י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שרקי הותקף בכנס דתי: "ואצל הרב עובדיה?"

יאיר שרקי הותקף בכנס מנהלי הציונות הדתית, בשל פרסום דבריו של הרב קלנר: "כאשר פרסמתי קלטת של הרב עובדיה לא ביקרו אותי"

צילום: אליאור בן חיים
צילום: אליאור בן חיים

 


כתב חדשות ערוץ 2 יאיר שרקי שפרסם אמש (ד), את שיעורו של הרב קלנר שעורר סערה, הגיע לנאום בכנס מנהלי הציונות הדתית בים המלח, והותקף.

בדבריו התייחס לסערה סביב הקלטת השיעור של הרב קלנר ואמר: "מצלצל אלי העורך ואומר לי - הנה מה שהגיע. שמעתי ונותרתי ללא מילים. האזנתי לטקסט והתקשיתי להאמין לדברים.

"אמרתי לעצמי יכול להיות שיש כאן הקשר רחב שצריך להבין אותו, והחלטתי להשיג את השיעור המלא. וכך שלשום באחת וחצי בלילה מצאתי את עצמי מתמלל את השיעור והמסקנה היתה ברורה.. הדברים כהוייתם. כפי שנאמרו ככה הובנו. וגם כשהשמעתי את הדברים לגברים ונשים נוספים, שמבינים את שפת בית המדרש, הם ראו את הדברים באותו האופן. ומאז, ביממה האחרונה אני שומע הרבה קולות שמקשים על הפרסום ושואלים אותי 'למה עשיתי את זה' וטוענים שמדובר בחילול ה' וכדומה".

"צריך להבין שהתקשורת לא עוסקת תמיד במה שטוב ונח והתפקיד שלה לעסוק גם בדברים פחות נעימים. יהודי אוהב ה', אוהב תורה שמסקר את המגזר, מוצא את עצמו מהר מאוד מדווח דברים שהם לא נוחים. ופרשת הרב קלנר היא דוגמה אחת מיני רבות".

"הרב קלנר הצטער, ואני חושב שזה נכון מהותית וגם תקשורתית ושכך היה צריך לנהוג.
עלי היא אחד המוסדות עם התרומה הכי גדולה לחברה הישראלית ולא צריך לשכנע בכך. אם אני לא הייתי משדר זה היה משודר על ידי כתב אחר".

שרקי הותקף מצד הקהל בשל הפרסום ויאיר השיב: "הפרסום ראוי ואני עומד מאחוריו כיון שיש לו ערך ציבורי ואגב ההקלטה היתה מתפרסמת בכל מקרה. אני לא שמעתי כזאת רגישות ללשון הרע כשהיו פה ידיעות שהיה נחמד למגזר לשמוע ולגלות ואפילו כשפרסמתי הקלטות של הרב עובדיה יוסף ע"ה, לא קיבלתי אפילו טלפון אחד שהתנגד לעניין".

כזכור, אמש חשף יאיר שרקי תיעוד וידאו בחברת החדשות מדברים של הרב יוסף קלנר שמכהן כרב במכינה בהם הוא מזלזל בנשים באופן בוטה. "מנכ"ליות יש פה ושם, בחורילות כאלה, בימינו הורסים את הנשים עד שאין נשים. נשים בימינו - כלום, טמטמו אותן".

ממכינת עלי נמסר בתגובה: "במוסדות בני דוד מלמדים מעל ל-40 רבנים שמעבירים עשרות שיעורים מדי שבוע בהם נשמר חופש ביטוי מלא גם לרבנים וגם לתלמידים איש איש ותפיסתו. הדבר נכון בעיקר במקרים מסוג זה בהם דברי הרב אינם משקפים את רוח בני דוד וראשי המכינה חלוקים עליהם".

יאיר שרקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד