י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

במאי 'בזהות בדויה': "היו רגעים מפחידים"

הבמאי והמפיק אוהד גל עוז, שביים מס' סדרות בטלוויזיה, חזר בתשובה בשנים האחרונות. הוא כמעט נטש את עולם הטלוויזיה, עד שצביקה יחזקאלי פנה אליו, על מנת לעשות את הסדרה המשודרת בערוץ 10 - 'בזהות בדויה': "קיבלנו הרבה מתנות מהקב"ה במהלך המסע"

 


הבמאי והמפיק אוהד גל עוז, חזר בתשובה בשנים האחרונות. הוא כמעט נטש את עולם הטלוויזיה, עד שצביקה יחזקאלי פנה אליו, על מנת לעשות את הסדרה המשודרת כיום בערוץ 10 - 'בזהות בדויה'.

בראיון לעמי מימון, בתכנית חידודון ברדיו קול ברמה, מספר אוהד גל עוז, על הסדרה, כיצד נולדה, ועל הרגעים הדרמטיים בה.




"היו רגעים מאוד מפחידים במהלך צילומי הסדרה. היו רגעים, שהיינו צריכים להיזהר מלהיכנס למקומות מסויימים מחשש לחיינו, וליוו אותנו אנשי ביטחון מקצועיים מישראל". מספר גל עוז.

"הסדרה הזו נולדה באומן. בראש השנה אשתקד, שהינו יחדיו בציונו של ר' נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. מגיע אלי צבי יחזקאלי בצאת החג, ואומר לי בא נעשה את הסדרה הזו. בהתחלה היססתי כיון שאני כבר דיי סיימתי עם עולם הטלוויזיה לאחר שעשיתי סדרות בעבר, ובפועל אני כבר כמה שנים מחוץ לתחום. אבל לאחר לבטים קצרים אמרתי לו שאני מוכן".

מה היו הנקודות שהכי תפסו אותך במסע הזה?

"קיבלנו הרבה מתנות מהקב"ה במהלך המסע, ניצלנו מסכנות בטוחות בזכות התפילות. ולפני שיצאנו למסע הזה, התייעצנו עם רב, שנתן לנו דעת תורה, שהרגשנו שליוותה אותנו".

תן לי איזה סיפור אחד שקרה שם שכולם התפעלו ממנו?

"במהלך הצילומים בתורכיה, הלכנו לקנות דרכון שאיפשר לנו להיקלט בגרמניה כפליטים סורים עם זכויות, ולא ידענו איך להשיג את המקום הזה. נעזרנו קצת בקשרים וקיבלנו כתובת. הגענו למקום ודיי חששנו כשנכנסנו לשם. צבי, התיישב מול אדם שם שלא היינו בטוחים שזה המקום, ויתכן שזו מלכודת ועוד מעט יעלו עלינו. לאחר מס' דקות של שיחת חולין, לפתע, צביקה שואל אותו על הדרכון ואמרו לו שזה המקום הרגשנו שסיעתא דשמיא מלווה אותנו".

היה מקרה שכמעט נעצרתם שם בתורכיה, מה קרה שם?

"תורכיה כיום, זו מדינת משטרה. וביום האחרון של הצילומים, קפצו עלינו כמה שוטרים בלבוש אזרחי, הציגו תעודות, וביקשו ממנו להמתין בצד. ברכב שלנו יש ציוד צילום משוכלל ואנחנו נושאים דרכונים מזוייפים, היינו יכולים להיתפס כמרגלים שם. ישבנו אני וצבי על הרצפה בצד, התפללנו וקראנו תיקון הכללי מתוך בכיות. לבסוף, בעזרת דיפלומט ישראלי שהפעיל קשרים וניהל משא ומתן, שוחררנו. אולם, עדיין חששנו. לכן, רצנו ישר למלון ארזנו את חפצינו וחזרנו לישראל".

זהות בדויה היא סדרה תיעודית מקורית שנוצרה על ידי אוהד גל־עוז והעיתונאי צבי יחזקאלי המשודרת בערוץ עשר. הסדרה מנסה להתחקות אחרי המנגנון הסודי ושיטת הארגון של האחים המוסלמים בסוריה, טורקיה, אירופה וארצות הברית.

בזהות בדויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד