י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אחרי האיום בביטול מאות טיסות: משרד החוץ דחה את בקשת אל על להוספת מאבטחים

לדברי מנכ"ל המשרד, הוא מתריע מזה שנים כי העסקת המאבטחים במתכונת הנוכחית גורמת לחשיפה מדינית, ניהולית ומשפטית לישראל, וכי יש להיערך לחלופות העסקה אחרות

צילום: משה שי, פלאש 90
צילום: משה שי, פלאש 90



משבר המחסור במאבטחים לטיסות של חברות התעופה הישראליות לעונת הקיץ הקרובה מחריף. זאת לאחר שמנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, הודיע היום (ג') למנכ"ל אל על הפורש, דוד מימון, כי לא יגדיל את מספר העובדים במערך אבטחת התעופה אלא יקפיא את המצב הקיים ל-2018. המשמעות היא שתתאפשר העסקה של עד 950 עובדי אבטחת תעופה בלבד באמצעות נציגויות ישראל בחו"ל (עמ"י תעופה).

רותם טוען כי בניגוד לטענות מימון, משרד החוץ מתריע מזה שנים רבות, וביתר שאת בשנה האחרונה, כי העסקת עובדים אלו גורמת לחשיפה מדינית, ניהולית ומשפטית לישראל. בהתאם, לדבריו, יש להיערך לחלופות העסקה אחרות. "עמדה זו התקבלה במסגרת עבודה שהוביל המטה לביטחון לאומי בשנה האחרונה, וכן על ידי אגף ביטחון אל על, שאף הציג תחזית לצמצום העסקת עמ"י ומעבר להעסקה באמצעות פלטפורמות אחרות", כותב רותם במכתבו למימון.

עוד מוסיף רותם כי "לקראת סיום תקופת ההסכם בין משרד החוץ לאל על, בסוף 2017, הודיעה החברה, לתדהמתנו, כי בכוונתם לא רק שלא לצמצם, אלא להכפיל את מספר עמ"י תעופה המועסקים באמצעות הנציגויות". לטענתו, כבר הבהיר בעבר למימון כי קיימות חלופות העסקה אחרות במערך אבטחת התעופה בחו"ל, שחלקן מופעלות כבר היום בכשליש מהתחנות הקיימות. בכך מתכוון רותם, בין היתר, להעסקת עובדים מקומיים או עובדים ישראלים החיים בחו"ל. "חלקן אפשר וצריך לקדם בדחיפות, דבר שלא נעשה עד היום", הוא כותב היום.

תגובתו זו של רותם מגיעה מספר ימים לאחר שפנה אליו מימון, כשהוא מזהיר כי מאות טיסות מתוכננות של חברות תעופה ישראליות לא יתקיימו בקיץ הקרוב, בשל מחסור במאבטחים. בפנייתו קרא לרותם לאשר קליטה של עובדים חדשים שסיימו את הכשרתם המקצועית וממתינים להיקלט, שכן נדרשת, לדבריו, תוספת של כ-200 עובדים חדשים נוכח הגידול המאסיבי במספר הטיסות של חברות התעופה הישראליות.

מאל על נמסר בתגובה למכתבו של רותם, כי "בדיון שנערך אצל מ"מ ראש המלל ביוני 2017 התבקשה החברה להציג תוכנית לצמצום מספר עובדי העמ״י במהלך השנים הקרובות. מיד לאחר קבלת תוכנית חברות התעופה ביולי 2017, אשר כללה גידול מאסיבי בכמות הטיסות וביעדיהן, הודיעה אל על כי לא רק שלא ריאלי לצמצם את המספר אלא נדרש גידול של מאות עובדים בשנים הקרובות.

"כפי שהצהירה אל על, הפתרון למצב מתמצה ב-200 עובדים אלו, שחלקם כבר סיים את הליך ההכשרה וממתין בארץ ליציאה לחו"ל. מכתב משרד החוץ מתעלם לצערנו גם מההנחיות הביטחוניות והרגולטוריות באשר להרכבי סוגי העובדים המועסקים, בהן אל על עומדת ותעמוד אם תאושר העסקת 200 העובדים".
אל על מאבטחים טיסות משרד החוץ תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד