י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לסרי חילק דוחות, הנגבי: "חוק המרכולים - מטומטם"

לאחר שביום שישי טען ר"ע אשדוד כי מתגבש פתרון בסוגיית השבת בעירו, פקחים מטעם העירייה חילקו בשבת דו"חות לחנויות שהפרו את החוק העירוני ופתחו את שעריהם • השר צחי הנגבי אמר היום כי "חוק המרכולים הוא חוק מטומטם. אני מצביע בעד הרבה חוקים מטומטמים"

צחי הנגבי. צילום: פלאש 90
צחי הנגבי. צילום: פלאש 90



לאחר שביום שישי טען ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי כי מתגבש פתרון כללי בסוגיית השבת בעירו, הבוקר, פקחים מטעם העירייה חילקו דו"חות לחנויות שהפרו את החוק העירוני ופתחו את שעריהם במתחם העסקים 'ביג' בעיר.

על פי התיעוד שהופץ, הפקחים חילקו דוחו"ת על סך 350 שקלים, וזאת לארח שבשבועות האחרונים הם הגיעו למקום וחילקו התראות למפרי החוק העירוני.

תושבי העיר העומדים מאחורי ההפגנות נגד ראש העיר טענו כי "ראש העיר מדבר בשני קולות, קול אחד של פיוס להמונים וקול שני שמרצה את החרדים". לטענתם, "בפעם הראשונה מאז שהמתחם פתח לפני שלוש שנים, בשעה האחרונה החלו לתת קנסות ולא התראות לחנויות הפתוחות בשבת", כף פורסם ב'רשת'.

כזכור, לסרי פרסם ביום שישי פוסט בפייסבוק וכתב כי "מתגבש כיוון לפתרון הסוגיה", לדבריו, "בשבועות האחרונים החלטתי לנהוג באיפוק, לא נגררתי להשמצות, לא הגבתי להסתה הפרועה נגדי, לא הסכמתי לתת יד לפילוג העיר ולפגיעה הקשה בתדמיתה ועיקר מאמציי התרכזו והושקעו בבניית פיתרון שיעמוד במבחן הציבורי והמשפטי".

לטענת ראש העיר: "היום אני כבר יכול לומר באופטימיות זהירה, שמתגבש כיוון לפיתרון כזה. אני נפגש מדי יום, עם נציגי הקהילות השונות, ועם תושבים רבים המייצגים את כלל מרקם האוכלוסייה בעיר, שומע דעות ורעיונות לפיתרון, ושמח להיווכח שרובם ככולם, משני הקצוות, מסכימים ורוצים לשמור על צביונה המכיל והמאחד של העיר, שיאפשר לכולם להמשיך את שגרת החיים ביחד שאשדוד התברכה בה מאז ומתמיד".

מנגד, השר צחי הנגבי, אמר היום באירוע כי "חוק המרכולים הוא חוק מטומטם", לדבריו, "אני מצביע בעד הרבה חוקים מטומטמים".

גם ח"כי 'ישראל ביתנו' המשיכו לתקוף את חוק המרכולים ואת ראש העיר לסרי, ‏ ח"כ יוליה מלינובסקי אמרה כי "ראש העיר יחיאל לסרי, רק השבוע טענת שאתה מקיים הידברות עם התושבים ופועל לקירוב לבבות בעירך. טענת שקיים פתרון ולא תתן יד לפילוג העיר. היום, לראשונה מזה שנים, שלחת פקחים לחלק דוחות לעסקים הפתוחים בשבת בביג באשדוד. ככה מקרבים לבבות, שאפו".

ח"כ סאלח סעד אמר בתגובה לחלוקת דוחות לבעלי העסקים במתחם "ביג" באשדוד: לא ניתן ששר הפנים, אריה דרעי וראש הממשלה נתניהו, ימשיכו להרוס את המדינה ולעשות בה כרצונם- אזרחי ישראל לא מריונטות של אף אחד!

המרכולים היחידים שצריך לסגור זה את "מרכולי הקומבינות" שפתחתם בכנסת ישראל והמסחרה הבלתי נגמרת של חוקים פרסונליים על בסיס של "קח ותן", על חשבון הציבור.

הגיע הזמן לבטל את החוק ההזוי הזה- לא אחרי הבחירות, עכשיו!

לא ניתן לקומץ דיקטטורים לפגוע בפרנסה של אזרחי המדינה ולסגור אותנו בבתים. מדינת ישראל לא תהפוך לבית סוהר ואתם לא לסוהרים!".
אשדוד יחיאל לסרי חוק המרכולים צחי הנגבי דוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד