י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מח"ש מאשימה: הקצין היכה ובעט במפגינים חרדים

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לביהמ"ש בירושלים כתב אישום נגד קצין שיטור בתחנת לב הבירה בירושלים בגין תקיפת מפגינים • על פי כתב האישום, באחד המקרים בינואר 2017 היכה הקצין צעיר בן 17 במהלך הפגנה, בהפגנה אחרת שהתקיימה בספטמבר 2017 בעט במספר אנשים שהשתתפו בהפגנה

צילום אילוסטרציה: חיים גולדברג קנייטש
צילום אילוסטרציה: חיים גולדברג קנייטש



המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד קצין שיטור בתחנת לב הבירה בירושלים בגין תקיפת מפגינים במהלך הפגנות על רקע סוגיית גיוס חרדים לצה"ל. על פי כתב האישום, באחד המקרים בינואר 2017 היכה הקצין צעיר בן 17 במהלך הפגנה, בהפגנה אחרת שהתקיימה בספטמבר 2017 בעט במספר אנשים שהשתתפו בהפגנה.


תיעוד התקיפה. צילום: שלומי טריכטר

עפ"י כתב האישום, ביום 17/09/2017, בשעה 13:00 או בסמוך לכך, נערכה בכיכר השבת, הנמצאת בצומת הרחובות ישעיהו ומלכי ישראל בירושלים, עצרת מחאה בעקבות מעצרו של אברך על רקע סוגיית הגיוס לצה"ל. בשעה 15:00, או בסמוך לכך, המפגינים נעו לכיוון רחוב מלכי ישראל וחסמו את צירי התנועה.

הנאשם, שהיה במקום במסגרת תפקידו יחד עם שוטרים נוספים, פיזר את המפגינים תוך שנאלץ להשתמש בכוח. במהלך העצרת, המפגינים התנגדו באופן אקטיבי להוראות השוטרים וסירבו לעזוב את המקום, וכן דחפו את השוטרים ובעטו בהם. כמו כן נזרקו לעבר השוטרים אבנים, קרשים ובקבוקים. במהלך העצרת נחבל הנאשם.

במהלך העצרת, הנאשם ניסה לבעוט לעבר פלג גופו העליון של מפגין, שזהותו אינה ידועה למאשימה, כאשר האחרון נשכב על הכביש ונגרר ע"י שוטרים לכיוון אי תנועה.

כמו כן, הנאשם בעט באמצעות ברכו לעבר גבו של מפגין אחר, שזהותו אינה ידועה למאשימה, כאשר האחרון נשכב על הכביש.

עוד במהלך העצרת, בעט הנאשם לעבר גבו של מפגין נוסף, שזהותו אינה ידועה למאשימה, בעוד המפגין שרוע על הכביש ומספר שוטרים מנסים לפנותו משם. במעשיו המתוארים לעיל, תקף הנאשם את המפגינים שלא כדין.

עו"ד איתמר בן גביר מברך על החלטת המחלקה לחקירת שוטרים לקבל תלונתו ולהגיש כתב אישום נגד "אימת המפגינים החרדים" קצין סיור ממשטרת מחוז ירושלים שתקף לקוח חרדי של עו"ד בן גביר. יחד עם זאת לדברי עו"ד בן גביר: "מדובר בצעד ראשון אך לא מספק. יש להדיח הקצין מהמשטרה. מי שפוגע באזרחים על לא עוול בכפם לא יכול לשמש כקצין סיור". יש לציין כי כנגד הקצין הוגשה גם תביעה אזרחית על סך של שבעים וחמישה אלף ש"ח ומחר אמורה הפרקליטות להשיב אם היא תייצג אותו.

מהמשטרה נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "עם קבלת החומרים ממח"ש בעינינו של השוטר תישקל נקיטת אמצעים מנהלתיים ו/או משמעתיים בהתאם".
כתב אישום הפגנה קצין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד