י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אופטיקנה תשלם 150 אלף שקל בגין פרסום מטעה

על פי כתב האישום, החברה יצאה בקמפיין נרחב שלפיו ניתן לרכוש משקפי ראייה הכוללות מסגרות ועדשות במחיר של 299 שקל - אך לא ציינה כי הרכישה מוגבלת לעדשות עד מס' 6 וצילינדר עד מס' 2

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



רשת חנויות האופטיקה - אופטיקנה תשלם 150 אלף שקל בגין פרסום מטעה, כך קבע השבוע בית משפט השלום בפתח תקווה, לאחר שהודתה במסגרת הסכם טיעון.

ב-2017 הגישה הרשות להגנת הצרכן כתב אישום נגד הרשת לאחר חקירה שביצע אגף חקירות ומודיעין ברשות, שבמסגרתה נבחנו פרסומים במסגרת הקמפיין שלה.

על פי כתב האישום, אופטיקנה יצאה בקמפיין נרחב שכלל שלטי חוצות, רדיו, אינטרנט ושילוט בחנויות, ובו פורסם כי ניתן לרכוש ברשת משקפי ראיה כולל מסגרות ועדשות במחיר של 299 שקל. עם זאת, אופטיקנה לא ציינה בפרסומות את ההגבלה כי הרכישה מוגבלת לעדשות עד מס' 6 וצילינדר עד מס' 2.

בפסק הדין נקבע כי: "במעשיה, עלולה היתה להטעות את הצרכן בעניין מהותי בעסקה בנסיבות מחמירות - כאשר הפרסומות המתוארות הופנו למספר רב של צרכנים".

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מסר בתגובה: "הרשות פועלת על מנת להגן על הצרכנים. במקרה זה, אני שמח לראות שוב ושוב כי בתי המשפט מסכימים עם הרשות ומפנימים את הצורך בהחמרת הענישה לשם הגנה על הצרכן. פסק דין זה מבהיר לעוסקים כי לפרסום מטעה יהיו גם השלכות פליליות ולא רק מנהליות."
אופטיקנה פרסום הטעיית הצרכן שלטי חוצות משקפיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד