י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סיפור מחמם לב: כשהחולה הוא גם הומלס

צוות בית החולים מענייני הישועה התגייס והעביר פרטי לבוש, נעליים וכספים למחוסר דיור שהגיע לאשפוז בבית החולים. אנשי בית החולים הבינו שכדי לשרוד את החורף יש לעזור למטופל ולתת לו את כל התנאים לשמירה על עצמו במצבו: "לא מספיק לטפל בחולה ולשחרר, אלא יש לתת לו את מיטב הכלים לשמירה על בריאות וחוסן"

בית החולים מעייני הישועה
בית החולים מעייני הישועה



רופאי המחלקה הפנימית בבית החולים "מעייני הישועה" רגילים לטפל מידי יום בחולים הבאים מרקעים שונים ומסיבות אשפוז שונות, לאחרונה הזדמן להם מקרה מיוחד. אל המחלקה הפנימית בבית החולים "מעייני הישועה" הגיע אדם, מחוסר דיור, החולה במחלות חורף וסובל מתזונה לקויה, אשר נזקק לאשפוז ולתרופות לצורך החלמתו. הוא לא דמיין כי כשיצא מבית החולים הוא יהיה יקבל סט בגדים חדשים, נעלים ואפילו כסף על מנת לשרוד בימי החורף הקרים.

החולה האלמוני הגיע לבית החולים עם בגדים דקים וקצרים שלא מותאמים למזג האוויר ורגליו יחפות, כשהוא סובל מתשישות וחולשה. צוות הרופאים החל לטפל בו, ובמקביל החל העובד הסוציאלי של המחלקה, משה הניג, בבירור זהותו ומקום מגוריו. כשהבין הצוות הרפואי כי מדובר במחוסר דיור המתגורר על גג אחד הבניינים בעיר בני ברק, החליטו עובדי המחלקה לקחת את העניינים לידיים.

הרופאים, האחיות והעובדים הסוציאלים בבית החולים הבינו כי החולה לא יוכל לשרוד את החורף מבלי שיהיה לו את הציוד המתאים ועל כן בהתגייסות מלאה של כל אנשי המחלקה החל "מבצע" פנים מחלקתי של איסוף בגדים חמים ונעליים המתאימות למידותיו וכן איסוף תרומות כספיות על מנת שיוכל לקנות אוכל ותרופות נדרשות.

כשהגיע שעתו של המטופל להשתחרר, לצד טופס השחרור הוא קיבל את המענק. כל אנשי המחלקה חשו כי אם רוצים לעזור לאיש לעבור את החורף בשלום, זה לא מספיק לטפל בו ולשחררו, יש לתת לו את מיטב הכלים לשמור על בריאותו וחוסנו.

אנשי המחלקה הפנימית בבית החולים "מעייני הישועה" היטיבו להבין כי מצבו הסוציו אקונומי של האדם הוא נדבך חשוב במצבו הבריאותי ואדם יכול לעבור את החורף בשלום כשיש לו את הציוד לשמירה על חום גוף ומזון בריא.
מעייני הישועה מחוסר דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד