י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ביבי וחוק הגיוס: שלא נגיע לכיפופי ידיים

'בחדרי חרדים' חושף את התייחסותו של ראש הממשלה נתניהו לסוגיית חוק הגיוס. היום בישיבת סיעת 'הליכוד' הסגורה, אמר: "אנחנו דנים בנושא בין ראשי הקואליציה. מנסים להגיע לפתרון מוסכם, זה קשה, אבל לדעתי זו מהמורה שאפשר לעבור"

ביבי וחוק הגיוס: שלא נגיע לכיפופי ידיים



נתניהו על חוק הגיוס: חוק הגיוס מדיר שינה מעיניהם של המפלגות החרדיות. מצד אחד שר הביטחון אביגדור ליברמן ומהצד האחר בג"ץ שקבע לפסול את החוק הקיים ודרש לחוקק חוק חדש בתוך שנה. בתווך: ראש הממשלה בנימין נתניהו שטרוד על שלימות הקואליציה, בפרט בתקופה רגישה זו שהמלצות המשטרה מרחפות מעל ראשו.

'בחדרי חרדים' חושף את התייחסותו של ראש הממשלה נתניהו בסוגיית חוק הגיוס, היום (שני) בישיבת סיעת 'הליכוד' הסגורה, לדבריו, "אני מקווה שלא נגיע למצב של כיפופי ידיים".

בראשית דבריו אמר נתניהו היום בישיבה הסגורה כי "אנחנו דנים בנושא בין ראשי הקואליציה, מבחינת ההסכם הקואליציוני וגם מבחינת השכל הישר - אנחנו מנסים להגיע כאן לפתרון מוסכם בהידברות", לדבריו, "זה קשה, אבל לדעתי זו מהמורה שאפשר לעבור".

נתניהו הודה שחקיקת חוק גיוס חדש היא אתגר לא פשוט, אבל הוא היה נשמע אופטימי: "זה בהחלט אתגר. יש כאן שיקולים של הבג"ץ, יותר מכל דבר אחר - זה הבג"ץ, זה לא דבר של מה בכך. יש הידברות אקטיבית ודי שקטה, אני חושב שזה חשוב".

"יש גם נכונות להקשיב", הוסיף נתניהו, בדבריו היום שמתפרסמים כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, "הגורמים השונים בקואליציה מאיווט ליברמן דרך המפלגות החרדיות, זה לא מצב שבו יושבים בכיפוף ידיים, אני מקווה שגם לא נגיע לשם. מנסים לראות איך נמנעים מכך ואיך פותרים את הבעיה. יש סיכוי לא מבוטל שנתגבר על המהמורה הזו", אמר לסיום.

כזכור, בשבועות האחרונים, מתנהל קרב שקט סביב חוק הגיוס החדש, שעשוי להעניק מענה להחלטת בג"ץ. כפי שחשף יקי אדמקר בוואלה! NEWS, המפלגות החרדיות הציגו טיוטת חוק יסוד המבקשת הכרה רשמית בלימוד התורה כערך שווה לגיוס. "הממשלה רואה בלימוד התורה יעד ותכלית שיש בה חשיבות לחיזוקו ולחוסנו הרוחני של העם היהודי", נוסח טיוטת החוק.

מנגד, שר הביטחון אביגדור ליברמן טען כי צוות משרדו עמל על נוסח לחוק גיוס חדש וכי רק הוא יהיה מקובל עליו. כמו"כ, בראיון ל'קול ברמה' אמר ליברמן כי חוק הגיוס לא יחוקק לפני חג הפסח, זאת בעוד שברקע החרדים החלו להשמיע זמירות – הדורשות לחוקק את החוק עוד במושב הנוכחי של הכנסת.
נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד