י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

התמכרתי: סיכום חווית קניות ראשונה באינטרנט

כמעט כולן כבר הזמינו מוצרים בחנויות באינטרנט. תכשיטים, כלי בית, בגדים ומכשירים טכנולוגים, הם רק חלק מהאביזרים שהגיעו לנשים בישראל מארצות בחו"ל. כשגיליתי שאני מהאחרונות שעוד לא הזמינו לקראת החגים המתקרבים, מיהרתי לנסות וחזרתי עם חוויות

אישה מול מחשב. צילום: pixabay
אישה מול מחשב. צילום: pixabay





הקניות באינטרנט הפכו כבר למגפה של ממש. מסקר לא מקצועי שערכתי בסביבתי הקרובה גיליתי שאני כמעט האחרונה שעוד לא ניסתה, ארבע חברות טובות קנו בגדים לעצמן ובגדי קיץ לשנה הבאה במחירים של חנות "הכל בשקל", בת דודה שהסבירה לי שנעליים היא מזמינה לאחרונה רק באתרים יעודיים, חברה לעבודה שבקהילה שלהם לא משתמשים באינטרנט אבל היא נעזרה בשכנה של גיסתה (או בגיסה של השכנה – אני לא בטוחה) וקנתה שמלות תואמות לבנות שלה לחתונה של אחיה. ואפילו סבתי, כך התברר לי הזמינה סט סירים חדש לפסח מאיזשהו אתר.

כשפגשתי חברה והיא שאלה אותי "איך זה שעוד לא ניסית?" וזאת כשגיליתי שאת הנעלים היפות שהיא נועלת היא קיבלה במשלוח ישיר מסין, הסוודר מארצות הברית, החצאית מאנגליה ואפילו המשקפיים מאיזו אופטיקה אינטרנטית. הבנתי שאני באיחור משמעותי והתביישתי להגיד לה שאני פשוט מפחדת. כשראיתי שכמעט כל נשות ישראל כבר גילו את הקסם של קניות באינטרנט, הבנתי שאני חייבת להתגבר על החששות לזנוח את הפחדים ולקפוץ אל המים העמוקים של איביי, אמזון ואלי אקספרס.

הזמנתי נעליים, מעיל, כמה זוגות גרביים, חולצות ושתיים שלוש חצאיות וקוויתי לטוב. בשבוע שעבר – רק שבועיים אחרי ההתנסות המפחידה התחילו להגיע המוצרים ואני נאלצתי להודות שאני נכנעת גם כן לטרנד. אומנם זוג גרביים אחד וזוג עגילים לא הגיעו (לפחות בינתיים), חולצה אחת תפורה לא כמו שצריך וחצאית עם ריץ' רץ' שמצריך תיקון, אבל קיבלתי גם חולצה מהממת, מעיל מתוק לילדה ושתי חצאיות וכל זה במחיר שכנראה הייתי קונה פריט בודד פה בארץ.

חשבתי שאני מקורית ורציתי להזמין תחפושות לפורים הקרוב אך מסתבר שאני גם לא מקורית וגם באיחור, הרבה חשבו על הרעיון לפני וכדי לבטח את עצמן הן מזמינות את התחפושות כבר בחנוכה! כדי לא לפספס את ההזדמנות הזמנתי כבר סט סכו"ם לפסח, מפות לשבועות וכפכפים לט' באב...


מסך הזמנת תחפושות ב'אלי אקספרס'. צילום: צילום מסך

את הקניה אפשר לסכם כהצלחה בעיקר בגלל ששילמתי מעט וקיבלתי הרבה מוצרים מצוינים. מבחינתי, המבחן הטוב ביות להצלחת הקניה היא העובדה שהפריט האחרון הגיע רק אתמול אבל את ההזמנה הבאה עשיתי כבר ביצעתי ומדגדג לי באצבעות לערוך את הקניה הבאה. אין מה להגיד נראה שהתמכרתי.

למי שכמוני, לא הכירה, חששה או עוד מפחדת, עדיף מאוחר מלעולם לא, הנה הטיפים שקיבלתי ואספתי מחברות לקנייה נכונה באינטרנט:

• שימו לב שמדובר באתר מוכר ומאובטח (קידומת HTTPS בתחילת שורת הכתובת של האתר מאשרת את האבטחה של האתר) כדי שפרטי כרטיס האשראי שלכן לא יגנבו

• לפני הזמנת המוצר שווה לקרוא את ההמלצות ולחפש את הדירוגים של אלה שקנו את המוצר לפניכן

• באתרים מסוימים, סינים בעיקר, המידות שונות מאוד מהמידות בארץ. מומלץ לקרוא את תיאור המוצר ולנסות לחפש טבלת מידות מדויקת יותר

• אמנם קיבלתי את המוצרים שהזמנתי במהירות אך המוכרים מזהירים כי יתכן שיקח כמה חודשים עד להגעת המוצרים, מומלץ לא להזמין מהאינטרנט מוצר דחוף.

• בקניה מעל 75 דולרים יש לשלם מכס על המוצרים, שימו לב שלא לעבור את הסכום הנ"ל בכל קניה כי מכס מייקר מאוד את מחיר ההזמנה.

בהצלחה והתמכרות נעימה!
קניות ברשת קניות אונליין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד