י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עורך מגזין 'עמי' בראיון: "אני לא אכניס צללית אישה כי אז אני לא חרדי"

הוא עומד בראש מערכת העיתון המוביל בארה"ב, מקורב לגדולי ישראל מכל העדות והחוגים. למרות חזותו, הוא אינו משתייך לאף חסידות • הכתב החרדי שלו ננזף על ידי טראמפ והקפיץ לו את הפופולריות • כעת בראיון מיוחד ל'בחדרי' הוא מספר על ההצלחה המסחררת, על העיתונים החרדים שיצאו נגדו. וגם; ביקורת על היחס לקהילת 'לב טהור' ומצבה כיום

הרב יצחק פרנקפורטר. צילום: בחדרי חרדים
הרב יצחק פרנקפורטר. צילום: בחדרי חרדים



בצל ביקורו של סגן הנשיא האמריקני מייק פנס לפני כשבועיים בישראל הגיע יחד עמו אורח חשוב' הרב יצחק פרנקפורטר שמו. יהודי אמריקאי חסידי המשמש בכובעו כבעלים וכמו"ל של המגזין החרדי 'עמי'. פרנקפורטר וכתב הבית של העיתון ג'ק טורקס התלוו לסגן הנשיא ובעיקר בתפילה בכותל המערבי.

מגזין 'עמי' יוצא לאור כמידי שבוע בניו יורק ומופץ בכל העולם. הוא כבר ביום שלישי נמצא בחנויות בשונה משאר השבועונים, ואפילו באוסטרליה הרחוקה מדפיסים אותו מידי שבוע.

ר' יצחק הינו יהודי של פעם. אינו משתייך לאף חסידות. הוא סופר בחסד עליון ואף מגיש את הכתבות המרכזיות בעיתון, הוא נחשב לבעל השפעה גדולה בקרב הציבור החרדי הקורא את העיתון בשפה האנגלית. בעברו הוא ורעייתו עבדו בעיתון 'משפחה' באנגלית ולפני שבע שנים הקימו את מגזין 'עמי' שנמצא היום בקדמת הבמה וברמה הגבוהה ביותר של המגזינים הנמכרים ביותר. רעייתו מנהלת את העיתון והוא כאמור משמש כעורך הראשי וכבעלים.

הרב פרנקפורטר בוגר סאטמר, בריסק ולייקווד הוא בנו של אביו רבי אלימלך ז"ל יהודי נכבד מצאצאיו של הרבי ר' אלימלך מליז'ענסק זיע"א.

פרנקפורטר מקובל בכל בתי גדולי ישראל עמם יש לו שיחות רבות. קשר מיוחד היה לו עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. בכל ביקורו בארץ היה פוקד תדיר את מעונו.

בראיון שהעניק ל'בחדרי חרדים' חזר שוב ושוב על היותו מגזין חרדי שהוא יכול להרשות לעצמו להכניס הכל, אבל אם יכניס כל מה שזז הוא כבר לא חרדי.



עם מרן הרב עובדיה יוסף (באדיבות המצלם)צילום: עם מרן הרב עובדיה יוסף (באדיבות המצלם)
עם מרן הרב עובדיה יוסף (באדיבות המצלם)


רק בוועידת ש"ס האחרונה בטבריה, סיפר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי "השבוע היה אצלי עורך עיתון 'עמי' בארה"ב ששאל, האם כשהקמנו את ש״ס חלמנו שנגיע להישגים הללו".

"אמרתי לו מיד" אמר דרעי: "לא. מי חלם שבני הישיבות שלנו יהיו יותר מהליטאים והחסידים גם יחד".

דרעי שיבח את פרנקפורטר על היחס שיש לו כלפי נציגי ציבור, באיזה נעימות ובאיזה דרך ארץ שאל את השאלות למרות ששאל שאלות קשות. הראיון עצמו עם השר דרעי מתפרסם השבוע בשער המגזין.

(דרעי בוועידת ש"ס על עורך מגזין 'עמי')



עם הרבי מבעלזא (באדיבות המצלם)צילום: עם הרבי מבעלזא (באדיבות המצלם)
עם הרבי מבעלזא (באדיבות המצלם)


השאלה הראשונה שהתבקשה היה לגבי תמונות נשים, מה המדיניות שלכם בעיתון לאחר שעיתון 'משפחה' פרסם תמונה של הילארי קלינטון בצללית?

"אנחנו לא שמים תמונות של נשים בשום אופן, יש לנו ערכים וכמובן ועדה רוחנית עם מספר רבנים שעוברים על כל דבר הנכתב בעיתון, אני לא אכניס גם צללית של אישה, הרי אני יכול לשים הכל מה שאני רוצה אבל אז אני לא חרדי".

עיתון 'עמי' התפרסם בשנה האחרונה הודות לג'ק טורקס, הכתב החסידי של הבית הלבן שמשמש ככתב של 'עמי' בבית הנשיא, העיתון החרדי היחיד המחזיק במשרה כזו. טורקס חסיד ויז'ניץ מחלק את זמנו בין ביתו בלייקווד לוושינגטון, שם מסקר ומביא כתבות צבע על הנשיא הצבעוני דונלד טראמפ.

בשנה שעברה כזכור, מיד לאחר ניצחונו של טראמפ, התקיימה שיחת תדרוך של הנשיא לעיתונאי הבית, ושם הנשיא גער בג'ק טורקס ששאל את טראמפ על נושא האנטישמיות, האם הצעקה של הנשיא עזרה לכם להחשף יותר?

"אין ספק שזה הגדיל את החשיפה שלנו, קיבלנו תגובות אוהדות דווקא מהעיתונאים הלא יהודים, כמעט כולם התקשרו לחזק אותנו ולעודד את הכתב עליו צעק טראמפ, התקשרו אלינו למערכת הרבה מאד אנשים, העיתון שלנו קיבל חשיפה אדירה, אפשר להגיד שזה היה כדאי, אבל דווקא העיתונים החרדים בניו יורק, המודיע, יתד, משפחה, יצאו נגדנו ולא הזדהו, הם חיפשו הזדמנות לנגח אותנו והם עשו הכול בשביל זה, אבל הם לא הצליחו, זה רק חיזק אותנו".

לגבי ג'ק עצמו אומר הרב פרנקפורטר, "הוא ממש טוב, הוא כוכב גדול, הוא נמצא הרבה בוושינגטון ומסקר את הבית הלבן, אין ספק שהוא שווה כל דולר".

האם אתם מתכננים להוציא את המגזין בעוד שפות?

בראיון לבחדרי חרדיםצילום: בראיון לבחדרי חרדים
בראיון לבחדרי חרדים


"אנחנו היינו רוצים להוציא בשפה העברית, אבל זה מאד קשה כי זה דורש הרבה עבודה, אני לא בטוח שאני מסוגל לדבר כזה".

לגבי כמות העותקים שהעיתון מדפיס כמידי שבוע אומר ר' יצחק "כולם משקרים כשהם אומרים כמה הם מדפיסים, אי אפשר באמת לדעת, אני מעדיף כמובן לא להגיד, אבל אנחנו העיתון החרדי הכי חזק בארה"ב, יש לנו את החשיפה הכי גדולה, אנשים אוהבים את הקו שלנו".

"מגזין עמי היה בעצם הראשון שהתחיל לפרסם ולתת במה לחסידות חב"ד, עד לפני 7 שנים בארה"ב לא היה עיתון שנתן במה לחב"ד, כולם פרסמו את חב"ד בשביל לצאת ידי חובה, אני החלטתי לשנות את זה, והנה הצלחתי ב"ה, הרבה שליחי חב"ד אומרים לי שהעיתון שלי הוא היחיד שמגיע אליהם לבית במקומות הרחוקים בהם הם נמצאים".

איך הצלחתם לראיין את ישראל זאב רכניץ, (אחיו התאום של הנגיד שלמה יהודה י.פ) הרי הוא מתנגד לפרסום?

בהתייעות עם הגרח קנייבסקי (באדיבות המצלם)צילום: בהתייעות עם הגרח קנייבסקי (באדיבות המצלם)
בהתייעות עם הגרח קנייבסקי (באדיבות המצלם)


"יש לנו סיעתא דשמיא בצורה לא מובנת, ברוך השם אנחנו מצליחים להביא כתבות מעולות, ואף אחד לא הגיע אלינו אחרי החג ואמר לנו שהראיון עמו בוצע בצורה לא ראויה או במרמה, ברוך השם כל הכתבות שלנו קיבלו הרבה חשיפה חיובית".

התייחסות מעניינת יש לפרנקפורטר על קהילת "לב טהור", לדבריו: "אנחנו בעצם היחידים שעשינו כתבה אוהדת בעדם, אני נסעתי אליהם ובדקתי איתם את כל הסיפור, הם אמנם קיצונים בצורה יוצאת דופן, אבל כל הסיפור עליהם שהם מתעללים בילדים זה פשוט לא נכון, עובדה שאף אחד מהם לא נעצר אחרי שחקרו אותם חודשים, אנשים פשוט לא מסוגלים לפרגן לאחר, אז לכלכו עליהם בלי שבכלל בדקו אחריהם".

פרנקופורטר חושף כי שאל שלושה רבנים גדולים, אם לעשות את הכתבה על 'לב טהור' ואישרו לו את הדבר.

"היום לאחר פטירתו המסתורית של הרב הלברנץ מצבם קשה מאד, הם ממש בחרפת רעב, רדפו אחריהם כל כך חזק רק בגלל שמועות, כואב הלב לראות אותם ככה, הרי האנשים האלה נמצאים במצב קשה מאד, הם יהודים שמותר הרי לחלל עליהם שבת אם הם בפיקוח נפש, אז איך אנשים נותנים להם להיות ברעב".

זמנו של פרנקפורטר קצוב והוא ממהר לפגישות עם רבנים ופוליטיקאים ומפרגן במיוחד לאתר הבית 'בחדרי חרדים' "אתם עושים חדשות מצוינות. תמיד כשנכנסים לאתר שלכם יש מה לקרוא, חומר מעניין ויצירתי".
מגזין עמי יצחק פרנקפורטר מייק פנס גר טורקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד