י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דרעי בהתייחסות ראשונה להסלמה בצפון: "איראן הצליחה לפתח איומים גדולים על ישראל"

חבר הקבינט השר אריה דרעי התייחס היום לראשונה להסלמה בצפון ולתקרית בשבת בגבול סוריה: "הזהרנו את מנהיגי העולם. המדיניות של הממשלה היא לא לתת בשום אופן שבעולם לאיראן להתבסס בסוריה וכל ניסיון קטן שלהם – מיד אנחנו מכים"

דרעי בהתייחסות ראשונה להסלמה בצפון: "איראן הצליחה לפתח איומים גדולים על ישראל"



תיעוד וידאו בלעדי: יומיים לאחר התקרית הביטחונית החמורה שנרשמה בצפון הארץ, שבה לראשונה מזה שנים רבות – נפל מטוס קרב ישראלי, חבר הקבינט ושר הפנים אריה דרעי התייחס היום (שני) בכינוס בת"א, לראשונה, להסלמה בצפון הארץ ולתקרית שאירעה בשבת בגבול סוריה. 'בחדרי חרדים' עם תיעוד בלעדי מדבריו של שר הפנים.

בראשית דבריו מתייחס דרעי לאיראן: "אנחנו לא יכולים לסגור את העיניים כשאנחנו רואים מה שקורה על הגבולות שלנו. איראן שהיא למעשה סוחרת הטרור הגדולה ביותר שיש בעולם, אפשר לומר כך, זאת הגדרה פשוטה, שמשקיעה מיליארדים – לא היא בעצמה, אבל באמצעיות של שליחים אם זה בצפון – החיזבאללה ואם זה החמאס שהקשר הזה הולך ומתהדק בין החמאס לאיראן. ברמת הגולן, עכשיו – בסוריה, שהם מנסים לתפוס אחיזה ולהישאר שם על ידי הבאה של מיליציות שיעיות מעיראק וממקומות אחרים והכל כמטרה אחת: כדי לאיים על מדינת ישראל, שום מטרה אחרת אין להם".

דרעי ממשיך: "היא הצליחה לפתח, לצערי הרב, אפשרויות גדולות מאוד, איומים גדולים מאוד על ישראל", לדבריו, "חיזבאללה הוא אחד מהצבאות – הוא הצבא מהגדולים ביותר בעולם בנושא הטילים, אין עוד מצבור כל כך גדול בשטח כל כך קטן. והם מנצלים את האוכלוסייה בלבנון ומשעבדים את כל לבנון ותשתיותיה למלחמה הזו ומסכנים אותם".



על מדיניות הממשלה אמר שר הפנים בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים': "אנחנו עוקבים ויודעים את כל הדברים, אבל המדיניות של הממשלה ושל ראש הממשלה לא לתת בשום אופן שבעולם לאיראן להתבסס בסוריה וכל ניסיון קטן שלהם – מיד אנחנו מכים. הזהרנו את מנהיגי העולם, הם יודעים את זה - והם יודעים את המדיניות שלנו, אנחנו לא עושים את זה במסתרים".

"דבר שני", הוסיף דרעי, "אנחנו לא ניתן בשום אופן לחיזבאללה ולאחרים לפתח נשק מדויק שיסכן את האזרחים ואת התשתיות שלנו, זה לא קל, יש פה דינמיקה מאוד גדולה באזור, צריך ללכת בין הטיפות, לא פשוט. ראש הממשלה ומערכת הביטחון, הרמטכ"ל וכל הגופים האחרים – עושים עבודת קודש, האחריות היא גדולה, ההחלטות הן לא פשוטות ולא קלות".

שר הפנים הוסיף "ראיתם מה יכול לקרות באירוע כמו בשבת, ניצוץ קטן יכול להתפתח כאן. צריך גם לדעת מתי לעצור ולקבל החלטות והאיזון הזה הוא קשה מאוד וזה התפקיד שלנו, של הממשלה, של הקבינט, ואנחנו משתדלים לעשות את זה בצורה המרבית שאפשר", אמר דרעי בדברים שנשא בפתיחת יום עיון למבקרים חיצוניים של הראשויות המקומיות.

דרעי משגר מסר מאיים לאיראן והחיזבאללה ואמר: "בא נקווה שאויבנו האיראנים והאחרים – יבינו שיש פה ממשלה ומדינה שבשום אופן שבעולם לא תיתן לפגוע ולא תיתן לאיים עליה", אולם לדבריו, "מצד שני שיבינו גם את המסר שאנחנו לא מעוניינים ואנחנו לא רוצים בהסלמה, ואם הם ישכילו ויבינו את זה - אפשר להמשיך לחיות כאן בשלום. אם לא, אנחנו נדע להגן בכל הכוח ובכל מה שאנחנו יודעים לעשות. הם כולם יודעים שישראל היא מעצמה באזור הזה ולא כדאי להם להתחיל איתנו ולנסות אותנו בעניין".
אריה דרעי סוריה איראן המצב הבטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד