י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ליברמן על חוק הגיוס: נתמוך רק בנוסח שיבוא ממשרד הביטחון צפו

בישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' התייחס ליברמן לטיוטת חוק הגיוס שהתפרסמה, על פיה, יחוקק חוק יסוד שישווה בין לימוד התוורה לשירות צבאי, בתגובה הבהיר ליברמן כי "אנחנו לא נתמוך בשום חוק שהוא לא יבוא מתוך משרד הביטחון" צפו

ליברמן על חוק הגיוס: נתמוך רק בנוסח שיבוא ממשרד הביטחון  צפו



אחרי חוק המרכולים, שר הביטחון אביגדור ליברמן מכין את השטח לקראת הסערה הבאה: חוק הגיוס. בישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' התייחס ליברמן לטיוטת חוק הגיוס שהתפרסמה, על פיה, יחוקק חוק יסוד שישווה בין לימוד התוורה לשירות צבאי, בתגובה הבהיר ליברמן כי "אנחנו לא נתמוך בשום חוק שלא יבוא מתוך משרד הביטחון".

לדבריו של ליברמן יש משמעות רבה, וזאת מכיון שהוא מצהיר כי אין בכוונתו לתמוך בחוק גיוס שיגובש על ידי הוועדה שהוקמה בהסכמת כלל מפלגות הקואליציה, שכזכור, מגבשת נוסח חוק גיוס חדש. לדבריו של ליברמן, רק חוק שיבוא ממשרד הביטחון - יקודם.



בנוסף, ליברמן חשף בדבריו כי בימים אלו, צוות במשרד הביטחון שוקד על נוסח חוק גיוס חדש במקביל לועדה שהוקמה.

בראשית דבריו אמר ליברמן כי "לגבי הנושא האחר שלצערי גם הפך לחוויה יומיומית במציאות הישראלית ואני מדבר על המרכולים, על אותם דוחות שחילקו בשבת באשדוד, עכשיו זה כבר עובר לערים אחרות לצערי, וגם מה שמבצבץ שם באופק זה חוק גיוס בני ישיבות. אני רוצה להבהיר לפחות את עמדת 'ישראל ביתנו'".

לדבריו של שר הביטחון: "הנושא של גיוס בני ישיבות או גיוס לכולם, זה נושא יותר מדי חשוב מלהפוך אותו לנושא אלקטוראלי, לניגוח פוליטי, או למכשיר לאיסוף קולות. אנחנו נתמוך אך ורק בהצעת חוק שיגבש אותו צוות מיוחד שעובד כרגע בתוך משרד הביטחון".

ליברמן המשיך: "אני ראיתי כמה נוסחים של החוק שניסחו הפוליטיקאים- זה לא מעניין אותנו. ואנחנו נתייחס אך ורק לחוק שמי שמביא אותו זה היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עם כמה אנשים, כולם מנותקים מן הפוליטיקה, מן האינטרסים, אנשים שנטו מדברים ביטחון, כולל אנשי צבא, משפטנים ואחרים, וברגע שהחוק הזה יהיה מוכן זה הנוסח שאנחנו נתמוך בו".

"כל ניסיון גם את הנושא הזה כרגע להפוך ולהוסיף עוד קצת דלק למדורה, אני חושב שזה לא נכון מבחינת החוסן הלאומי, מבחינת ההומוגניות של החברה הישראלית, ואנחנו בהחלט נתנגד לכל ניסיון של כפייה דתית, אבל גם נטפל בכל הסוגיות באופן רציני, שקול, ובטח ובטח גיוס לצה"ל, אסור שזה יהפוך לאיזשהו מטבע פוליטי ונעסוק בספקולציות כאלה ואחרות", אמר לסיום.
אביגדור ליברמן חוק הגיוס חוק יסוד לימוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד