י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

לחץ בפולין: הרב נפגש עם הנשיא בארבע עיניים

החקיקה נגד השחיטה: רבה של פולין הרב מרדכי שודריך נפגש היום עם נשיא פולין אנדז'יי דודה, ושמע ממנו מילים מרגיעות, "לפולין יש אינטרס לאומי בדרגת חשיבות עליונה לשמר את הזכויות הדתיות של הקהילה היהודית במדינה"

הרב מרדכי שודריך
הרב מרדכי שודריך



לאחר שנשיא פולין אנדז'יי דודה, חתם על חוק השואה שעורר סערה רבתי - ועיקרו עונש מאסר למי שייחס לפולין מעורבות במחנות ההשמדה שפעלו בשטחה, כעת מוגשת הצעת חוק שתכלול הגבלת שחיטה יהודית, ומי שייפר אותו יישלח לארבע שנות מאסר.

אחד מסעיפי הצעת החוק, מגביל יצוא בשר כשר מפולין, מהלך שיפגע קשות בחלק גדול מהקהילות היהודיות באירופה וגם בייצוא הבשר לישראל - בנוסף, הפסקת ייצוא בשר כשר מפולין עלולה לגרום להתייקרות משמעותית של הבשר בישראל.

הנשיא הפולני התעניין כיצד מתמודדת הקהילה היהודית עם הצעת החוק המבקשת להגביל את השחיטה הכשרה לצרכי הקהילה בלבד. הרב מיכאל שודריך חבר הועדה המתמדת של ׳ועידת רבני אירופה, גולל בפני הנשיא את השתלשלות הצע"ח להגבלה על השחיטה הכשרה ללא הימום שאושרה לפני כחמש שנים ובוטלה שנתיים לאחר מכן בעקבות עתירת הקהילה היהודית לביהמ"ש הגבוה לחוקה שקבע כי 'חופש הדת הנו ערך עליון על פי חוקת פולין והוא עומד מעל כל חוק אחר ואינו ניתן להגבלה'. הרב שודריך הזכיר לנשיא כי חוו"ד דומה הוגשה בעקבות העתירה ע"י הפרלמנט לביהמ"ש הגבוה לחוקה. זו סוייגה כי השחיטה הכשרה מותרת רק לצרכי הקהילה ולא למטרות מסחר.

חשוב לציין שמדובר בהצעת חוק שעדיין לא גובשה, אך מעוררת חשש כבד בקהילה היהודית בפולין.
פולין בשר כשר שחיטה הרב מרדכי שודריך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד