י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נשבר המונופול של אל על לבנגקוק: כמה יעלה כרטיס בארקיע?

נשבר המונופול של אל על לבנגקוק: כמה יעלה כרטיס בארקיע?

קוסמוי, תאילנד. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
קוסמוי, תאילנד. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



עוד מונופול של אל על נשבר: החל מיולי הקרוב תחל ארקיע להפעיל טיסות ישירות לבנגקוק. הטיסות יופעלו במטוס 767-300 שנחכר במיוחד עבור קו זה.

בחודשים יולי ואוגוסט יופעלו שתי טיסות שבועיות בימים שלישי ושישי, אך לדברי מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, עוז ברלוביץ, ארקיע תגדיל את תדירויות הטיסה כבר בספטמבר ותפעיל 3 טיסות שבועיות. בקיץ, טיסות הלוך ייצאו בימי שלישי מנתב"ג בשעה 00.50 (בלילה שבין שני לשלישי), ואילו בימי שישי היציאה היא בשעה 15.30. טיסות חזור ייצאו בימי שלישי בשעה 19.40 ובימי שבת בשעה 19.40.

מבדיקת מחירים אקראית שערכנו למחירי טיסות של ארקיע ליעד החדש בסוף יולי ואוגוסט עולה כי כרטיס טיסה הלוך במחלקת תיירים נע בין 510-430 דולר ואילו כרטיס חזור בחודשים אלו נע בין 510-377 דולר. כלומר, כרטיס הלוך ושוב בתקופת החופש הגדול עולה בשלב זה 1,020-810 דולר.

אל על היא החברה היחידה שמפעילה כיום טיסות ישירות בקו בנגקוק-תל אביב, עם תדירות של 6 טיסות שבועיות. לפי נתוני רשות שדות התעופה ב-2017 עמדה תנועת הנוסעים בקו זה עמדה על כ-200 אלף נוסעים. בשנתיים האחרונות נשברו שני מונופולים בהן פעלה אל על באופן בלעדי במשך שנים, מה שאיפשר לה לגבות מחירים ללא כל תחרות: ב-2016 נכנסה חברת התעופה היינאן איירליינס לקן בייג'ין-תל אביב ומאז פתחה גם את קו שנגחאי-תל אביב ואילו בשנה שעברה נכנסה קתאי פסיפיק לקו הונג קונג-תל אביב.

ניר דגן, מנכ"ל קבוצת ארקיע, אמר כי "ארקיע פותחת את השמיים ולא רק לאירופה. הבטיחה ומקיימת – מטוסים חדשים – יעדים חדשים בטיסות ישירות. זוהי תחילתו של מהלך כולל בו מצטיידת החברה במטוסים רחבי גוף. בתוך שנתיים ייקלטו בחברה מטוסים רחבי גוף חדשים נוספים שנרכשו וארקיע תהפוך לשחקן מרכזי גם בטיסות ישירות ארוכות ליעדים מבוקשים על ידי הצרכן הישראל ולכל הכיוונים".
מונופול טיסות לתאילנד ארקיע טיסות ישירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד