י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סערת החוקרים הפרטיים: אלשיך יוזמן לכנסת

לאחר שמפכ"ל המשטרה טען בראיון ל'עובדה', כי נשלחו חוקרים פרטיים כדי לפשפש בעברם של קציני המשטרה החוקרים את ראש המממשלה, לכאורה הוא יזומן להציג את גרסתו בוועדת הפנים בינתיים, נתניהו פרסם הלילה פוסט נוסף בפייסבוק, שכותרתו: "הערב בפינת הפייק ניוז היומית"

אלשיך בוועדת הפנים בעבר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אלשיך בוועדת הפנים בעבר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



מסתמן: המפכ"ל רוני אלשיך יזומן לוועדת הפנים של הכנסת להציג את גרסתו על דברים שאמר בראיון ל'עובדה' ועל קביעתו כי חוקרים פרטיים נשכרו בידי "גורמים רבי כוח" נגד קצינים במשטרה החוקרים את פרשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך פורסם 'ישראל היום'.

בוועדה מעריכים כי בסבירות גבוהה יזומן לאחד הדיונים בנושא, גם אלשיך עצמו שיאלץ לתת הסברים לחברי הכנסת על אמירתו ולכן להשיב לשאלות הח"כים בנושא שהביא לתגובה חריפה מצד ראש הממשלה.

בין הפונים לועדת הפנים בדרישה לזמן את בכירי המשטרה בעקבות הדברים החמורים המדאיגים שאמר המפכ"ל בראיון לתכנית "עובדה" - יו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר, שכתב בפנייתו: "מחד גיסא אם לכאורה מאמינים חוקרי המשטרה כי ראש הממשלה או מי ממקורביו פעל לכאורה נגדם באופן אישי ושלח חוקרים פרטיים לעקוב אחריהם כיצד הם יכולים להמשיך לחקור אותו ולהגיש המלצות נגדו באופן אובייקטיבי ובלתי תלוי?".

"ומאידך גיסא" כותב זוהר "במידה וישנם גורמים העויינים את ראש הממשלה המעוניינים בהדחתו בכל מחיר, הייתכן שהגורמים הללו פעלו לשם הפעלת לחץ פסול על החוקרים כדי להאשים את ראש הממשלה בכל מחיר? גם לראש הממשלה מגיעה חקירה אמיתית מאוזנת והוגנת שתביא לחקר האמת".

ועוד בסוגיית נתניהו וחקירותיו: אמש פרסם ראש הממשלה פוסט עם הכותרת "הערב בפינת הפייק ניוז היומית". נתניהו התייחס לעתירה האזרחית שהוגשה לבג"צ על ידי עו"ד יוסי פוקס שעל פי הפרסומים גרמה לעיכוב בפרסום המלצות המשטרה.

"אני לא מכיר את העתירה שהוגשה בעניין ההמלצות ואין לי שום קשר אליה", כתב ראש הממשלה, "ממילא כולכם כבר מבינים מה ערכן של ההמלצות, שהודלפו כבר לפני שנה ומאז שודרו ומוחזרו בתקשורת אינספור פעמים".

על הפרסומים סביב דבריו של אלשיך שכאמור צפויים להגיע לדיון בועדת הפנים - אמר נתניהו: "ביממה האחרונה פורסמו בתקשורת רמיזות הזויות כאילו הפעלתי אדם בשם וולטר סוריאנו, שהוגדר "מקורבי", למעקב אחרי חוקרי משטרה. מה לעשות שלא נפגשתי או דיברתי עם סוריאנו כבר שמונה שנים?".

לדבריו, "זה אומר הכל על המשך הניסיון המגוחך לקשור אותי למעקבים לכאורה אחרי חוקרי משטרה. לא הפעלתי איש. כל זה מדגיש שוב מדוע ביקשתי לחקור זאת באופן מיידי, בלתי תלוי ואובייקטיבי".

לסיום תמה ראש הממשלה: "השאלה החשובה ביותר נותרה בעינה: האם הייתם סומכים על המלצות שגיבשו חוקרים שחושבים ש"תפרתם" להם תיק?".





רוני אלשיך ועדת הפנים חקירות נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד