י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הקרע בין 'דגל' וברקת - מחריף: "מפר את ההתחייבות שלו לרבנים"

מחריף הקרע בין ראש העיר ברקת לחרדים • אמש התקיימה אסיפת חירום בהשתתפות הנציגים החרדים בעירייה • 'בחדרי' חושף: נשקלת אופציית עתירה לבית המשפט, ורבני השכונה צפויים להתכנס בימים הקרובים • כל הפרטים בפרסום ראשון

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



פרסום ראשון • המתיחות בבירה עולה שלב: הקרע בין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ל'דגל התורה' מחריף, זאת על רקע החלטת הועדה המקומית לתכנון ובנייה בשבוע שעבר שלא לאשר שימוש חורג למבנים שבהם השתמש התלמוד תורה הליטאי ברמות ב' שבו לומדים כ- 200 תלמידים תושבי השכונה. 'בחדרי חרדים' עם הפרטים בפרסום ראשון.

אמש, התקיימה אסיפת חירום בבית הכנסת 'חניכי הישיבות' ברמות ב', בהשתתפות נציגי העירייה החרדים, אליעזר ראוכברגר, יוסי דייטש, ישראל קלרמן, שלמה רוזנשטיין ויוחנן ויצמן ובהשתתפות קהל רב מתושבי השכונה, שבה הוחלט על הקמת ועדת פעולה שתפעל בשיתוף עם הנהלת הת"ת וחברי העירייה החרדיים במטרה להביא לפתרון מידי לבל יזרקו מאות התלמידים לרחובה של עיר.

כינוס החירום אמש

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בין יתר הפעילות נבדקת האפשרות לפנות לבית המשפט בעתירה נגד עיריית ירושלים, בטענה על הימצאותם של מבנים ריקים, שלטענת תושבי השכונה, העירייה בוחרת להשאירם ללא שימוש ולזרוק כאמור, מאות תלמידים חרדים לרחוב.

גורמים בדגל התורה טוענים הבוקר ל'בחדרי חרדים' כי "ראש העיר ברקת התחייב לוועדת הרבנים של 'דגל התורה' בירושלים על הקצאת שטח עבור התלמוד תורה, מתוך הבנה למצוקה הגדולה ולצורך הקיים, אך בפועל, ההתנהלות של המנהלת החילונית שמהלכת אימים על ראש העיר – ושאין הצדקה לקיומה, בגלל התושבים החילונים המועטים שנותרו בשכונה שהפכה לחרדית כמעט לחלוטין – גרמה לכך שברקת חזר בו מהתחייבותו מלהקצות שטח".

החלטת הועדה המקומית, צפויה להיכנס במידי לתוקף, אולם יו"ר הועדה מאיר תורגמן התחייב להסדיר את הישארותם של התלמידים במבנה הנוכחי – עד לסוף השנה הנוכחית.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בימים הקרובים צפויים להתכנס כל רבני שכונת רמות, במטרה להכריז ולהבהיר לראש העיר ברקת כי שכונת רמות ב' איננה שונה משאר השכונות ברמות, וכי להילחם ברמות בד - זה כמו להילחם ברמות ג' וד' והכל מקשה אחת. בנוסף, הרבנים ידרשו מהמנהלת החילונית לחדול מלהתערב בצרכי הציבור החרדי באופן לא דמוקרטי.

מלשכת יו"ר הועדה לתכנון ובנייה מאיר תורג'מן נמסר הבוקר ל'בחדרי חרדים' כי "בוועדה שדנה ביום רביעי שעבר בנוגע לשימוש חורג ממגורים לחינוך ברחוב דרך החורש, התקבלה חוו"ד המתריעה מפני בעיות בטיחותיות במקום, באופן העלול לסכן את חיי התלמידים חלילה".

"משום כך, ואך ורק מפני החשש לחיי הילדים, קיבל יו"ר הועדה לתכנון ובניה מר מאיר תורג'מן החלטה קשה שלא לאפשר שימוש חורג במקום".

"בד בבד עם קבלת ההחלטה הודיע מר תורג'מן, כי מכיוון שמדובר באמצע שנת לימודים, ובאין לע"ע מקום חלופי ראוי, הרי שאין בכוונתו לזרוק את הילדים לרחוב, וע"כ הוא מאשר שימוש חורג עד לסוף שנת הלימודים תשע"ח. במקביל הבטיח מר תורג'מן לעשות כל מאמץ למצוא מקום חלופי ראוי עד לתחילת שנה"ל הבאה".

"הדברים מופיעים בפרוטוקול הועדה לתכנון ולבניה המופיע באתר עירית ירושלים. ואמיתותם ניתנת לבדיקה בקריאה פשוטה", נטען בנוסף.

בסביבת ברקת הבהירו ל'בחדרי חרדים' כי "אין כל הפרה מהסיכומים. עיריית ירושלים מחויבת לפיתרון, גם זמני וגם להסדר קבע".

כינוס החירום אמש

























ניר ברקת דגל התורה מתיחות רמות תלמודי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד