדי, מי עולה ומי יורדת, מי המושמעת ביותר ומי פחות. לפניכם מדד הרייטינג הראשון - ליום שלישי י"ד בשבט תשע"ח.

מהנתונים שסופקו ע"י חברת MBER ל'בחדרי' עולה למשל, ש'זמן אויר' עם מנחם טוקר ברדיו קול חי בשעה השנייה 15:00-16:00 זוכה לניקוד של 45.5, לעומת אחותה מרדיו קול ברמה 'החידודון' של עמי מימון שגורף באותה שעה רק 10.04, בכך 'זמן אויר' מגיעה למקום הראשון בטבלה, כתוכנית המואזנת ביותר ברדיו החרדי, אתמול יום שלישי.

שעה מאוחר יותר המצב די צמוד, תוכנית 'המבוקשים' עם עמירן בן לולו בשעה 16.00 עומדת על 12.15, לעומת התכנית 'טובים השניים' עם אלעד כהן ויהודה שוקרון באותה שעה שגורפת 10.02.

בתוכניות הבוקר דווקא רדיו כאן מורשת מפתיע לטובה. השעה השניה בתכנית של מנדי גרוזמן ואלי ביתאן בשעה 9.00 בבוקר עומדת על 8.08, לעומת התכנית 'ישר ולענין' של דודי שוומנפלד ויקי אדמקר שגורפת רק 4.04 באותה שעה. 'השראה יומית' של הרב יצחק פנגר ברדיו קול חי באותה שעה מגיעה אל המקום השני עם 6.04.

בשעה 11:00 נרשם 'פיק' מסקרן בשעה השנייה של התוכנית 'עניין משפחתי עם מירי שניאורסון' המיועדת לנשים - המגיעה לניקוד של כמעט 28. שידור חוזר של גולן אזולאי ב'כאן מורשת' מפתיע במשבצת השעה 18:00 עם 11.92, כשהמתחרות לא מגיעות לחצי מזה.



במהדורות החדשות המרכזיות בשעה הראשונה: 19.00-20:00 הפער גדול, המהדורה המרכזית עם אבי מימרן בקול חי גורפת 16.72, מול אחותה מרדיו קול ברמה של משה גלסנר שמסתפקת ב5.68. בשעה השנייה המגמה מתהפכת ונראה שרוב מאזיני האקטואליה בורחים להאזנה למהדורות המרכזיות של חברות החדשות בטלויזיה שמועברות גם ברדיו. כאן מורשת מנצח במשבצת זו עם שיעור תורני ו 14.55. אחריו גלסנר בקול ברמה עם 4.08 ומימרן בקול חי עם 1.89.

בתוכניות אחרי הצהריים התכנית 'תו השעה' של יואלי דיקמן בקול ברמה בשעה 17:00 גורפת 9.23 ומשאירה הרבה מאחור את 'שטח משפחתי' של יוסל'ה אייזנבך בקול-חי עם 2.15.

ברצועת הלילה 22:00 - 24:00 קול חי מנצח בפער גדול. שיעורים של הרב ניגרשל והרב גולדויכט מגיעים לניקוד גבוה של 27 ואפילו 30.47.

מאחורי הנתונים הללו עומדת חברת MBER אשר עוקבת אחרי הרגלי ההאזנה לרדיו בזמן אמת באמצעות טכנולוגיה לזיהוי קול המשתמש במכשיר הסלולרי, לזיהוי ולניתוח מקורות תקשורת [רדיו וטלויזיה] בסביבה. האפליקציה חינמית וזמינה להורדה לכלל אחד, כשהיא אף מספקת אונליין בכל רגע נתון מדד עכשווי להאזנה וצפייה בישראל. יש לציין שהאפליקציה הינה חיצונית ואינה פולשנית ולוקחת את נתוני המשתמש לשם צריכת תקשורת בלבד.

עוד יצויין כי במגזר החרדי רבים משתמשים בטלפון כשר שאינו יכול להצטרף לשיקלול המדד, אך המדידה שבנויה על סטטיסטיקה מקצועית של משתתפים מפולחים לפי מגזרים גילאים ואזורים משקפת בוודאות מגמות. ממעקב שערכנו במערכת 'בחדרי' במשך חודש ימים, פעם אחר פעם ניתן היה לראות בבירור, שכששודרו ברדיו תוכניות מסעירות, המדדים הראו בבירור אונליין את הקפיצה בהאזנה.

הטכנולוגיה הזאת עושה מהפכה של ממש בכלי התקשורת בישראל, לידיעת נתונים בזמן אמת מבלי לחכות לסקרים וסוקרים בשיטת הפיפל מיטר. למעשה הכח מהיום עובר לאנשים בזמן אמת, כל יום.

האם הטכנולוגיה הזאת תשנה את מפת התקשורת בישראל? רק הזמן יגיד.

רקע



חברת MBER פיתחה טכנולוגיה ייחודית, ובמרכזה אפליקציה הנמצאת בסמארטפון של המשתמש ויודעת בדיוק האם ערוץ רדיו מסויים מואזן כרגע על ידי המשתמש. גם ברכב, גם בבית, גם באוטובוס.

על פי החברה: הטכנולוגיה הייחודית מאפשרת לאפליקציה לעשות זאת ללא הפרת הפרטיות, ובאמצעות ניצול מעט מאד משאבי סוללה של המשתמש. במילים אחרות - השימוש בטוח ואינו מורגש כלל.

הנתונים העולים מכלל המשתמשים בונים את מפת הרייטינג היומית, והמשתמשים עצמם חשופים אליה - בכל פתיחה של האפליקציה תוכלו לראות מיהן התחנות המובילות ומהן מגמות ההאזנה.

המדגם של MBER מייצג שכבות רבות מאוכלוסיית ישראל, והוא מדגם צומח - בכל יום מצטרפים משתמשים חדשים למדגם. כמו בכל מדגם, המשתמשים מייצגים פלח גדול יותר באוכלוסייה, וההתנהגות של המשתמשים נחשבת כהתנהגות של מספר רב יותר של אנשים - כל משתמש לפי כמות האנשים שהוא מייצג.

נתוני האוכלוסייה על פיהם נבנה המדגם הוזנו ישירות מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והם מהעדכניים ביותר. בנוסף, החברה מלווה על ידי סטטיסטיקאי מומחה, ד"ר מאוניברסיטת בר אילן.

כיום, המדגם של MBER מייצג 3.3 מיליון ישראלים, והוא המקור האמין, הגדול ביותר והיחידי, בכדי לדעת באמת את הרייטינג של תחנות הרדיו בישראל.

להצטרפות חפשו - אלפיקציית MBER בgoogle play.
רייטינג חרדי רייטינג רדיו רדיו חרדי רייטינג יומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד