י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מתקפה בלונדון כנגד מנהלי המוסדות: "הס"מ נדמה להם כתלמיד חכם"

לאחר שמנהלי המוסדות - בהם מוסדות סאטמר מהרז"ל - חתמו על תוכנית לימודי הכפירה ועל רקע נסיונם להגיע להבנות מול ממשלת אנגליה, רב קהילת סאטמר בלונדון תוקף את נסיונות ההידברות ואת הרבנים שמגבים אותם: "לא מוכנים לוותר על הכסף ומתקפלים בפני הגויים" • האזינו

מתקפה בלונדון כנגד מנהלי המוסדות: "הס"מ נדמה להם כתלמיד חכם"



אב"ד חסידי סאטמאר מהרז"ל בלונדון, הרב ברוך נתן הלברשטאם תוקף את הפשרנים המקומיים שמנסים להסתדר עם שלטונות אנגליה בעקבות סערת לימודי הכפירה, וחושף את התחייבות המנהלים לשלטונות.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', מנהלי המוסדות באנגליה כולל מוסדות סאטמר חתמו על התחייבות שילמדו את הילדים לימודי כפירה ותועבה, בהם תוכנית האבולוציה, וחוללו סערה במקום, כאשר רבני אנגליה הורו כי אין לחתום על המסמכים ויש להפסיק לקחת את התקציב הנדיב של ממשלת אנגליה לתוכנית החינוך לילדים מתחת גיל 5.

המנהלים שחתמו טענו שהם לא שמו לב לסעיפים הללו, ושבכל אופן אין לחתימה שלהם שום משמעות מאחר וההתחייבות למשרד החינוך לא נאכפת, כמו כן חשפנו כאן בבחדרי חרדים כי המנהלים מתעתדים לשלוח מכתב מיוחד לשלטונות אנגליה בהם יתנערו מהתוכנית, ונכון לעכשיו לא ידוע על אף מוסד שהסיר את שמו מהתוכנית בפועל.

בשיחה שמסר הרב הלברשטאם בסעודה שלישית פר' יתרו בביהמ"ד הגדול של חסידי סאטמאר מהרז"ל בלונדון הוא תקף את הנסיונות לחפש דרכים לקחת את התקציב מהממשלה למוסדות חינוך עד גיל 5, הרב הלברשטאם תוקף בדבריו את מכתב המנהלים לשלטונות אנגליה, כאשר לדבריו במכתב הצהירו המנהלים כי אמנם לא ילמדו את האבולוציה וכן ילמדו על בריאת העולם, אולם לא יסבירו לתלמידים בהוכחות על כך, אלא רק יאמרו לתלמידים שאנו מאמינים בתורה וזה מה שכתוב בתורה.

הרב הלברשטם נשא דברים חריפים: "אומות העולם באים בכל הכוחות שלהם לקרוע את האמונה בבורא עולם מהילדים שלנו, מפריע להם שיש יהודים שמאמינים בהקב"ה והם מביאים עוד גזירות כדי שילמדו עם הילדים עבודה זרה, הם רוצים שילמדו את הילדים כל מיני טומעות ושלא ילמדו עם הילדים על אמונה בבורא עולם".



"דיברנו על זה שבוע שעבר "את אשר יגורנו בא לנו" כתלמיד חכם נדמה להם, יוצאים פשרנים שלא מוכנים לוותר על הכסף והם מוכנים להתקפל בפני הגויים, הם רוצים לקבל את הכסף מהגויים והם לא מאמינים ב"לי הכסף ולי הזהב", הכסף מגיע מהקב"ה למי שקושר את עצמו עם הקב"ה ויש להקב"ה מספיק כסף לתת, ולצערינו יש פשרנים שמחפשים דרכים אחרות".

"אין שום היתר לקחת אפילו לירה אחת, גם אם כל הרבנים בעולם יגידו שמותר לקחת, עדיין אסור, זה פוגע באמונה בבורא עולם, אם לא נלחם נגד זה אנחנו נלחם נגד גזירות אחרות".

"איך לא רעדה ידיהם של המנהלים כשהם חתמו על המסמך הזה? זה נסיון משמים שהקב"ה רוצה שנעמוד בו, אם נתקפל יגיע עוד גזירה מבחינת והלכתם עימי קרי".

"אבות אבותינו קפצו לאש על קידוש השם, אנחנו לא יכולים לוותר על הכסף למען כבוד שמים? פשרנים מנסים לערבב פעם לפה ופעם לשם, מוותרים על יסודות אמונה בבורא עולם בשביל כמה פאונדים?. החילול השם הוא עד לב השמים, מה יאמרו הבריות? מה יאמרו הגויים? בשביל כמה שטרלינג לאבד את האמונה?."







לונדון סאטמר מהרזל לימודי כפירה חינוך הרב ברוך נתן הלברשטאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד