י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איסלנד ביוזמה אנטישמית חדשה: לאסור ברית מילה

באיסלנד הוגשה השבוע הצעת חוק המבקשת לאסור את קיום ברית המילה. ההצעה הוגשה ע"י חברי פרלמנט מחמש מפלגות שונות - מהקואליציה ומהאופוזיציה, ונראה כי יש לה סיכוי גבוה לעבור • ועידת רבני אירופה: "קוראים למקבלי ההחלטות לבטל לאלתר את החקיקה האומללה"

ברית מילה. צילום: פלאש 90
ברית מילה. צילום: פלאש 90



באיסלנד הוגשה השבוע הצעת חוק המבקשת לאסור את קיום ברית המילה. ההצעה הוגשה ע"י חברי פרלמנט מחמש מפלגות שונות - מהקואליציה ומהאופוזיציה, וכמו שהדברים נראים כעת, יש לה סיכוי גבוה לעבור.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', רק לאחרונה נכשל באיסלנד נסיון להטיל חרם על מוצרים מישראל.

באיסלנד לא חיים יהודים או מוסלמים רבים, ולכן אין כמעט מתנגדים לחוק. רק לחץ בינלאומי משמעותי יוכל לעזור. למותר לציין שבאף מדינה בעולם היום אין איסור על ברית מילה ומדובר בתקדים מסוכן מאוד שיכול להשפיע על מדינות אחרות. בדנמרק לדוגמה כבר התחילו לגבש הצעת חוק בנושא.



רבני ועידת רבני אירופהצילום: רבני ועידת רבני אירופה
רבני ועידת רבני אירופה


בנוסח ההצעה לחוק העונשין נכתב: כי "כל אדם שייפגע בגופו או בבריאותו של ילד או ילדה ע"י הסרת חלק מגופו בשלמות או באופן חלקי דינו עד 6 שנות מאסר".

בהסבר להצעת החוק מובא רקע היסטורי לברית מילה, והסבר על כך שזה מנוגד לזכויותיו של הילד.

ועידת רבני אירופה הודיעה כי "היא מודאגת מאוד מכך שהפרלמנט באיסלנד עומד לאסור ברית מילה, ברית מילה היא חלק חשוב וקריטי בחיים היהודיים ואין סמכות בעולם שתאסור חלילה על יהודים קיום מצווה חשובה זו".

נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי "הגם שהאוכלוסייה היהודית באיסלנד קטנה, אי אפשר להתעלם מן התקדים המסוכן שקובע חוק זה וההשלכות העשויות להוביל חקיקה זו למדינות אחרות. אנו קוראים למקבלי ההחלטות לבטל לאלתר את החקיקה האומללה הזו ולהמשיך ולתמוך בקיום חיים יהודיים ללא כל מגבלה".
איסלנד ברית מילה הצעת חוק ועידת רבני אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד